English

گزارش زنده از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال/ عزیزی خادم رئیس شد

انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان امروز برگزار و شهاب الدین عزیزی خادم با کسب ۴۹ رای به عنوان رئیس چهار سال آینده انتخاب شد.

گزارش زنده از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال/ عزیزی خادم رئیس شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور ۸۷ عضو مجمع این فدراسیون در سالن اجلاس سران برگزار شد تا رئیس فدراسیون فوتبال از میان چهار نامزد تأیید صلاحیت شده انتخاب شود.

علی کریمی، مصطفی آجورلو، کیومرث هاشمی و شهاب الدین عزیزی خادم چهار گزینه برای ریاست فدراسیون هستند و قرار است از اعضای مجمع رای بگیرند.

به جز صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، باید تکلیف ۱۰ کرسی هیات رئیسه هم مشخص شود. بعد از تعیین ریاست فدراسیون فوتبال، نوبت به رای گیری برای سه نامزد پیشنهادی رئیس جدید برای سمت‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم (بانوان) است. اعضای مجمع به نفرات معرفی شده رای خواهند داد و کسی که ۵۰ درصد آرا را به دست آورد، می‌تواند همراه با رئیس جدید راهی ساختمان سئول شود.

علی کریمی و کیومرث هاشمی دو گزینه ریاست زودتر از سایرین وارد سالن اجلاس شدند. کریمی و هاشمی بعد از انجام تست تب سنجی و تست اکسیژن خون به سالن رفتند تا آماده انتخابات شوند.

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال که برای پست نمایندگی مدیران عامل باشگاه‌ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کرده بود، پیش از شروع انتخابات انصراف داد. 

خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های جمعی از ساعت ۸ صبح امروز اجازه ورود به سالن انتظار محل برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را پیدا کردند.

 نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال با حضور در مقابل محل تبلیغات تصاویر خود را به ثبت رسانده و وارد سالن می‌شوند.

فدراسیون فوتبال در محل ورود اعضای مجمع، تصویر تمام سرمربیان ادوار تیم ملی ایران به همراه برخی مشاهیر فوتبال کشورمان را قرار دادند تا در نگاه اول مورد توجه همگان قرار بگیرد.

انتخابات فدراسیون فوتبال

خبرنگاران رسانه‌های گروهی از طبقه دوم سالن اجلاس سران اخبار مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال را پوشش می‌دهند.

اسماعیل خلیل زاده رئیس هئیت مدیره باشگاه استقلال در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور یافت.

تمامی اعضا در سالن حضور پیدا کردند و تا دقایقی دیگر مراسم انتخابات آغاز می شود.

انتخابات فدراسیون فوتبال1

مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون فوتبال در فاصله ۱۵ دقیقه مانده به شروع مجمع، به تنهایی در جایگاه سخنرانان حضور داشت.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به عنوان مهمان ویژه در مجمع انتخاباتی این فدراسیون فوتبال حضور یافت.

این مراسم با ۲۰ دقیقه تاخیر از ساعت 10:20 دقیقه و با حضور اعضا آغاز شد.

در ابتدای این برنامه بعد از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران خوانده شد.

در حاشیه این مراسم یک نقاش در طبقه دوم سالن برگزاری انتخابات در حال کشیدن چهره چهار کاندیدای فدراسیون فوتبال به صورت آنلاین است.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که قرار بود به عنوان مهمان در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شرکت کند، اما امروز غایب است.

سپس مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان نخستین سخنران مجمع انتخاباتی درباره برگزاری انتخابات گفت: از کنفدراسیون آسیا آقای سنگجر مصطفی در مجمع حضور دارند. لینک پخش مستقیم هم در اختیار فیفا قرار گرفته و در حال رویت این نشست هستند. با توجه به دستور جلسه مجمع عمل می‌کنیم و امیدوارم ما را همراهی کنند.

وی افزود: از حضور معاون وزیر و تک تک اعضای مجمع و اعضای کمیته‌های استیناف و بدوی که حضور دارند تشکر می‌کنم.

بعد از نبی، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال به سخنرانی پرداخت و گفت:  امروز می‌ شنویم که فدراسیون، لقب بدهکار می‌دهند. یکسری اشکالات را قبول داریم ولی زحمات زیادی کشیده شده است. فدراسیون بدهکار است ولی منابع مالی در فیفا داریم که مطالبات ما در مقابل این بدهی ناچیز است. هرکسی رئیس فدراسیون شود حداقل ۱۵۰-۱۶۰ میلیارد در حسابش دارد که در صورت رفع تحریم‌ها می‌تواند به مجموعه فدراسیون کمک کند. دوستان ما زحمات زیادی کشیدند بخصوص آقای نبی و اعضای هیات رئیسه.

 از 87 عضو مجمع، 86 نفر در جلسه حضور دارند و به همین خاطر جلسه با حضور اکثریت پیش می‌رود.

در ادامه انتخاب ناظران انتخابات و شمارش کنندگان آرا انجام شد و غفاری، حیدری و نه تاش به عنوان ناظران انتخابات و حیاتی، رحمانی و حیدری به عنوان شمارش کنندگان آرای اعضای مجمع، انتخاب شدند. سپس صورتجلسه مجمع قبلی فدراسیون فوتبال توسط محمدمهدی نبی قرائت شد و مصوبات آن اعلام شد و با اکثریت آرا از سوی اعضای مجمع تایید شد.

احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز یکی از اعضای 87 نفره مجمع فدرسیون به شمار می رود و در جایگاه خود مستقر شده است.

فلاحتی رئیس کمیته انتخابات با اشاره به پروسه انتخاب و تایید گزینه‌های انتخابات، گفت: معنای عدم احراز صلاحیت، نداشتن صلاحیت نیست! اکثر موارد عدم احراز صلاحیت، شکلی بود. اکثر دوستانی که صلاحیت شان احراز نشده بود، فقط به این خاطر بود که نتوانستند فرمها را به موقع برسانند. یکسری صلاحیت‌های عمومی داریم که در تمام دنیا مرسوم است. یکسری صلاحیت‌ها هم به خاطر مشاغل حساس باید رعایت کنیم. به نمایندگان AFC گفتم مناسبات سیاسی و حکومتی در اینجا حاکم نبود.

وی افزود: اینجا امر مختومه وجود ندارد. اگر نواب در این مرحله رای نیاورند و به سرپرستی واگذار شود، برای سه ماه بعد اگر قرار به انتخابات باشد، همان کسانی که کاندیدا بودند می‌توانند اقدام کنند و دوباره بررسی خواهد شد. عدم احراز صلاحیت آنها مادام العمر نیست. باید از اعضای کمیته تشکر کنم که گاهی حتی تا ۴ صبح می‌نشستند تا کار انجام شود.

فلاحتی از اعضای مجمع خواست امانت داری کنند و آرای فدراسیون را امانت هشتاد میلیون نفر ایرانی که امیدشان به فوتبال است بدانند.

رئیس کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال در ادامه درخصوص شرایط رای گیری گفت: بردن وسایل صوتی و تصویری به اتاقک رای تخلف است و متخلفان به کمیته اخلاق معرفی خواهند شد. فلاحتی همچنین گفت که برگه‌های رای بعد از شمارش آرا باید کمتر یا مساوی با تعداد برگه‌های پخش شده در مجمع باشد و اگر بیشتر شد، انتخابات از نو برگزار می‌شود.

مسئول بدوی فدراسیون فوتبال  گفت: اگر کاندیداها نتوانند بیش از نصف آرا را کسب کنند، دو نامزدی که بیشترین تعداد رای را دارند، به دور دوم راه پیدا می‌کنند و بقیه از دور کنار می‌روند.

 با اعلام دبیرکل فعلی نمایندگان به شکل سه نفره در محل حاضر می‌شوند و با دریافت برگه‌ها و طبق حروف الفبای استانی، رای خود را ارائه می‌دهند.

رای گیری آغاز شد و نمایندگان و روسای هیئت فوتبال استان‌ها در محل رای گیری حاضر شدند.

فلاحتی عضو کمیته بدوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که عکاسان از برگه های رای عکسبرداری نکنند و اخطار داد که در این صورت، این دوره انتخابات ابطال می‌شود.

مدیران باشگاه‌ها با خواندن اسامی وارد محل جایگاه رای دهی شدند و آرای خود را بعد از نوشتن روی برگه‌ها، وارد صندوق می‌ کنند.

بعد از رای گیری مدیران باشگاه های لیگ برتری مدیران لیگ دسته اول در محل رای دهی، حاضر شدند تا برگه های خود را به صندوق بیندازند.

مدیران چهار تیم دسته دومی، تیم های فوتسال و ... هم با حضور در محل رای دهی، برگه های خود را به صندوق انداختند.

 احسان حاج صفی، وحید هاشمیان با حضور در محل رای دهی، برگه‌های خود را برای انتخاب رییس فدراسیون به صندوق انداختند.

از فوتسال مردان سیدمحمد ناظم الشریعه و علی اصغر حسن زاده، از فوتسال بانوان شهناز یاری و فرزانه توسلی، از فوتبال بانوان مریم آزمون و زهرا قنبری، از تیم ملی فوتبال ساحلی عباس هاشم پور و محمد احمدزاده رای دادند.

رای گیری به پایان رسید و 87 نفری که صاحب برگه‌های رای بودند، آرای خود را به صندوق انداختند.

شروع رسمی خواندن برگه‌های انتخاباتی توسط آقای کردانی و نوشتن آن روی تخته وایت برد.

فدراسیون فوتبال1

براین اساس نتایج رای گیری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در مرحله اول به شرح زیر است:

  • مصطفی آجرلو   18 رای
  • علی کریمی 9 رای
  • شهاب‌الدین عزیزی خادم 35 رای
  • کیومرث هاشمی 24 رای

یکی از آرا به دلیل ناخوانا بودن باطل شد.

با اعلام نتایج شهاب‌ الدین عزیزی خادم و کیومرث هاشمی به مرحله دوم راه یافتند و مصطفی آجرلو و علی کریمی از گردونه رقابت حذف شدند و محل مجمع را ترک کردند.

 اکنون بار دیگر برگه‌ های انتخابی به همان روال قبلی در اختیار کسانی که صاحب برگه‌ های رای بودند  قرار خواهد گرفت تا رای گیری این بار با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم و کیومرث هاشمی پیگیری شود.

نمایندگان هیات‌ ها، مدیران باشگاه و بقیه رای دهندگان مجددا رای خود را داخل صندوق انداختند و با پایان رای گیری شروع رسمی خواندن برگه‌ های انتخاباتی آغاز شد.

نتایج رای گیری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در مرحله دوم به شرح زیر است:

  • شهاب‌الدین عزیزی خادم 49
  • کیومرث هاشمی 38

براین اساس شهاب‌الدین عزیزی خادم با  49 رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

دراگان اسکوچیچپس از انتخاب عزیزی خادم گفت: فقط روی کار خودم تمرکز می‌کنم. برای من مهم است بهترین اتفاق برای تیم ملی رخ بدهد. هر کسی انتخاب می شود باید برای پیشرفت فوتبال ایران کار کند.

تعیین سرپرست برای دو نایب رئیس

بعد از انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون، رای گیری برای پست نایب رئیسی شروع شد. عزیزی خادم برای پست نایب رئیس بانوان شهره موسوی را معرفی کرده بود و به این ترتیب رای گیری فقط در این بخش صورت گرفت. برای نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم، سرپرست تعیین می‌شود تا در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال به نواب رئیس پیشنهادی رای داده شود.

در رای گیری نایب رئیس بانوان، شهره موسوی ۷۰ رای به دست آورد و در این بخش انتخاب شد. موسوی مدیرعامل باشگاه بادران است.

انتخاب ۲ رئیس هیات استانی برای هیات رئیسه

بعد از مشخص شدن رئیس و نایب رئیس سوم فدراسیون، رای گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه آغاز شد. در بخش نمایندگان هیات‌های استانی برای حضور در هیات رئیسه، احسان اصولی رئیس هیات خراسان رضوی با ۲۵ رای و طهمورث حیدری رئیس هیات چهارمحال و بختیاری با ۲۳ رای به هیات رئیسه راه پیدا کردند. عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات خوزستان و عضو پیشین هیات رئیسه ۱۷ رای گرفت و نتوانست مجدداً انتخاب شود.

اسامی گزینه‌های نماینده هیات‌ها به این شرح بود: احسان اصولی (خراسان رضوی) عبدالکاظم طالقانی (خوزستان)، طهمورث حیدری (چهارمحال و بختیاری)، حسین باجیوند (قزوین)، حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی (تهران)، امیرحسین محتشم (بوشهر)، علی طاهری (اصفهان)، عباس صوفی (همدان)، جواد ششگلانی (آذربایجان شرقی)، منصور بیک وردی (البرز)، غلامعلی هنرپیشه (فارس)

انتخاب ۲ مدیر عامل برای هیات رئیسه

از مدیران عامل باشگاه‌هاسعید عباسی (آلومینیوم اراک)، محمدرضا ساکت (سپاهان)، بهرام رضاییان (پارس جنوبی)، سعید نجاریان (تیم فوتسال شهروند ساری)، مهرداد سراجی (سایپا)، علیرضا جنتی (تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان)، احمد عشقان ملک (تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد)، اکبر محمدی (پیکان) برای حضور در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده بودند. در این بخش بهرام رضاییان صاحب ۴۰ رای شد. ساکت و سراجی هم ۲۵ رای به دست آوردند و به این ترتیب انتخاب نفر دوم از مدیران عامل، به رای گیری مجدد انجامید.

براتی، افشاریان و ماجدی در هیات رئیسه

بخش پایانی انتخابات فدراسیون فوتبال مربوط به کارشناسان هیات رئیسه بود. بعد از انجام رای گیری، احمدرضا براتی با ۲۴ رای و خداداد افشاریان و میرشاد ماجدی هر کدام با ۲۰ رای به عنوان سه کارشناس وارد هیات رئیسه شدند تا ترکیب این هیات کامل شود. به این ترتیب مجمع فدراسیون فوتبال که از ساعت ۱۰:۲۰ آغاز شده بود، ساعت ۱۶:۲۰ به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه