English

نیمه نهایی جام ملت های آسیا؛

گزارش بازی ایران و ژاپن/ ایران ۰ ژاپن ۳

تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن در دیدار حساس رقابت های مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم رفتند.

گزارش بازی ایران و ژاپن/ ایران 0  ژاپن 3

به گزارش خبرگزاری موج،  تیم ملی فوتبال ایران در حساس ترین دیدار چارچوب رقابت های مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا امروز (دوشنبه 8 بهمن 97) از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن رفت.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون 

ترکیب تیم ملی فوتبال ژاپن

ناگاتومو یوتو، اندو واتارو،  شیباساکی گاکو، هاراگوچی، مینامینو توکومی، گوندا شویچی، اوساکو یویا، تومیاسو تاکاهیرو، ساکای هیروکی، دوان ریتسو و یوشیدا مایا.​​​​​​

نیمه اول

دقیقه 3: سردار آزمون در موقعیت مناسب برای زدن ضربه آخر قرار گرفت اما برای رسیدن به توپ چند سانتیمتر کم آورد و دروازه بان ژاپن توپ را مهار کرد.

دقیقه 10: دو تیم که بازی سرعتی را در دستور کار داشتند حملاتی را روی دروازه یکدیگر پی ریزی کردند اما موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد. دوندگی بازیکنان ایران در میانه میدان اجازه بازیسازی به ژاپنی ها را نمی داد.

دقیقه 13: توپ با نفوذ یوتو ناگاتومو از پشت رامین رضائیان و پاس در عرض او با دخالت کنعانی‌زادگان و مینامینو بیرون رفت.

دقیقه 17: تعلل کنعانی زادگان در دفع توپ یک کرنر بادآورده برای ژاپن به همراه داشت که ارسال آنها خطر جدی را روی دروازه ایران ایجاد کرد اما توپ راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 19: ضربه دوان ریتسو در حالتی بی تعادل به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه 22: یک و دو احسان حاجی صفی و و سردار آزمون بهترین موقعیت ایران را فراهم کرد که ضربه سردار با دروازه بان ژاپن با پا به کرنر فرستاد. این بهترین موقعیت ایران تا این لحظه بود. ضربه کرنر هم ثمری برای ایران نداشت. 

دقیقه 25: وحید امیری به خاطر تکل خشن روی پای بازیکن حریف از داور استرالیایی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 25: وحید امیری به دلیل تکل خطرناک روی پای هیروکی ساکای کارت زرد گرفت که این امر اعتراض کی‌روش به داور چهارم را همراه داشت.

دقیقه 28: ارسال خوب حاج‌صفی از جناج چپ زمین را یوشیدا زودتر از سردار راهی کرنر کرد و تلاش گوندا برای جمع کردن توپ بی‌ثمر بود

دقیقه 30: بازیکنان ایران برای چند دقیقه بازی را در اختیار گرفتند و حملاتی را روی دروازه ژاپن پی ریزی کردند و چند پرتاب بلند هم داشتند اما نتوانستند از این موقعیت ها استفاده کنند.

دقیقه 32: ضربه شروع مجدد علیرضا بیرانوند با ضربه سر آزمون در اختیار گوندا آرام گرفت.

دققه 40: ژاپنی ها پس از چند دقیقه فرو رفتن در لاک دفاعی توانستند بازی را در اختیار بگیرند و با پاس های کوتاه سعی در نزدیک شدن به دروازه ایران را داشتند اما نتوانستند موقعیت خطرناکی را ایجاد کنند.

دقیقه 43: احسان حاج‌صفی روی ریباند اوت وحید امیری که از سوی مدافعان ژاپن به پشت محوطه جریمه آمده بود ضربه‌ای به توپ زد که این شوت به اوت رفت.

و در نهایت نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه 46: در شروع بازی ایران پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک خطا شد. در این صحنه توپ به دست مدافع حریف برخورد کرد که داور به این ژاپنی کارت زرد نشان داد. این ضربه را اشکان دژاگه به صورت مستقیم زد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 47: ضربه ایستگاهی در موقعیتی خوب توسط اشکان دژاگه زده شد و توپ با اختلاف کم از بالای دروازه ژاپن به بیرون ر فت.

دقیقه 53: سانتر دژاگه از روی ضربه ایستگاهی خطرناک بود و توسط گوندا و در ادامه با ضربه سر شیباساکی دفع شد که حاج‌صفی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی شوت روی پای او به بیرون رفت.

دقیقه 55 :ژاپن توانست گل اول خود را روی اشتباه دفاع ایران به ثمر برساند.

دقیقه 58: کریم انصاری‌فرد جای وحید امیری به بازی آمد.

دقیقه 61: گوندا ضربه ایستگاهی جهانبخش را از زیر طاق دروازه ژاپن بیرون کشید.

دقیقه 62: ارسال حاج‌صفی از روی کرنر و ضربه سر پورعلی‌گنجی از بالای دروازه ژاپن به اوت رفت.

دقیقه 63: یویا اوساکو روی تعلل مدافعان ایران حمله سریعی تدارک دید و وارد محوطه جریمه شد که پاس به عقب او به تاکومی مینامینو رسید ولی در زمانی که این مهاجم قصد داشت پاس در عرض بدهد، توپ به دست چپ مرتضی پورعلی‌گنجی برخورد کرد و همین اتفاق موجب شد تا کریستوفر بیس در سوت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد؛ البته اعلام نظر داوران ویدئویی تصمیم او را به تاخیر انداخت، اما داور استرالیایی بعد از بازبینی صحنه پنالتی را گرفت.

اوساکو در این دقیقه گل دوم ژاپن را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه 70: برخلاف انتظارات، ژاپن با استفاده از دست پاچگی بازیکنان ایران، جریان بازی را در اختیار گرفت و ساکای عبور از بازیکنان ایران، دروازه تیم ملی را با خطر رو به رو کرد که شانس با تیم ملی همراه بود.

دقیقه 73: سی مورویا جانشین هیروکی ساکای شد.

دقیقه 74: بیرانوند ضربه ریستو دوان را دفع کرد.

دقیقه 80: بعد از اشتباهاتی که مدافعان ایران داشتند و دو گل به حریف هدیه کردند، تلاش زیادی از سوی بازیکنان صورت گرفت که بتوانند گل های خورده را جبران کنند اما شاگردان کی روش برنامه خاصی برای نزدیک شدن به دروازه ژاپن نداشتند.

دقیقه 82: سامورایی‌ها ضد حمله سریعی زدند و می‌توانستند به گل سوم برسند، اما مینامینو از موقعیت تیمش استفاده نکرد و با توپ به بیرون رفت.

دقیقه 82: سانتر حاج‌صفی از جناح چپ از مقابل پای آزمون و مدافعان ژاپن عبور کرد و به سمت مخالف زمین رفت.

دقیقه 83: میلاد محمدی اجازه نداد پاس در عرض شیباساکی به دوآن برسد و توپ را با شوت محکم به بیرون زد.

دقیقه 87: شوت قدوس از روی ضربه آزاد بی‌حاصل بود و به بیرون رفت.

دقیقه 88: ضربه محکم قدوس با فاصله زیادی از دروازه ژاپن راهی اوت شد.

دقیقه 90: تلاش های بازیکنان  ایران برای رسیدن به گل ثمری نداشت و بازی حرفه ای ژاپن به ایرانی ها اجازه نداد دروازه را با خطر جدی مواجه کنند. 

دقیقه 93: درحالی که ایران برای رسیدن به گل تلاش می کرد این ژاپن بود که به سومین گل دست پیدا کرد تا رویای ملت ایران برای رسیدن به فینال به پایان برسد.

و در نهایت این دیدار با نتیجه سه بر صفر به نفع ژاپنی ها به پایان رسید تا شاگردان کی روش از دور این مسابقات حذف شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • خالید

    باعرض سلام ایران درپیتی باخت.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه