English

سلطانی فر:

تیم ملی فوتبال ایران توانایی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال ایران توانایی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد .

تیم ملی فوتبال ایران توانایی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال اظهار کرد: تجلیل از موفق ترین ها ، برترین ها پیشکسوتان و تمام افرادی که در زمان حیات خود زحمت کشیدند یک سنت حسنه است. امیدوارم بتوانیم در سایر رشته های ورزشی این موفقیت ها را طی کنیم و چنین تجلیل هایی را داشته باشیم. سال 1397 سال پر رویدادی  برای ورزش کشور بود و خوشبختانه با تلاش زحمت کشان ورزش کشور از جمله  مدیران مربیان و ورزشکاران  و برنامه نویسان در اکثر رویداد ها موفقیت های چشمگیری بدست آوردیم . این سال با برگزاری مسابقات جام جهانی2018 روسیه آغاز شد که تیم ملی فوتبال کشورمان توانست در یک گروه بسیار سخت نتیجه تاریخی کسب کند.  شاگردان شما پیشکسوتان توانستند با تلاش های شما بهترین نتیجه را رقم بزنند.

او افزود: در ادامه بازی های آسیایی جاکارتا با کسب 62 مدال که بیشترین مدال را پس از انقلاب اسلامی کسب کردیم را پشت سر گذاشتیم . همچنین  در  پاراآسیایی توانستند رتبه ی چهارم خود را در دو دوره متوالی به رتبه سوم ارتقا دهند . پس از آن لیگ قهرمانان آسیا   را پشت سر گذاشتیم که برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشور دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس همزمان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ آسیا رسیدند و در جمع 8 تیم برتر آسیا قرار گرفتند. در نهایت تیم پرسپولیس به فینال راه یافت که افتخار بزرگی برای کشورمان محسوب می شد. در المپیک جوانان، جوانان کشورمان  توانستند رتبه 24 دوره قبل را به رتبه 7 ارتقا دهند. در سایر رشته ها مثل ووشو ، کاراته جوانان غیور ایرانی توانستند موجبات عزت ایران را فراهم کنند.

او افزود: در آستانه رویداد بزرگ جام ملت های آسیا 2019 هستیم که همه افرادی که در جمع حضور دارند به نوعی در هر دوره ای برای ایران افتخار آفرینی کردید در  جام ملت های آسیا سه دوره قهرمانی و چند دوره نایب قهرمانی  و مقام های سومی  کسب کرده ایم همه به همت و تلاش های جمعی است که در اینجا حضور داردند رقم خورده است.در مسابقاتی که از این هفته آغاز می شود امیدوار هستیم تیم ملی کشورمان با بازیکنان جوان و مدیریت خوب و حمایت های وزارت ورزش و جوانان   به خواسته 42 ساله ی مردم پاسخ مثبت دهند و ایران را قهرمان جام ملت های آسیا کنند. 

او گفت : با اینکه ظرفیت بسیار خوبی در آسیا داریم اما 42 سال است که  قهرمان جام ملت های آسیا نشده ایم. چند سالی است که در رنکینگ آسیا در رده اول آسیا هستیم . این تیم مجموعا توانایی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد و در بخ های مختلف این تیم مشکلی نداشته است. من معتقدم که دو تیم ملی داریم چرا که در هر پستی  دو بازیکن بسیار خوب داریم . امیدارم با تلاش و دعا های مرمم این اتفاق بزرگ رقم بخورد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اعتراضات پیشکسوتان  فوتبال درباره استفاده نشدن از آن ها  بیان کرد: بخشی از برنامه های فدراسیون فوتبال بر این است که از پیشکوستان حوزه خود استفاده کند. تا جایی که اطلاع دارم تعدادی از باشگاه های بزرگ کانون پیشکسوتان خود را فعال کردند و بخشی دیگر در حال راه اندازی هستند. فدراسیون در ساماندهی این کانون همراهی های لازم را خواهد داشت.

سلطانی فر اظهار کرد: همه ی بزرگان و دلسوزان عرصه ورزش فوتبال خاطرات نوجوانی و جوانی مرا تداعی می کنند.  دستاورد های فوتبال کشور را مدیون زحمات این جمع هستیم و امیدوارم این همدلی بتواند در همه ی عرصه های توسعه ی کشور تسلی یابد و ما بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی روز به روز مسیر بالندگی و رشد را طی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه