English

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

گزارش بازی تیم ملی فوتبال عراق و ایران/ عراق ۲ ایران ۱

تیم ملی فوتبال عراق و ایران در انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم رفتند.

گزارش بازی تیم ملی فوتبال عراق و ایران/ عراق 2   ایران 1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، تیم ملی فوتبال عراق و ایران در دیداری حساس در انتخابی جام جهانی 2022 قطر امروز پنج شنبه 23 آبان ماه 98 از ساعت 17:30 در ورزشگاه بین المللی امان اردن به مصاف هم رفتند.

* ترکیب تیم ملی فوتبال عراق 

محمد حمید، سعد ناطق، احمد ابراهیم، ریبین سولاقا، علاء مهاوی، علی عدنان، امجد عطوان، صفاء هادی، همام طارق، بشار رسن و مهند علی

* ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون 

* نیمه نخست

دیدار دو تیم آغاز شد.

دقیقه 2: کمک داور اول بازی در حرکتی مشکوک اعتقادی به خطای امجد ابراهیم روی محمد محبی نداشت.

دقیقه 3: حرکت سریع مهند علی به سمت محوطه جریمه و شوت او را مدافعان تیم ملی ایران برگشت دادند.

دقیقه 6: ارسال زیبای بشار رسن از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به پشت مدافعان ایران را مهند علی در موقعیت آفساید با ضربه سر زد که توپ راهی اوت شد.

دقیقه 9: ضربه ایستگاهی بشار رسن از فاصله حدود ۲۵ متری دروازه ایران با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 11: حرکت زیبای بشار رسن و ارسال او روی دروازه ایران با ضربه زیبای علی عدنان همراه شد که بیرانوند این توپ را به شکل زیبایی دفع کرد، اما در ریباند تعلل امید ابراهیمی سبب شد توپ به مهند علی رسیده و این بازیکن گل اول تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 15: پاس بلند طارمی از میانه زمین به پشت مدافعان عراق نزدیک بود با اشتباه محمد حمید، دروازه‌بان این تیم و توپی که از روی سر او عبور کرد، تبدیل به گل شود ولی توپ با فاصله کمی کنار دروازه این تیم به اوت رفت.

دقیقه 17: علاء المهاوی به دلیل خطا روی مهدی طارمی از داور سریلانکایی کارت زرد گرفت.دقیقه 20: خطایی که رضاییان در جناح راست زمین گرفته بود را مسعود شجاعی با سانتر بلند به مقابل تیرک دوم فرستاد، اما قبل از ضربه سر طارمی، مدافعان عراق توپ را دفع کردند.

دقیقه 21: رضاییان در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت تا توپ راهی اوت شود.

دقیقه 22: روی حرکت مهند علی و پاس او به صفا هادی، این هافبک ۲۱ ساله سمت دروازه بیرانوند ضربه زد که این بار بیرانوند شوت او را مهار کرد.

دقیقه 25: روی حرکت زیبای محمد محبی و عبور از سه مدافع عراق، پاس محمد محبی با جا خالی دادن آزمون به احمد نوراللهی رسید و نوراللهی با ضربه‌ ای دقیق دروزاه عراق را باز کرد و گل تساوی را به ثمر رساند.

دقیقه 26: علی عدنان با ارنج به صورت رامین رضائیان ضربه زد تا فضای بازی به تشنج کشیده شود. در این لحظه سردار آزمون سعی داشت طبق صحبت با عدنان او را آرام کند، اما در نهایت دومین کارت زرد عراق به نام این بازیکن ثبت شد.

دقیقه 37: ضربه ایستگاهی راه دور علی عدنان دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 44: خطایی که ابراهیمی از احمد ابراهیم در پشت محوطه جریمه گرفته بود را رامین رضاییان با ضربه‌ای دقیق زد ولی با بدشانسی، توپ او از کنار دروازه عراق به بیرون رفت ولی در همین حین برخورد محمد حمید به تیرک عمودی دروازه موجب مصدومیت او برای لحظاتی شد.

در نهایت این دیدار در نیمه نخست با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* نیمه دوم

دقیقه 47: تداوم مصدومیت محمد حمید سبب شد سرتکو کاتانچ دروازه بان اصلی تیم ملی عراق در سال های اخیر، یعنی جلال حسن را جای او به زمین بفرستد.

دقیقه 53: محمد نادری به جای میلاد محمدی وارد زمین شد.

بازی عراق و ایران

دقیقه 55: ضربه سر پورعلی‌گنجی روی ارسال شجاعی از بالای دروازه عراق راهی اوت شد.

دقیقه 56: علاء مهاوی نفوذ سریعی از سمت راست محوطه جریمه ایران انجام داد ولی شوت پای چپ او بعد از برخورد مشکوک به خطای هند پنالتی به نادری برخورد کرده و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 59: مهند علی در محوطه جریمه ایران قصد داشت بعد از برخورد با پورعلی‌گنجی از داور سریلانکایی پنالتی بگیرد که او خطایی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

دقیقه 60: مهند علی در حرکتی شبیه سازی شده درون محوطه جریمه ایران مقابل پورعلی گنجی به زمین افتاد و پس از اعتراض مدافع ایران نسبت به کارت زرد نگرفتن مهاجم عراق سبب شد مرتضی از دیلان پریرا کارت زرد دریافت کند.

دقیقه 61: وحید امیری جای مهدی طارمی در ترکیب ایران قرار گرفت.

دقیقه 64: پرتاب اوت بلند از سوی امیری با ضربه کنعانی زادگان به جلال حسن رسید که البته پیش از آن داور خطای پرتاب وحید را اعلام کرده بود.

بازی ایران و عراق

دقیقه 76: علاء عباس جانشین مهند علی در ترکیب عراق شد.

دقیقه 79: ارسال بلند بشار رسن از روی ضربه آزاد میانه زمین و شوت علی عدنان به تور پشت دروازه ایران برخورد کرد و راهی اوت شد.

دقیقه 81: مسعود شجاعی پس از انجام دادن خطای کف پای روی امجد عطوان کارت زرد دوم را گرفته و از زمین اخراج شد تا بازی بعدی تیم ملی مقابل هنگ کنگ را از دست بدهد.

دقیقه 86: محبی باز هم حرکت سریعی از سمت راست زمین انجام داد و قصد داشت این بار با شوت محکم زمینی شانس خود را برای گلزنی امتحان کند که ضربه او را جلال حسن در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 87: علاء عبدالزهرا جای بشار رسن به بازی آمد و این بار او بازوبند را از جلال حسن گرفت.

داور 3 دقیقه وقت اضافه گرفت.

دقیقه 90: کاوه رضایی جای سردار آزمون وارد بازی شد.

دقیقه 92: روی ارسال کرنر بازیکن عراق علاء عباس سمت دروازه ایران ضربه سری زد که این توپ پس از واکنش بیرانوند و برخورد به تیر دروازه به گل دوم حریف تبدیل شد.

در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • کلاچای

    احمق ها

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه