English

تحلیل بازی پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر؛

پرسپولیس مستحکم در خط دفاع، بی برنامه در حمله/جونیور ناشناخته برای تراکتورسازی

پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ برتر به پیروزی رسید اما نقاط قوت و ضعفی در این دیدار به چشم می آمد که در ادامه به آنها می پردازیم.

پرسپولیس مستحکم در خط دفاع، بی برنامه در حمله/جونیور ناشناخته برای تراکتورسازی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، بازی حساس پرسپولیس و پارس جنوبی جم در هفته نخست لیگ برتر نوزدهم فوتبال دقایقی پیش به پایان رسید و در نهایت شاگردان کالدرون موفق شدند با نتیجه یک بر صفر در این دیدار به پیروزی رسند.

بی برنامگی در خط میانی و همچنین عدم هماهنگی باعث شد تا نیمه اول این بازی با توجه به اینکه موقعیت های مناسبی را برای تیم در پی داشت اما گلی به همراه نداشته باشد ولی در نیمه دوم در دقیقه 56 مهدی ترابی توانست اولین گل این فصل پرسپولیس را در دیدار افتتاحیه رقم بزند.

استحکام خط دفاعی با زوج سید جلال و شجاع

در این بازی خط دفاع پرسپولیس قدرتمند و مستحکم بود و زوج مرکز دفاع پرسپولیس جز اشتباه فردی که در دقایق پایان بازی رخ داد عملکرد مناسبی از خود بر جای گذاشت البته حضور احمد نوراللهی در پست هافبک دفاعی و عملکرد قابل قبول این بازیکن چه در کارهای دفاعی و چه توپ گردانی در مرکز زمین روز خوبی را برای احمد نوراللهی رقم زد.

مدافع کنارهای پرسپولیس نیز روز خوبی را پشت سر گذاشتند. محمد نادری که چند نفوذ خوب داشت و برای پرسپولیس موقعیت های فراهم کرد بهتر از مهدی شیری ظاهر شد اما جنگندگی مهدی شیری و رفت و برگشت های دائم این بازیکن بسیار به چشم می آمد.

بازیسازی ضعیف به دلیل عدم هماهنگی

خط هافبک پرسپولیس در این بازی جنگنده ظاهر شد اما بازی سازی و ایجاد موقعیت از هافبک های پرسپولیس حلقه گمشده در این دیدار بود. البته همواره در هفته های ابتدایی هر تورنمنتی عدم هماهنگی مخصوصا بین هافبک ها و ارتباط آنها با مهاجمین طبیعی به نظر می رسد. 

فرشاد احمد زاده که در نیمه دوم وارد زمین شد و 26 دقیقه زمان داشت تا خود را به کادر فنی و هواداران دوباره اثبات کند اما بازی ضعیف این بازیکن بیشتر به چشم می آمد.

مهدی ترابی که در پست وینگر چپ به کار گرفته شده بود شب خوبی را پشت سر گذاشت و درخشش خوبی در زمین داشت.

رونمایی از جونیور مقابل تراکتورسازی تبریز

در خط حمله پرسپولیس بیشتر از جناحین سعی بر موقعیت سازی داشت و البته عدم توپ سازی مناسب برای مهاجمین پرسپولیس قدرت مهاجمین پرسپولیس را نشان نداد. 

علی علیپور که به عنوان مهاجم هدف در این بازی به کار گرفته شد بازی نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در چند صحنه می توانست با اندکی از خودگذشتگی برد پرسپولیس را پر گل تر کند به خصوص در صحنه ای پس از به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس جایی که علیپور می توانست با پاسی به یکی از دو بازیکن پرسپولیس که موقعیت مناسبی در محوطه جریمه داشتند زمینه ساز گل بعدی پرسپولیس شود که با زدن ضربه به سمت چارچوب موقعیت را از پرسپولیس گرفت.

نکته قابل توجه در این دیدار عدم بازی دادن به جونیور براندائو مهاجم برزیلی پرسپولیس بود؛ البته این بازی ندادن به بازیکن جدید شاید به آن دلیل بود که پرسپولیس که در دقیقه 58 از حریف خود با گل مهدی ترابی پیش افتاده بود نیازی به بیشتر فشار آرودن نمی دید و کالدرون این بازیکن را روی نیمکت نگه داشت تا این مهاجم همچنان برای تیم های لیگ برتری ناشناخته بماند و به احتمال فراوان این بازیکن در بازی پرسپولیس مقابل تراکتور به میدان خواهد رفت. 

شاید تنها دلیل بازی نکردن این مهاجم برزیلی فقط ناشناخته ماندن شیوه بازیش برای تراکتورسازی مصطفی دنیزلی باشد. 

گفتنی است پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر نوزدهم فوتبال جمعه 8 شهریور 1398 به مصاف تراکتور خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه