English

حواشی بازی سپاهان و پرسپولیس؛

بازی سپاهان و پرسپولیس لغو شد/ برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان؟

با توجه به حواشی پیش آمده در بازی سپاهان و پرسپولیس، سرخپوشان مدعی این هستند که باید نتیجه بازی سه بر صفر به سود آنها تغییر یابد.

بازی سپاهان و پرسپولیس لغو شد/  برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان؟

به گزارش خبرگزاری موج، دیدار تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در رقابت های هفته بیستم لیگ برتر نوزدهم فوتبال ایران که قرار بود امروز یکشنبه 4 اسفند ماه 98 از ساعت 16:15 دقیقه برگزار شود با حواشی زیادی رو به رو شد.

شب گذشته ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد: تمام رویدادهای ورزشی کشوری، لیگ های دسته اول و دوم همه رشته های ورزشی به مدت ١٠ روز لغو شد.

در نشست هماهنگی پیش از بازی سپاهان و پرسپولیس سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با سرهنگ نصیری مسئول یگان ویژه تماس گرفت و اعلام کرد طبق توافق وزارت بهداشت و وزارت ورزش تمام بازی‌های  هفته بیستم لیگ برتر باید بدون تماشاگر برگزار شود. با این وجود باشگاه سپاهان نسبت به این تصمیم کلی اعتراض داشت و خواهان برگزاری بازی با حضور تماشاگران یا به تعویق افتادن این بازی شد.

سازمان لیگ هم با توجه به فشردگی شدید بازی‌ها تا سال آینده اصرار به انجام سه دیدار امروز داشت و اعلام کرد بازی ها لغو نمی شود.

موضوعی که با اعتراض هواداران این تیم همراه شده و آنها با حضور در محل عزیمت تیم به سمت استادیوم، مانع از این شدند که اتوبوس تیم راهی نقش جهان شود و با شعارهای مختلف خواهان خروج بازیکنان از هتل بودند. یکی از این شعارها این بود که بزار که ۳ هیچ بشه، غیرتمون له نشه" بود.

اما کاروان پرسپولیس زودتر از موعد مقرر به ورزشگاه نقش جهان رسید تا خود را آماده بازی کند.

افشین پیروانی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره تاخیر پیش آمده گفت: قانون به ما می‌گوید اگر نیم ساعت از موعد مقرر بازی بگذرد، بازی به نفع تیمی که در زمین بوده است به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه گفت: نباید چنین تاخیرها و مسائلی در فوتبال باب شود. ما ساعت ۴:۰۵ دقیقه در استادیوم بودیم و گرم کردیم. نمی‌شود تیم ما ۴۰ دقیقه در رختکن باشد و اتفاقی نیفتد. اگر بازی بعد از ۱۶:۴۵ برگزار شود، ما بازی نخواهیم کرد.

جلال مرادی ناظر بازی پس از تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه سپاهانی‌ ها دستور داد که پرسپولیسی‌ ها زمین را ترک کنند و به رختکن بروند.

با توجه به پایان 30 دقیقه پرسپولیسی ها اکنون مدعی این هستند که باید نتیجه بازی سه بر صفر به سود آنها اعلام شود.

قانون مسابقات در خصوص اتفاق شکل گرفته به شرح زیر است:

قانون مسابقات

قانون مسابقات1

سهیل مهدی، سرپرست لیگ برتر در این خصوص گفت: ما سه ساعت است که با مسوولان دو تیم در حال صحبت هستند. ما از سپاهانی‌ها خواستیم که در اتوبوس لباس خود را عوض کنند تا زمان از دست نرود اما دیدید که چطور شد. به نظرم این بود که اراده برگزاری بازی نبود.

یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس نیز  درباره تصمیم تیمش برای خروج از استادیوم و لغو این بازی گفت: ما طبق برنامه ساعت 14:45 در رختکن بودیم. مسوولان برگزاری بازی نیز شاهد بودند. بعد گفتند که این اتفاق افتاده و به ما گفتند نیم ساعت فرصت بدهند. اما 35 دقیقه شد . فرصت این بود که چند بازیکن حداقل به شکل نمادین وارد زمین شوند ولی حتی تدارکات تیم نیز وارد زمین نشدند.

وی ادامه داد: ما شب گذشته متوجه شدیم که این بازی بدون تماشاگر خواهد بود. سپاهانی ها هم می دانستند که بازی بدون تماشاچی است. تابع یک سری اولویت در جامعه هستیم که بیماری کرونا که آمده باید یک سری مراقبت انجام می شد و اگر در تهران هم بود این شکلی بود. دوست داشتم بازی با تماشاچی باشد ولی این تصمیم از بالا گرفته شد. ما اما آماده بازی بودیم.

گل محمدی در ادامه گفت: ما نهایت همکاری را کردیم اما تعجبم اینجاست که سپاهانی وقتی وارد زمین شدند چرا وارد چمن نشدند. هیچ وسیله ای در زمین شان قرار نداشت. واقعا نمی دانم چرا این تصمیم را گرفتند.

پیروانی، سرپرست پرسپولیس نیز در اینباره اینطور توضیح داد و گفت: ما هم نمی دانیم چه اتفاقی افتاد. ما طبق قانون راس ساعت در استادیوم حاضر شدیم. قانون می گوید 30 دقیقه صبر کنیم و درصدی تقصیر کار نبودیم. قانون در راس قرار دارد. ما بازی پنج شنبه در پدیده اگر بگویند 5 در استادیوم باشید ما نمی توانیم منکر شویم. دامن زدن به این موضوعات تاثیری ندارد و ما از الان به فکر بازی شهرخودرو هستیم.

حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان1

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص گفت: به ما اعلام کردند که بازی بدون تماشاگر است. تیم فوتبال سپاهان اصلا قصد نداشت تیمش بازی کند و با این که ۲۰ دقیقه زودتر به ورزشگاه آمده بودند، نه تدارکاتی به زمین آورده بودند و نه بازیکنی به زمین آمده بود. آن‌ها نمی‌خواستند بازی کنند و حتی خودشان را هم به ما نشان ندادند.

او ادامه داد: ما تا ساعت ۱۶:۵۰ درون زمین بودیم و بیش از نیم ساعت برای سپاهان معطل کردیم اما آن‌ها نمی خواستند بازی کنند و هجوم هواداران‌شان را تنها بهانه کردند تا بازی نکنند. ما از ساعت ۱۴:۱۵ در ورزشگاه هستیم و منتظر شروع بازی بودیم اما همه دیدند که چرا بازی برگزار نشد.

تابش مدیرعامل سپاهان گفت: در بازی جام حذفی هم بازی 4 ساعت به تاخیر افتاد که مقصر آن هواداران پرسپولیس بودند. ما به واسطه ازدحام حضورمان در ورزشگاه به تاخیر افتاد. بازیکنان ما آماده بودند که به زمین بیایند ما به ناظر اعلام آمادگی کردیم و همین الان هم اگر برگردند بازی می کنیم.

تابش

فتاحی سرپرست سپاهان همچنین گفت: تلاش زیادی کردیم که این بازی با توجه به حساسیت آن به تعویق بیفتد و با استانداری و نهادهای مربوطه نامه‌نگاری کردیم اما به ما گفتند این بازی باید برگزار شود. ما می‌خواستیم این دیدار به تعویق بیفتد و بحث منافع ملی مطرح شد که ممکن است نتوانیم برابر بحرین و عراق میزبانی کنیم و به ناچار مجبور شدیم به خاطر منافع ملی بازی را برگزار کنیم تا بهانه به دست عربستانی‌ها ندهیم.

او ادامه داد: ما در ساعت ۱۶:۲۵ به ورزشگاه رسیدیم و تیم ما مشغول گرم کردن بود و ناظر بازی به ما گفتند که ایرادی ندارد و بازی برگزار می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و بازی برگزار نشد. ما به شائبه کاری نداریم؛ به ناظر بازی هم گفتیم که آماده حضور در زمین هستیم. در فینال جام حذفی، این مسابقه ۴ ساعت به تاخیر افتاد و باعث و بانی آن هم هواداران پرسپولیس بودند که تمام ورزشگاه را اشغال کردند و باعث شدند در بازی تاخیر به وجود بیاید. سپاهان می‌خواست که بازی کند و حتی همین الآن اگر پرسپولیسی‌ها برگردند، بازی می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه