English

دیدار صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر

صالحی امیری عصر روز گذشته با شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی رئیس کمیته ملی المپیک قطر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، مسئولان کمیته ملی المپیک قطر با توجه به نامزدی و رقابت این کشور با عربستان برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰، نشستی را با مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان در مسقط عمان برگزار کردند که در این نشست صالحی امیری ضمن تقدیر و تشکر از همکاری، دوستی و ارتباطات بسیار خوب ۲ کشور طی چند سال گذشته گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و قطر در طول زمان، همیشه خوب بوده است و امیدواریم که این رابطه بهتر هم بشود. در بحث ورزشی هم با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای قطر به خصوص در زیرساخت‌ها امیدواریم که روز به روز بتوانیم این روابط را توسعه و گسترش دهیم.

رضا صالحی امیری  با اشاره به تفاهم نامه پیشنهادی ورزش ایران و قطر اظهار کرد: خوشبختانه مفاد تفاهم نامه پیش از این در تهران مطرح و برای بررسی بیشتر به قطر ارسال شد. امیدوارم هر چه زودتر تفاهم نامه آماده و به امضا برسد تا بتوانیم همکاری را آغاز کنیم.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه و استفاده از زیر ساخت‌های قطر و ایران، تبادل مربی، برپایی اردو‌های مشترک و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک می‌تواند موجب رشد سطح ورزش ۲ کشور شود. طی این تعهد در رشته‌هایی که قطری‌ها قوی‌تر هستند به ما کمک خواهند کرد و در رشته‌هایی مثل کشتی، تکواندو، وزنه برداری، کاراته و والیبال ما به آن‌ها کمک می کنیم.

در ادامه این نشست، شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی، رئیس کمیته ملی المپیک قطر که جزء خانواده سلطنتی این کشور است، از میزبانی و پذیرایی ایران از هیئتی که به تهران اعزام شده بودند، تقدیر و تشکر کرد و ابراز تمایلش برای حضور در ایران را اعلام کرد و گفت: حتما در اولین فرصت در ایران حضور خواهم یافت و شاید در همین سفر، تفاهم نامه را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: از هیچ تلاش و کوششی برای ارتقاء سطح روابط ورزشی بین کمیته ملی المپیک ۲ کشور دریغ نخواهیم کرد. همان طور که شما گفتید، رابطه ایران و قطر همیشه خوب بوده است و من هم تمام تلاشم را برای حفظ این رابطه خوب و بهتر شدن آن خواهم کرد؛ چرا که ایران در مقاطع بسیار حساس به کمک قطر آمده و ما هیچ گاه این خدمات را فراموش نمی‌کنیم و به واسطه همین خدمات دوستی و همسایگی خوب و دیرینه سعی می‌کنیم روابط را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

در ادامه دیدار، صالحی امیری در خصوص حذف رشته کاراته از المپیک ۲۰۲۴مباحثی را مطرح و اظهار کرد: از قطر می‌خواهیم به کمپینی که با همراهی ایران و کنفدراسیون کاراته آسیا تشکیل شده است، کمک کند تا بتوانیم با وجود سختی‌های بسیار کاراته را مجددا به المپیک برگردانیم؛ گر چه کار سختی است و پیگیری بسیاری می‌خواهد، اما برای المپیک‌های بعدی باید تلاشمان را انجام دهیم.

سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پیمان فخری، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ساحلی سانیای چین و فرید فتاحیان، مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این نشست حضور داشتند و سجادی و پیمان فخری گزارش‌هایی را در خصوص کاروان‌های اعزامی به بازی‌های پیش رو برای رئیس کمیته ملی المپیک قطر ارائه کردند و رئیس کمیته ملی المپیک قطر هم وضعیت کاروان این کشور را تشریح کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه