English

گرشاسبی:

بحث مجوز حرفه‌ ای به صورت جدی از سمت AFC پیگیری می‌ شود

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای گفت: بحث مجوز حرفه‌ای سه سال است که به صورت جدی از سمت AFC پیگیری می‌شود.

بحث مجوز حرفه‌ ای به صورت جدی از سمت AFC پیگیری می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حمیدرضا گرشاسبی عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت: بحث مجوز حرفه‌ای سه سال است که به صورت جدی از سمت AFC پیگیری می‌شود که در سال اول بحث زیرساخت‌ها بود و از سال دوم بسیار جدی موضوع بدهی‌ها را پیگیری کردند که به جرات می‌گویم ۹۵ درصد بدهی‌ها با این جدیت تسویه و پرداخت شد. با این حال برخی باشگاه‌ها در خصوص ارائه گزارش مالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دچار اشتباه هم می‌شدند که توضیح خواهیم داد.

او افزود: امسال هم AFC خیلی جدی وارد شده و مانند فصل قبل که خیلی از باشگاه‌های کشورهای خارجی را محروم کرد، امسال نیز همین رویه را در پیش گرفته است. AFC سخت می‌گیرد، چرا که می‌خواهد تمام باشگاه‌ها در یک چارچوب خاص قرار بگیرند و از حالت سلیقه‌ای خارج شوند. امروز نیز قرار است گزارش ما ارائه شود تا مشخص شود چه باشگاه‌هایی این کار را جدی نگرفته‌اند. در کمیته بدوی از کارشناسانی چون عباسی که سابقه مدیرعاملی باشگاه تراکتور را دارد، برادران که سال‌ها ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی را دارد و حسینی که از حقوقدان‌های قوی به حساب می‌آید حضور دارند، اما فرمان اصلی به دست سهیل مهدی است. در کمیته استیناف نیز مصطفوی، اولیایی و شاه‌کرمی حضور دارند.

این عضو کمیته استیناف صدور مجوزهای حرفه‌ای گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا روی پنج مورد خیلی حساس است، البته هر کدام از این پنج آیتم که سرشاخه هستند ۳۰ یا ۴۰ زیرشاخه دارند که این زیرشاخه‌های بخش مالی مدارک پرسنلی بازیکنان و کادر باشگاه‌ها و ... بازمی‌گردد که همه چیز باید درباره باشگاه‌ها شفاف باشد.

وی در ادامه درباره باشگاه‌هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند، گفت: ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس،‌ تراکتور، استقلال و شهر خودرو در بخش ممیزی اسناد و ثبت مدارک در موعد مقرر مطلوب عمل کردند و حائز مجوز حرفه‌ای و ملی هستند. این آرا از طرف کمیته بدوی استخراج شده و باشگاه‌ها می‌توانند اعتراض‌شان را به کمیته استیناف ارائه بدهند.

گرشاسبی افزود: در مورد کسب مجوز ملی و حرفه‌ای به باشگاه‌های سراسر کشور اعلام شد که مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوزها را ارسال کنند که پس ارسال مدارک کمیته بدوی برای شفاف‌سازی ورود کرد. قطعاً وقت هم بسیار کم بود، اما اعضا به صورت شبانه‌روزی وقت گذاشتند که آرای لازمه اعلام می‌شود. باشگاه‌هایی که نتوانستند مجوز بگیرند دیگر وقت لازم را ندارند و باید به صورت جدی موضوع را دنبال کنند تا برای فصل آینده موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شوند.

او خاطرنشان کرد: چون حساسیت ما و AFC روی باشگاه‌هایی بود که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اولویت ما برای بررسی مدارک و پرونده‌ها این باشگاه‌ها بودند، اما چه کسی می‌تواند بگوید باشگاهی که سهمیه هم نگرفته یا مجوز حرفه‌ای ندارد ممکن است به لیگ قهرمانان برود یا باشگاهی که سهمیه گرفته حذف شود و باشگاه دیگری به این مسابقات برود؟ شاید سه سال پیش کسی فکر نمی‌کرد استقلال خوزستان بتواند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد و مجوز خود را دریافت کند تا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت داده شود. برخی باشگاه‌ها نیز ممکن است مجوز نگیرند که از این مسابقات کنار گذاشته می‌شوند و باشگاه دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد. به نظرم اقداماتی که در گذشته صورت گرفت شروع خوبی بود تا باشگاه‌ها نسبت به حرفه‌ای شدن پیش بروند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی