English

فیروزجا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد

علیرضا فیروزجا در بخش مردان رقابت های سریع قهرمانی جهان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

فیروزجا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج ایران با درخشش در روز پایانی پس از ماگنوس کارلسن از نروژ در رده دوم مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان ایستاد. 

این شطرنجباز ایرانی که با پرچم فیده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است با مجموع ۱۰.۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

مگنوس کارلسن شطرنجباز نروژی در این بخش از رقابت ها با ۱۱.۵ امتیاز قهرمان شد.

گفتنی است؛ ۵۰ هزار دلار، جایزه نقدی نایب قهرمان این بخش از رقابت‌ هاست.

او در این مسابقات سرگئی کاریاکین، سوپر استاد بزرگ روسیه، و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ که قهرمان سابق شطرنح برق‌آسای دنیاست را شکست داد. دیگر پیروزی ارزشمند او در دور پایانی مقابل شهریار ممدیاروف از جمهوری آذربایجان (نفر هفتم حال حاضر جهان) رقم خورد.

فیروزجا پس از پایان این رقابت‌ها در پاسخ به اینکه آیا انتظار کسب مدال در این رقابت‌ها را داشته است؟ گفت: در روز دوم خیلی بد بازی کردم و نیاز داشتم که روز سوم خیلی خوب بازی کنم. خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. این با ارزش ترین موفقیتی است که به دست آورده‌ام.

او درباره احساسش از اینکه دیگر با پرچم ایران بازی نخواهد کرد، گفت: مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد.

اولین سوپر استاد بزرگ ایران در پاسخ به اینکه کدام کشور را برای ادامه فعالیت‌های شطرنج خود انتخاب کرده است؟ گفت: احتمالاً برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا اکنون آنجا زندگی می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

شوک بزرگ در شطرنج و ورزش ایران/ شرکت علیرضا فیروزجا در مسابقات شطرنج زیر پرچم فیده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه