English

بررسی موج از گروه های جام ملت های آسیا؛

آشنایی با گروه پنجم جام ملت های آسیا

سخت ترین گروه جام ملت های آسیا با حضور عربستان، قطر، کره شمالی و لبنان ، رقابتی جذاب را بزودی آغاز خواهد کرد.

آشنایی با گروه پنجم جام ملت های آسیا

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی فوتبال عربستان از هر سه بار حضور در این رقابت ها توانسته یک بار به عنوان قهرمانی دست یابد. عربستان برای دهمین بار حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند. این تیم در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. فوتبال عربستان سال گذشته در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نمایش بسیار ضعیفی داشت و حتی یک نماینده هم در میان هشت تیم نهایی نداشت. عربستان با تکیه به مربی سرشناسی همچون خوان آنتونیو پیزی امید دارد تا بتواند از گروه سخت خود صعود کرده و در ماه هایی که تحقیر در مقابل روسیه در جام جهانی اخیر تمام ذهن های فوتبالی را تصرف کرده، نگاهی متفاوت را در دیدگان هواداران فوتبال ایجاد کند.

قطر در دهمین حضور خود در جام ملت های آسیا برگزار کننده سیاسی ترین رقابت این دوره با عربستان خواهد بود. تیم ملی قطر  هیچ‌گاه نتوانسته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند و بهترین عملکرد این تیم، حضور در مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۱ بوده است. قطر دو سال دیگر میزبان جام جهانی است و به همین خاطر تیم جوان شده قطر به دنبال درخشش و همچنین کسب تجربه در این دوره است. تیم ملی قطر در ترکیب خود عبدالکریم حسن بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۸ را دارند. سرمایه گذاری بسیار زیاد قطر در لیگ ستارگان و درخشش در سال های اخیر در عرصه باشگاهی و جذب ستارگان بزرگی همچون ژاوی و گابی ، به خودی خود این تیم را تبدیل به یک تیم قدرتمند کرده است و قطعا انتظارات از فلیکس سانچز باس در حد صعود به دور سوم این رقابت ها خواهد بود.

طوفان زرد آسیا پر فراز و نشیب ترین تیم تاریخ آسیا است. تیمی که سابقه پیروزی بر ایتالیا در جام جهانی را دارد گاها دیده شده که از تیم های متوسط آسیایی شدیدترین شکست ها را خورده است. کره شمالی بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ دچار نزول زیادی شد و این روند تا زمان حال ادامه داشته و در بزای تدارکاتی اخیر خود با 4 گل مغلوب بحرین شد. کره شمالی به طور حتم حریفی دست و پا بسته برای عربستان و قطر نیست و به نظر می رسد می تواند حضور در مرحله دوم این رقابت ها را تجربه کند. کره شمالی در ترکیب خود ستاره شاخصی ندارد و عدم شناخت از این تیم شاید بزرگترین نقطه قوت این تیم باشد.

لبنان در دومین حضور خود در جام ملت های آسیا با امید به دانش میودراگ رادولوویچ در جستجوی مسیری برای شگفتی سازی است . لبنان که سابقه میزبانی این رقابت ها را در کارنامه دارد به نظر می رسد هیچ شانسی برای صعود از این گروه سخت ندارد و تنها باید به حفظ آبروی خود و نمایشی آبرومندانه باشد. شاید کسب یک یا دو تساوی در این رقابت ها بهترین عملکرد ممکن برای تیم ملی لبنان در جام ملت های آسیای 2019 باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی