English

صالحی امیری:

برنامه ما جهش بودجه فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ است/ حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال بی تدبیری بود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برنامه ما جهش بودجه فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ است و قطعا هندبال در اولویت است.

برنامه ما جهش بودجه فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ است/ حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال بی تدبیری بود

به گزارش خبرگزاری موج، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از فدراسیون هندبال درباره وضعیت و عملکرد این فدراسیون، گفت: هندبال در مسیر جهش و توسعه قرار گرفته است. مدیران گذشته زحمات زیادی کشیده اند و در حال حاضر نیز پاکدل (رئیس فدراسیون هندبال) جوان و با انگیزه است. او این برنامه را دارد که هندبال ایران روی سکوی آسیا قرار بگیرد. گزارش هایی که امروز دبیر فدراسیون، سرمربی تیم و سایر افراد دادند، یک پیام روشن داشت و آن هم این بود که جوان‌گرایی در هندبال جواب داده است.

او افزود: فدراسیون هندبال ۳ نیاز اساسی دارد که باید به آن ها توجه شود. نیاز اول، داشتن بنا برای سطوح پایه است. استعدادیابی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که به اجتماعی شدن هندبال منجر شود. هندبال رشته جذابی است و امکانات کمی نیاز دارد. می‌توان آن را در شهرها، استان‌ها و مراکز آموزشی و ورزشی گسترش داد. بانوان انگیزه بیشتری نسبت به آقایان دارند و سرمایه گذاری روی آن‌ها زودتر جواب خواهد داد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: معاون بانوان فدراسیون هندبال برنامه خود را ارائه کرد که مثبت بود. مجموع ارزیابی کادر مدیریتی و فنی این است که به مربی خارجی خوب نیاز دارند. ما برای تامین منابع ارزی اعلام آمادگی کرده‌ایم. مهم‌تر از همه موارد این است که فدراسیون از حاشیه پرهیز کند و با همدلی به هدف خود برسد. ارزیابی کمیته ملی المپیک از روند برنامه ها، فعالیت‌ها و اقدامات هندبال مثبت است. فدراسیون ها، مربیان و ورزشکاران حق دارند و کمیته ملی المپیک وظیفه دارد.

صالحی امیری در خصوص این که کمیته ملی المپیک چقدر برای تامین هزینه مربی خارجی به فدراسیون هندبال کمک می‌کند، گفت: فدراسیون ابتدا با مربیان مذاکره می‌کند و به جمع بندی می‌رسد. زمانی که به جمع بندی رسید، ما کمک خواهیم کرد. ما برای مذاکره مقداری به آن‌ها کمک کرده ایم. در سال ۱۴۰۰ هم قول داده ایم که جهشی در بودجه فدراسیون هندبال داشته باشیم. رقم را اعلام نمی‌کنیم و منتظر مصوبه مجلس هستیم. برنامه ما جهش بودجه فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ است و قطعا هندبال در اولویت است.  

او درباره میزبانی هندبال ایران و کارشکنی کشور عربستان، بیان کرد: هفته قبل با رئیس شورای المپیک آسیا و رئیس جهانی فدراسیون هندبال صحبت کردم و تاکید آن‌ها به برگزاری رویداد در شیراز است و تغییری در برنامه انجام نخواهد شد، اما اگر شرایط شیوع ویروس کرونا در شیراز قرمز باشد، باید تصمیم جدیدی بگیریم.  

* در جلسه آتی ستاد عالی ورزش، شعار و لباس را رسانه‌ای خواهیم کرد

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد شعار کاروان ایران در المپیک و طرح لباس، عنوان کرد: حدود ۲۱۳ طرح به ما ارائه شده و توسط گروه داوری طراحان طی ۴ مرحله داوری شده و اکنون به ۱۰ طرح رسیده است. طی روز‌های آینده طرح لباس مشخص می‌شود.

او ادامه داد: در مورد شعار کاروان ایران در المپیک هم فراخوان داده‌ایم که بیشترین فراوانی را ستارگان ایران و ستارگان ایران زمین داشته اند. در جلسه آتی ستاد عالی ورزش، شعار و لباس را رسانه‌ای خواهیم کرد.

صالحی امیری در خصوص اساسنامه کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با کمیسیون اجتماعی دولت، معاون حقوقی دولت و نماینده شورای نگهبان داشتیم. در مجموع در حال رایزنی هستیم و برداشت من این است که با مشکلی مواجه نخواهیم شد. جلسه خوبی بود و به تفاهم خوبی رسیدیم. یک جلسه دیگر نیز خواهیم داشت تا اساسنامه به تصویب برسد.  

* از همین هفته، تندیس مشاهیر ورزش ایران را رونمایی خواهیم کرد

او در ادامه بیان کرد: ما در موزه، برنامه بلند مدتی را تعریف کرده ایم. مرحله اول ساختار موزه بود که ایجاد شد. مرحله دوم فراخوان بود که حدود ۲۵۰۰ اثر را از سراسر کشور در همه فدراسیون‌ها جمع آوری کردیم. مرحله سوم ایجاد تالار‌هایی برای مشاهیر ورزش ایران است. اولین تالار را با ۵۶ المپین ایجاد کردیم. اکنون این تندیس‌ها آماده است و از همین هفته رونمایی خواهیم داشت. هر ماه این کار را تکرار خواهیم کرد.  

صالحی امیری در مورد حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال، گفت: این کار بی تدبیری بود و با اینفانتینو (رئیس فیفا) مکاتبه‌ای را انجام دادیم. او پاسخ مثبتی به نامه من داده است. با فدراسیون فوتبال در حال مذاکره هستیم که این بی تدبیری را جبران کنند. اگر فدراسیون علی رغم تصمیم فیفا عمل نکند، ما مجبور می‌شویم که در مجمع خودمان به موضوع رسیدگی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه