English

بی کفایتی برخی مسئولان دیگر قابل اغماض نیست

آخرین حواشی بازی پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی

لکه‌های سیاهی که از بازی شب گذشته ماند نشان از بی کفایتی برخی مسئولان است که دیگر قابل اغماض نیست و باید راهکاری برای پیشگیری از تکرار اینگونه موارد در فوتبال به کار گرفته شود.

آخرین حواشی بازی پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی

به گزارش خبرگزاری موج، تیم های پرسپولیس و داماش در رقابت های فینال جام‌ حذفی قرار بود دیروز از ساعت 21:00 در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان آغاز شود که به دلیل اینکه جایگاه هواداران داماش توسط پرسپولیسی‌ها تصرف شده بود داماشی ها از ورود به زمین امتناع کردند که پس از حواشی فراوان و با دخالت وزارت ورزش و جوانان این بازی با تاخیر از  ساعت 23:19 دقیقه برگزار شد.

پس از اتفاقات عجیبی که شب گذشته  رخ داد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای سعید فتاحی مسئول برگزاری بازی‌ها را تا اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد که سعید فتاحی در واکنش به این مسئله گفت: اصلا و ابدا بنا ندارم که در این باره صحبت کنم.

وی افزود: این هم به جای دستت درد نکنه است.

محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با انتقاد شدید از دخالت وزارت ورزش در اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش گفت: قصد ما کوبیدن فدراسیون نیست. اگر فدراسیون عملکردش بد شود وزارت ورزش هم خودش را کنار می‌کشد. اینکه در خلال برگزاری بازی وزارت ورزش اطلاعیه بدهد چه سنخیتی دارد؟ وقتی نمی‌گذارید فدراسیون فوتبال کارهای اصولی را انجام دهید، باید بپذیریم فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است. به شما چه ربطی دارد که مربی چه کسی است؟

وی ادامه داد: بهتر بود که بازی برگزار نشود تا این وضع به وجود آید. با این وضع استقلال تیم‌ها زیر سوال می‌رود. اینکه می‌گویند باید بازی کنید و گرنه ما فلان کار را می‌کنیم، زور است. باید قبول کنیم همه مسائل به هم وابسته هستند. اگر یک بخشی از فدراسیون را زیر سوال ببریم کل فدراسیون زیر سوال رفته است.

دادگان ادامه داد: افرادی هستند که نمی‌دانند اصلاً ورزش کجا هست در ورزش دخالت می‌کنند. مطمئن باشید از این بدتر هم اتفاق می‌افتد.

او در مورد اتفاقات اهواز بیان کرد:حق با تیم داماش بود. هیچ‌جای دنیا این را نمی‌بینید. مگر بازیکنان با آن همه استرس که برایش ایجاد کردید می‌توانند بازی کنند؟ این‌ها همه ایجاد ناهنجاری کرده اما مقصر فقط فدراسیون نیست.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص حواشی بازی شب گذشته گفت:  در مسابقات ورزشی و فوتبال شاهد بروز ناهنجاری‌هایی هستیم که ریشه اصلی آن نارضایتی مردم است.

وی افزود: از پافشاری و حسن تدبیر وزیر ورزش و جوانان و مسئولان امر بعد از این سوء تدبیر، قدردانی می‌کنیم. خیلی‌ها این بازی را خاتمه یافته می‌دانستند، اما این پافشاری‌ها باعث شد مسابقه اگر چه با تأخیر ولی برگزار شود. آقای یوسفی، عضو فراکسیون ورزش و نماینده اهواز معتقد بود که اگر این مسابقه برگزار نمی‌شد شاهد اعتراضات گسترده و خدای نکرده خون و خونریزی بودیم.

تابش ادامه داد: در این حوادث سوء تدبیر کاملاً محرز است و باید پس از جمع بندی با متخلفان امر برخورد شود تا دست اندرکاران بدانند مسئولیت‌شان را باید بر مدار قانون انجام دهند و اگر عملکردشان باعث تنش و تشنجی شد مورد مواخذه قرار گیرند.

مالک باشگاه داماش گیلانیان اظهار کرد: مسئولان برگزار کننده مقصر بودند. بر اساس قرعه‌کشی، ما میزبان بودیم و باید ۵۰ درصد ورزشگاه را به تیم میزبان می‌دادند. حق ما بود که به هواداران داماش جا بدهند. هوادار دو آتشه به عشق تیمش به اهواز آمده اما او را مثل برده‌ها پشت ورزشگاه نگه داشته بودند.

مالک داماش گیلانیان افزود:: ما نمی‌خواستیم بازی نکنیم، فقط خواستار حضور هواداران بودیم. خواسته‌مان نامعقول نبود.می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم، شما فقط به موقعیت‌های ما نگاه کنید. اگر تیم ما را خسته نمی‌کردند، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد. 

در حالی که طرح استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در مجلس در حال پیگیری است با فاجعه ای هم که شب گذشته در فینال جام حذفی روی داد سوء مدیریت در سازمان لیگ باعث شد تا فشارها برای این استیضاح افزایش یابد.

لکه‌های سیاهی که از بازی فینال جام حذفی، دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی ماند نشان از  بی کفایتی برخی مسئولان است که دیگر قابل اغماض نیست و باید راهکاری برای پیشگیری از تکرار اینگونه موارد در فوتبال به کار گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه