English

سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از صعود به جام جهانی؛

نباید توقع زیادی از تیم ملی بسکتبال داشت

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از صعود به جام جهانی گفت: با این شرایط نباید توقع زیادی از این تیم داشت.

نباید توقع زیادی از تیم ملی بسکتبال داشت

به گزارش خبرگزاری موج، مهران شاهین طبع در نشست خبری بعد از برد برابر استرالیا اظهار داشت: بازیکنان کار بزرگی کردند و به آنها تبریک می گویم. در همه چیز خوب بودند و تیم بود که نشان داد توانمند است.

وی ادامه داد: بازی اول را باختیم. ما زیر سبد را نتوانستیم کنترل کنیم. بعضی اوقات اتفاق هایی رخ می دهد اما در این بازی بازیکنان باهوش بودند و برنده شدند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جام جهانی و انتخابی المپیک در پیش است و آیا بالاخره قرار است حواشی تیم ملی تمام شود و آرامش به تیم برگردد، گفت: برای موفقیت در جام جهانی کمپ، نظم و تمرین می خواهیم. حضور در جام جهانی برای ما مهم است و باید کارمان را با قدرت ادامه بدهیم.

شاهین طبع ادامه داد: امروز آرامش بیشتری در سالن وجود داشت. بازی ژاپن حساس شد و قسمت های مختلف سالن حس آرامش نداشت. البته ما هم می توانستیم استراتژی بهتری داشته باشیم اما در شروع بازی، از نظر روحی و روانی افت کردیم.

وی افزود: ژاپن تیمی است که برای المپیک ٢٠٢٠ آماده می شود. آنها لیگ خوبی دارند و بدنبال حضور در بین هشت تیم جهان هستند. لیگ ما جز سه چهار تیم، چیزی نداشت و دو سه سال است ضعیف شده است.

شاهین طبع خاطرنشان کرد: شرایط ایران طوری است که تیم مان را جمع می کنیم که یک مسابقه بدهیم. باید بازیکن خوب را از دل لیگ خارج کنیم. توقع ما از فدراسیون این است که روی این موضوع کار بکند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین گفت: با این شرایط نباید توقع زیادی داشته باشیم. از طرفی هم نباید وقتی باختیم خودمان را هیچ بدانیم. وضعیت خیلی خوب نیست و فقط متعادل است.

وی افزود: همه ما کمبودها را می دانیم یا باید بگوییم چون این طوری هست وضعیت باید همین باشد یا وقتی قبول می کنیم باید تلاش کنیم. ما قبول کردیم و می دانیم شرایط سخت است. همه باید قبول کنیم و طبق این وضعیت پیش برویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: شاید فردا کیفیت لباس های ما مثل قبل نباشد، وقتی قبول می کنیم و وارد کار می شویم، نباید انتقاد کنیم. باید همه چیز را بدانیم و توجه کنیم که به جزییات نپردازیم.

وی افزود: باید بدانیم هرچه داریم صدقه سر مملکت است و وظیفه بازیکن این است که درک کند و رسانه ها وارد جزییات نشود. جنگ و دعواها را جای خصوصی تر حل بکنیم. این موضوع چند طرفه است. به نظرم اگر یک نفر اشتباه کرد، به خاطر بچه ها گذشت کنیم تا گذشت ما باید بیشتر باشد.

شاهین طبع با بیان اینکه یک سری موارد جزء اصول است، ادامه داد: من نگران بازیکنان هستم و باید برای جام جهانی خوب تمرین کنیم. همه ما وظیفه داریم همه چیز را کنترل کنیم. در جام جهانی همه چیز حرفه ای است.

وی افزود: امروز سر بود و نبود بازیکن صحبت نمی شود. کدام مربی می خواهد ببازد؟ شاید بازیکن یک جرقه لازم داشته باشد. درباره شخص خاصی صحبت نمی کنم. من سال ها در تیم های ملی کار کردم. جاهایی باید محکم تر عمل می شد و جاهایی بیشتر حواس مان می بود. شاید یک جاهایی مربی هم اشتباهی کرده و این موضوع هم طبیعی است.

شاهین طبع درباره اتفاقی که برای حامد حدادی افتاد نیز گفت: درباره یک بازیکن حرف نمی زنم. برخی بازیکنان زمانی که شش ماه اردو داشتیم با نظر کادرفنی فرصت استراحت داشتند، بعضی از بازیکنان شرایط خاص دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: بعضی تشخیص می دهند یک جلسه کار کنند. بازیکنی چند سال با یک بدنساز کار کرده و اجازه دادیم با همان فرد کار کند. انعطاف هایی انجام می دهیم اما تلاش مان این بوده که به خوبی تمرین کنیم.

وی افزود: در تیم های بزرگ هم یک بازیکن دو یا سه ماه به اردو نمی آید اما اردوی دو هفته ای را شرکت می کند و هماهنگ شده کار می کند.

شاهین طبع درباره برنامه های تیم ملی در مسیر جام جهانی هم گفت: ما عقب هستیم و باید خیلی تلاش کنیم. کره قول داده یک تورنمنت ما را دعوت کند و تلاش ما این است که تورنمنتی چهارجانبه نیز در ایران برگزار کنیم. در مراسم قرعه کشی جام جهانی فرصتی هست که بتوانیم رایزنی کنیم.

تیم ملی بسکتبال ایران با برد برابر استرالیا به جام جهانی ٢٠١٩ صعود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه