English

رقابت‌های انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا؛

نتیجه بازی بسکتبال ایران و قطر/ پیروزی مقتدرانه ایران مقابل قطر

تیم ‌ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره‌ نخست انتخابی کاپ‌ آسیا ۲۰۲۱ مقابل قطر به پیروزی رسید.

نتیجه بازی بسکتبال ایران و قطر/ پیروزی مقتدرانه ایران مقابل قطر

به گزارش خبرگزاری موج، تیم‌ های ملی بسکتبال ایران و قطر در دومین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا از ساعت ۱۶ در تالار بسکتبال آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان شاهین طبع در نخستین دیدارشان در این رقابت‌ها با سوریه رو به رو شدند و توانستند با نتیجه مقتدرانه ۹۴ - ۴۸ برنده بازی باشند و شروع محکمی در این رقابت‌ها داشته باشند.

قطر، اما در اولین دیدارش در جده به مصاف عربستان رفت و بازی را واگذار کرد، آن ها، اما تیم خوبی دارند و از بازیکنان چند ملیتی هم سود می‌برند، قطری‌ها پیش از این هم در آخرین بازی که با تیم ملی کشورمان در انتخابی جام جهانی داشتاند بازی سختی را برای آسمان خراشان رقم زده بودند.

کوارتر اول

بازیکنان تیم ملی بسکتبال کشورمان شروع بهتری نسبت به حریف شان داشته و از همان ابتدا موفق به کسب امتیاز‌های زیادی هم شدند، روند خوب ملی‌پوشان ایرانی تیم قطر با مشکل جدی مواجه کرد و آن‌ها نمی‌توانستند امتیاز زیادی بگیرند.

دفاع زیر حلقه عالی بازیکنان ایران و همچنین پرتاب‌های خوب به تیم قطر اجازه کار کافی را نمی‌داد قطری‌ها که از تیم چند ملیتی بهره می‌بردند نمی‌توانستند در مقابل تیم ایران آن‌طور که باید و شاید عمل کنند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد در کوارتر نخست این بازی با نتیجه ۲۴ بر ۹ به پیروزی برسد.

کوارتر دوم

تیم ملی بسکتبال قطر در کوارتر دوم نمایش بهتری داشت و توانست با چند حمله سریع و البته دقت در پرتاب هایش تیم ملی کشورمان را با مشکل مواجه کند.

بازی در این کوارتر کاملا نزدیک دنبال شد و ۲ تیم امتیاز‌های خوبی کسب می‌کردند، سالن آزادی که شاهد غیبت هواداران به دلیل آنچه شروع کرونا اعلام شده بود حال و هوای همیشگی را نداشت.

آسمان خراشان کشورمان در این کوارتر توانستند عملکرد خوبی داشته باشند و در پایان با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ برنده این کوارتر شوند تا در مجموع با نتیجه ۴۵ - ۲۷ نیمه نخست این بازی را ببرند.

کوارتر سوم

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش کشورمان به همراه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم به سالن آمده بودند تا از نزدیک شاهد این دیدار تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره نخست انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا باشند. ملی پوشان ایرانی که با لباس قرمز در این بازی حضور داشتند در این کوارتر هم نمایش خوبی داشتند درخشش سینا واحدی، حدادی، مایک رسکم پور و دیگر نفرات تیم ملی کار را برای تیم میهمان یعنی قطر بیش از پیش دشوار کرده بود و به آن‌ها اجازه نداد تا آن طور که در کوارتر دوم عمل کرده بودند ادامه دهند.

بدون شک ستاره تیم ملی کشورمان در این بازی محمد جمشیدی و بازهم حامد حدادی بودند که با نمایش خوب شان امتیاز‌های زیادی را گرفتند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دور سوم با نتیجه ۲۲ بر ۱۳ به پیروزی رسید.

کوارتر چهارم

بازی در کوارتر چهارم با حمله تیم ملی بسکتبال کشورمان آغاز شد و نخستین امتیاز توسط مایک رستم پور بود برای ملی‌پوشان ایران به دست آورد، پس از آن تیم ملی بسکتبال قطر با تدارک حمله قصد داشت تا فاصله دو تیم را کمتر کند، اما اشتباه آن‌ها در حمله موقعیت‌های خوبی را برای تیم ملی کشورمان به وجود آورد.

در این کوارتر مهران شاهین طبع ترجیح از نفرات جوان‌تر در میدان استفاده کند و برای همین آن‌ها را در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داد.

ملی پوشان ایرانی برای همین توانستند امتیاز‌های بیشتری بگیرند و فاصله شان را با تیم حریف یعنی قطر به بیش از ۴۰ امتیاز برسانند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال قطر که شرایط را برای تیم سخت نمی‌گیریم درخواست وقت استراحت فنی داشتند و پس از این زمان هم شرایط به شده قطری‌ها دنبال نشده این تیم ملی بسکتبال ایران بود که باز هم با نمایش خوب است موفق شد امتیاز‌های زیادی کسب کند.

عنابی پوشان در پرتاب‌های آخد با دقت عمل نمی‌کردند و همین فرصت کسب امتیاز برای آن‌ها را می‌گرفت. ۵ خطا شدن بازیکنان دو تیم در این لحظات باعث شده تا هم برخوردی تبدیل به پنالتی شود.

در نهایت تیم بسکتبال کشورمان موفق شد با نتیجه ۹۵ بر ۵۲ قطر را شکیت دهد.

برنامه بازی‌های تیم ‌ملی بسکتبال ایران در پنجره‌های ‌دوم ‌و‌ سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا نیز به شرح زیر است:

مرحله دوم (از دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۱۱ آذر)

جمعه ۷ آذر ماه: ایران - عربستان

دوشنبه ۱۰ آذر ماه: سوریه - ایران

مرحله سوم (از دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۵ اسفند)

پنجشنبه ۳۰ بهمن: قطر - ایران

یک‌شنبه ۳ اسفند: عربستان - ایران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • پویان

    من عاشق مسی هستم.
    مسی آقای گل میشه.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی