English

سخنگوی فدراسیون فوتبال:

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به جای فروردین در خرداد برگزار می ‌شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: با مخالفت فدراسیون‌های هنگ کنگ و کامبوج، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به جای فروردین ماه در خرداد ماه برگزار می‌شود.

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به جای فروردین در خرداد برگزار می ‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت مربوط به برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر عنوان کرد: اخبار متعددی در این ارتباط منتشر شده و در فضای مجازی از سوی خبرنگاران عربی در این مدت به انتشار رسید، اما چیزی که قطعی شده به این صورت است که بر اساس درخواستی که ۲ فدراسیون هنگ کنگ و کامبوج به خاطر محدودیت‌هایی که در کشورشان به آن‌ها رو به رو بوده اند، مقرر شد مسابقاتی که قرار بود در فروردین ماه برگزار شود، اما به خرداد ماه منتقل شود و بنابراین رقابت‌های تیم ملی ایران نیز در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم در این ارتباط اینکه درباره محل برگزاری مسابقات هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. قرار است روز سه شنبه هفته جاری ویدئو کنفرانسی با حضور نمایندگان تیم‌های شرکت کننده در گروه ایران، سرمربیان این تیم ها، روسای بین الملل و دپارتمان تیم‌های ملی برگزار خواهد شد تا در زمینه برگزاری رایزنی شود مذاکره شود و سپس تصمیم نهایی اخد گردد.

علوی ادامه داد: باید اشاره‌ ای داشته باشم به نامه‌ای که دبیرکل فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال کرده اند. نامه‌ای که درباره برگزاری رقابت‌های باشگاهی متعدد در سطوح مختلف فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و حتی حوزه آکادمی و مدارس فوتبال و فستیوال‌ها در هنگامه شیوع کرونا است. الان برگزاری مسابقات در هنگام کرونا در سطح جهان شکل بهتری پیدا کرده است، ولی چند ماه پیش شرایط اینطور نبود و دستگاه‌های مختلفی در ایران همکاری کردند تا این مسیر به سلامت طی شود. ستاد کرونا در فوتبال، ستاد کرونا در ورزش، هیئت‌های فوتبال، باشگاه ها، ادارات کل ورزش و جوانان، وزارت بهداشت دست به دست هم دادند تا مسابقات طبق برنامه به انجام برسد و شور و هیجان فوتبال همچنان در میان مردم باشد.

وی افزود: این گزارش به استحضار فدراسیون جهانی فوتبال هم رسیده است؛ بنابراین نکته مهم در این ارتباط این است که کشورمان به بهترین شکل مهیای برگزاری و میزبانی مسابقات است و اگر قرار باشد بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود، حق تیم ملی ایران که خودش را مهیای یک صعود پرافتخار دیگر آماده می‌کند نباید ضایع شود و نیاز است که تصمیم عادلانه‌ای در این باره گرفته شود. تیم ملی ایران سه مسابقه بسیار حساس در زمین خودمان دارد و یک مسابقه در خارج از خانه و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی فدراسیون همچنین درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت: تاریخ ۱۰ اسفند روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد بود. در این زمینه اطلاع رسانی کامل به عمل آمده است. اما باید نکاتی را در این زمینه مطرح کنم. ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند به مدت ۳۰ دقیقه پذیرش خواهد بود. ورود به سالن بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۵۰ خواهد بود. ساعت ۰۹:۵۰ دقیقه درب‌های سالن اجلاس سران بسته خواهد شد و اجازه عبور و مرور به کسی داده نخواهد شد. سالن اصلی اجلاس برای برگزاری انتخابات تعیین شده است. بخاطر شیوه نامه‌های بهداشتی، شرایط برگزاری انتخابات در سالن اجلاس سران وضعیت مناسبی دارد و تهمیدات لازم در این باره به انجام رسیده است. بعد از زمان اعلام شده، هیچ گونه عبور و مروری در سالن مجمع میسر نخواهد بود. ضمن اینکه برای اعضای شرکت کننده، آیدی کارت صادر شده است. از همه عزیزان این تقاضا وجود دارد که فرد همراه را با خود به محل برگزاری انتخابات نیاورند چرا که مجوز حضور فرد همراه به کسی داده نمی‌شود که دلیل آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

علوی درباره افتتاح پروژه قصه فوتبال ایرانی اظهار داشت:با هدف مستندسازی تاریخچه فوتبال ایران پروژه نوشتن قصه فوتبال ایران آغاز شد. این موضوع با تاکیدات سرپرست  فدراسیون و پیگیری ویژه و همراهی دبیرکل محترم فدراسیون به انجام خواهد رسید و از همه پژوهشگران گرانقدر عرصه رسانه و همچنین پیشکسوتان فوتبال درخواست می‌کنیم که در این پروژه فدراسیون را همراهی کنند تا گنجینه‌ای ماندگار برای فوتبال کشورمان باقی بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی