English

گزینه های نزدیک وزارت ورزش برای جایگزینی تاج/ قریب نزدیک ترین فرد به وزارت ورزش

انتخابات فدراسیون فوتبال برای پست ریاست و نایب رئیس اول و دوم در تاریخ بیست و پنج اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

گزینه های نزدیک  وزارت ورزش برای جایگزینی تاج/ قریب نزدیک ترین فرد به وزارت ورزش

به گزارش خبرگزاری موج، مهلت ثبت‌ نام نامزدها برای حضور در دور جدید انتخابات فدراسیون فوتبال چند روزی است که به پایان رسیده و 9 نفر برای پست ریاست و جایگزینی مهدی تاج ثبت‌ نام کردند.

که براین اساس حبیب کاشانی، حیدر بهاروند، محمد حسین قریب، هدایت الله ممبینی، مهدی محمدنبی، امیر مسعود هراتیان، عباس صوفی، محمدرضا کلانی، رضا جلالی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال هستند.

1. محمد حسین قریب مدیرعامل اسبق تیم استقلال و عضو سابق هیات مدیره این باشگاه که پیش از این نیز در دوران علی کفاشیان نامزد ریاست شده بود اما از او شکست خورده بود، از آن به عنوان جدی ترین گزینه ریاست فدراسیون فوتبال یاد می شود که فرد مورد اعتماد و علاقه‌ وزارت ورزش است و همچنین از حمایت این وزارتخانه برخوردار است.

وی همچنین در سابقه اجرایی خود مدیرعاملی شرکت شیلات را نیز دارد.

نواب رئیس معرفی شده: منصور قنبرزاده (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)

به گفته محمد دادگان شانس زیادی برای رسیدن به صندلی ریاست فدارسیون فوتبال دارد.

محمد حسین قریب مدیرعامل سابق استقلال و عضو سابق هیات مدیره این باشگاه هم برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید شد.

2. مهدی محمدنبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و دبیر کل سابق فدارسیون فوتبال است، وی در سابقه اجرایی خود  در مقطعی از دوران سرمربیگری کارلوس کی‌‌روش سرپرست تیم ملی بوده است.

نواب رئیس معرفی شده: محمود اسلامیان (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)

او  که با کمک کفاشیان به انتخابات وارد شده، از حمایت برخی از مدیران عامل باشگاه‌های نیز برخوردار است و پیروزیش در انتخابات فدراسیون فوتبال برای پست ریاست زیاد است و می‌تواند یک رقیب جدی برای قریب باشد.

3. حبیب کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و همچنین سابقه مدیریت تیم امید را در کارنامه دارد. این مدیر ۶۴ ساله در سال اخیر به فعالیت سیاسی مشغول بوده و عضو سه دوره شورای شهر تهران است.

نواب رئیس معرفی شده: محمود اسلامیان (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)

براساس اساسنامه فدراسیون ایران برای افراد متقاضی پست ریاست باید ۱۰ سال سابقه و برای سایر پست‌ های هیئت‌ رئیسه پنج سال سابقه داشته باشند به همین دلیل با توجه به اینکه ده سالی است که از سابقه مدیریتی و اجرایی دولتی کاشانی می گذرد  وی باید رد صلاحیت شود.

4. حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال و یکی از چهره های محبوب در میان هئیت های استان که یکی از چهار گزینه محتمل برای ریاست فدراسیون فوتبال است.

بهاروند در حوزه اجرایی سابقه فعالیت در وزارت نیرو را نیز دارد، وی همچنین پیش از رسیدن به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، رئیس هیات فوتبال لرستان بوده است.

وی در لیست هفت نفر از کاندیدای فدراسیون فوتبال شامل حبیب کاشانی، محمدحسین قریب، مهدی محمدنبی، محمدرضا کلایی، هدایت ممبینی، عباس صوفی و امیرمسعود هراتیان به‌عنوان نایب رئیس دوم پیشنهاد شده است.

نواب رئیس معرفی شده: محمود اسلامیان (نایب رئیس اول)، منصور قنبرزاده (نایب رئیس دوم)

با توجه به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فوتبال احتمال دارد بهاروند به دلیل بازنشسته بودن از پروسه انتخابات حذف شود به همین دلیل احتمال کناره گیریش از انتخابات زیاد است.

5. هدایت الله ممبینی داور سابق و سرپرست فعلی کمیته داوران که در حال حاضر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است وی در کارنامه اجرایی خود حضور در شورای شهر اهواز را هم دارد.

نواب رئیس معرفی شده: منصور قنبرزاده (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)

هدایت ممبینی نیز به خاطر نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت اجرایی نهادهای مختلف احتمال اینکه رد صلاحیت شود زیاد است.

6. امیر مسعود هراتیان حقوقدان ورزشی که رئیس سابق هیات فوتبال اصفهان نیز بوده است، در پرونده‌اش سابقه مدیرعاملی فولاد هرمزگان را نیز دارد. وی همچنین سابقه مدیریتی در صنایع کشور را نیز دارد.

نواب رئیس معرفی شده: محمود اسلامیان (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)

وی شانس چندانی برای تکیه زدن به صندلی فدارسیون فوتبال ندارد.

7. عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان  که در کارنامه خود حضور به عنوان شهردار همدان را نیز دارد.

نواب رئیس معرفی شده: محمد جواد ششگلانی (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)

8. محمدرضا کلانی شهردار جوان و ۳۹ ساله سابق مشهد که مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون هم بوده است. وی با فوتبال نا آشنا نیست و در دوره ۱۵ ماهه تصدی بر شهرداری مشهد با حمایت کامل خود از شهر خودرو نقش بسزایی در آسیایی شدن این تیم دارد.

نواب رئیس معرفی شده: حمید مهرعلی (نایب رئیس اول)، حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم)، پریا شهریاری (نایب رئیس بانوان)

9. رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و رییس اسبق کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در زمان ریاست محمد دادکان بود.

وی همچنین عضو هیات علمی و استاد دانشگاه و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس است.

نواب رئیس معرفی شده: حمید مهرعلی (نایب رئیس اول)، علی خطیر (نایب رئیس دوم)، شهره موسوی (نایب رئیس بانوان)

گفتنی است؛ قرار است با بررسی صلاحیت نامزدها در تاریخ بیست و پنج اسفندماه سال جاری و با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، رییس جدید فدراسیون فوتبال و نایب رئیس اول و دوم مشخص شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه