English

مسعود سلطانی‌فر:

وزارت ورزش در راستای اجرای شعار سال اهتمام ویژه خواهد داشت

وزیر ورزش و جوانان پس از تبیین شعار سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری با "عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" اهتمام مسئولان برای اجرای آن در بخش های مختلف را ضروری دانست و اعلام کرد: تحقق این شعار در وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهاد متولی توسعه ورزش در ابعاد همگانی ، قهرمانی و ساماندهی امور جوانان مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.

وزارت ورزش در راستای اجرای شعار سال اهتمام ویژه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغازین دقایق حلول سال ١٤٠٠ و در پیام نوروزی شان ضمن نامگذاری سال پیش رو با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» موارد اولویت‌داری را که می‌تواند منتج به نتایج مطلوب در کشور برای همه اقشار جامعه شده و نقشه راهی که باید توسط مردم و مسئولان طی شود را تبیین فرمودند. از این رو ضرورت دارد همگان و به ویژه مسئولین کشور اهتمام خود را در تمامی حوزه ها برای تحقق شعار سال به‌کار گیرند.

وی گفت: تأکید حضرت آیت الله خامنه ای به « تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها » و تامل و عمل در راستای تحقق آن در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند در تقویت و اقتدار بنیه ملی کشور اثرگذار باشد.

سلطانی فر تصریح کرد: بدیهی است در مجموعه موضوعات مرتبط با توسعه پایدار و متوازن کشور، نقش ورزش نیز به عنوان یکی از ارکان بی بدیل و تاثیرگذار در ارتقا سلامت منابع انسانی کشور و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: نامگذاری سال ١٤٠٠ توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در دو حوزه کلان ورزش و جوانان نیز مورد توجه وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهاد متولی توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی و ساماندهی امور جوانان قرار خواهد داشت.

او گفت: در این راستا تلاش این وزارت حذف تمامی موانع در مسیر پیشرفت و تعالی ورزش با رویکرد توسعه مشارکت عموم مردم و اقشار مختلف در ورزش همگانی و حضور مقتدرانه و غرورآفرین قهرمانان ورزشی در رشته های مختلف در میادین بین المللی در جهت کسب سکوهای قهرمانی در میادین بین المللی و نگاه ویژه به مقوله استعدادیابی و پرورش نخبگان ورزشی به عنوان یکی ازجنبه های صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. در همین راستا توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در اقصی نقاط کشور و به ویژه در مناطق کمتر برخوردار با هدف ایجاد زمینه برای ترغیب اقشار مختلف مردم به ورزش با نگرش ورزش همگانی سلامت محور بیش از پیش مورد توجه قرار داشته و این مهم با ساخت و تکمیل فضاها و اماکن ورزشی نیمه کاره به ویژه در مناطق محروم تا پایان این دولت محقق خواهد شد.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی بارویکرد تقویت صنایع داخلی و رفع موانع پیش روی آنان در توسعه صادرات‌ مسیری است که ان‌شاءالله با قوت بیشتری نسبت به گذشته طی خواهد شد و عواید در سطح کلان به سایر بخش‌های کشور نیز خواهد رسید.

یکی دیگر از محورهای مهم و مورد توجه در ورزش نگاه برنامه محور برروی رشته ها و تیم‌های ورزشی مدال آور و پرطرفدار برای تقویت و ارتقای عناوین ورزشی در سطوح جهانی، قاره ای و بین المللی بوده است که همچنان باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد. در همین مقوله حمایت وپشتیبانی منطقی از رشته‌های ورزشی پرمخاطب از جمله فوتبال و به طور خاص تیم های ورزشی پر طرفدار، بخش مهمی از اقدامات وزارت ورزش و جوانان بوده است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در دو سال گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان با مداقه و جدیت تمام پیگیری شد تلاش در جهت ورود دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه بود که با عنایت به شعار "تولید؛ پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها" امید است تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

وزیر ورزش در پایان اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی شان عنوان کردند برخی از برنامه های مهم و کلان کشور در سال جهش تولید در سال ۱۳۹۹ به رغم همه تلاش های انجام شده بدلیل وجود موانع ساختاری، عدم پشتیبانی و حمایت مؤثر از سوی بخش‌های مختلف و ضعفهای قانونی محقق نگردید که می‌توان در سال جدید و در سایه وفاق وهمدلی، رفع موانع قانونی و ساختاری و با تکیه بر قدرت مردم و به ویژه جوانان زمینه های تحقق آن را فراهم و ان‌شاءالله مسیر توسعه را در کشور سرعت ببخشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه