English

خط و نشان مقامات چینی برای ورزشکاران متخلف

مقام های ورزشی چین اعلام کردند ، در صورتی که ورزشکاران این کشور از سال آینده میلادی از مواد نیروزا استفاده کنند با مجازات کیفری روبرو خواهند شد.

خط و نشان مقامات چینی برای ورزشکاران متخلف

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام مقام های ورزشی چین، در صورتی که ورزشکاران این کشور از سال آینده میلادی از مواد نیروزا استفاده کنند با مجازات کیفری و زندان روبرو خواهند شد.

وزارت ورزش کشور چین به همراه مقامات قضایی عالی رتبه در حال تهیه پیش نویس قانونی هستند که اجازه اعمال مجازات کیفری را در مورد پرونده های دوپینگ فراهم می آورد.

ژونگ ون در این باره اظهار داشت: خواسته ما این است که به جهان نشان دهیم تا چه اندازه در موضوع مبارزه با دوپینگ جدی بوده و تدابیر عینی و ملموسی را در مسیر مبارزه با آن اتخاذ می کنیم.

رسوایی های دوپینگی طی یک دهه گذشته، سابقه ورزشی چین را در حوزه بین الملل به شدت خدشه دار کرده است. رسوایی هایی که به موجب آن بسیاری از قهرمانان المپیکی این کشور از مدال های خود خلع شدند.

در سال 2017، سه تن از مدال آوران زن رشته وزنه برداری در بازی های المپیک 2018 پکن، بدنبال آزمایش دوباره نمونه های گرفته شده از آنان، از حضور در مسابقات محروم شده و مدال هایشان نیز از آنان پس گرفته شد.

یک سال بعد از این اتفاق، یک پزشک چینی در مصاحبه ای با روزنامه ای آلمانی مدعی شد که در فاصله سال های 1980 تا 1990، در طیف وسیعی از ورزش ها برنامه دوپینگ سازمان یافته ای به وقوع پیوسته است.

به دنبال افشاگری های این پزشک که «ژو یین ژیان» نام دارد، تمامی مدال های کسب شده توسط قهرمانان و ورزشکاران چینی طی 2 دهه اخیر مورد شک و ابهام قرار گرفت.

در ژانویه سال جاری، یک اسکی باز سرعت چین به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ، ضمن محرومیت 2 ساله، در آستانه بازی های پیونگ چانگ کره جنوبی از تیم ملی این کشور نیز خط خورد.

در رسوایی دیگری که در همین ماه رخ داد، «وانگ جایلی» قهرمان ماراتن ملی چین پس از عدم حضور برای تست دوپینگ که دومین تخطی وی محسوب می شد برای مدت 8 سال از حضور در تمامی رقابت های ورزشی محروم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی