English

گروه هیجان در جام ملت‌های آسیا را بیشتر بشناسیم

متن پیش رو تحلیل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از گروه D رقابت‌ها موسوم به گروه هیجان است که سرویس ترجمه‌ی خبرگزاری موج هرمزگان آن‌ها به فارسی ترجمه کرده است.

گروه هیجان در جام ملت‌های آسیا را بیشتر بشناسیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، تیم ملی فوتبال ایران در سیزده دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا حضورداشته که حاصل آن سه قهرمانی در سال‌های 1968،1972،1976 بوده است. شاگردان کیروش به دنبال کسب چهارمین  قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هستند. ایران در گروه D این رقابت‌ها حضور دارد. این گروه را گروه هیجان نامیده‌اند و تیم ملی کشورمان در مصاف با حریفانی قرار خواهد گرفت که دست‌کم گرفتن هرکدام از آن‌ها می‌تواند دست ما را از جام کوتاه کند. تیم ملی کشورمان امروز نخستین دیدارش را در مقابل یمن انجام خواهد داد.

متن پیش رو تحلیل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از گروه D رقابت‌ها موسوم به گروه هیجان است که سرویس ترجمه‌ی خبرگزاری موج هرمزگان آن‌ها به فارسی ترجمه کرده است.

مترجم: ع. قاطع البحر

گروه D مسابقات جایی است که تیم ملی ایران با عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه است. ایران یکی از باسابقه‌ترین تیم‌ها در این مسابقات محسوب می‌شود و به دنبال چهارمین افتخارآفرینی‌اش در این مسابقات است. عراق  در دور پیش این بازی‌ها عملکرد خوبی داشت اما حضور در بازی نهایی را از دست داد و درنهایت در جایگاه چهارم قرار گرفت. نباید از ویتنام غافل شد چراکه تیمی منسجم است و یمن نیز قصد دارد دور نخست مسابقات را تحت تأثیر قرار داده و هیجان را وارد گروه نماید.

تیم‌های این گروه به ترتیب ذیل هستند:

به دنبال اضافه کردن چهارمین جام به کلکسیون افتخارات

تیم ملی فوتبال ایران در رتبه‌ی بیست و نهم جهان قرار دارد. این تیم سابقه‌ی 13 بار حضور در این مسابقات را دارد و بهترین عملکردش به سال‌های 1968، 1972، 1976 بازمی‌گردد که قهرمان این مسابقات شد. حضور در یک‌چهارم نهایی بهترین عملکرد این تیم در دوره‌ی قبل این بازی‌ها بود. سرمربی سرشناس پرتقالی «کارلوس کیروش» هدایت این تیم را بر عهده دارد.

ایران به‌عنوان برترین تیم آسیا به هیچ انگیزه‌ای نیاز ندارد جز اینکه قصد دارد چهارمین جام را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند. از آخرین پیروزی آن‌ها سال‌های زیادی گذشته، بنابراین کیروش تمام تلاش خود را می‌کند تا شاگردانش بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند.

انگیزه‌ی بالای شاگردان کاتانچ

تیم ملی فوتبال عراق در رتبه ی هشتاد و هشتم جهان قرار دارد. این تیم سابقه‌ی 8 بار حضور در این مسابقات را دارد و بهترین عملکردش شکست عربستان در فینال و فتح جام در سال 2007 است. این تیم در دوره‌ی قبل این بازی‌ها در جایگاه چهارم ایستاد. «سرکو کاتانچ» 55 ساله هدایت این تیم را عهده‌دار است.

قهرمانی در سال 2007 و کسب عنوان چهارمی در سال 2015 از عراق یک تیم چالشی ساخته است. کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی از انگیزه‌ی بالای شاگردانش گفته است و این موضوع نشانگر این است که این تیم می‌تواند یکی از پرقدرت‌ترین تیم‌های این جام باشد.

تلاش برای رکوردشکنی

تیم ملی فوتبال ویتنام در رتبه ی صد و دوم جهان قرار دارد. این تیم سه بار سابقه‌ی حضور در این مسابقات را دارد که نتیجه آن ۲ بار مقام چهارمی و یک‌بار حضور در مرحله حذفی است.

 ویتنام با هدایت «پارک هانگ سو» ۵۹ ساله کره‌ای پس از ۲ دوره غیبت در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به امارات رسیده و تلاش می‌کند تا رکورد چهارمی سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ را بشکند.

آماده‌ی سرشاخ شدن با حریفان

تیم ملی فوتبال یمن با رتبه ی صد و سی و پنجم در جهان اولین حضور خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند. این تیم هیچ افتخاری در فوتبال آسیا ندارد و «جان کوچیان» پس از استعفای «آبراهام مبراتو» سرمربی اتیوپیایی تاریخ‌سازی که یمن را به این جام رساند هدایت این تیم عربی را بر عهده دارد.

یمن یکی از سه تیمی است که اولین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کند و مشتاقانه منتظر سرشاخ شدن با حریفان هم‌گروه خود است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه