English

افزایش احتمال مشارکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کوچک بودن کشور قطر که میزبان بزرگترین تورمنت فوتبالی جهان است دلیل بر قوت گرفتن احتمال مشارکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ شده است.

افزایش احتمال مشارکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از سایت pulse، قطر قطر که میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان است از سویی با مشکل کوچک بودن این کشور برای میزبانی جام جهانی و از سوی دیگر با تحریم کشور های عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر دست و پنجه نرم میکند که همین امر باعث افزایش احتمال مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ شده است.

حسن التاوادی، رییس کمیته‌ سازماندهی جام جهانی ۲۰۲۲ در گفت‌وگو با خبرگزاری ‌آسوشیتد پرس، در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند در میزبانی برخی تیم‌ها در برگزاری جام جهانی مشارکت داشته باشد، گفت‌: این جزئی از برنامه اجرایی است ولی چیزی که واضح است این است که باید این موضوع با فیفا در میان گذاشته شود و تصمیم‌گیری کنیم.

او تاکید کرد: قطر چندین پیشنهاد از کشورهای مختلف در رابطه با مشارکت در میزبانی تیم‌ها در طول جام جهانی دریافت کرده است. رقابت‌هایی که قرار است از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شود.

التاوادی می‌گوید: هیچ چیز هنوز قطعی نشده و در حال بررسی و مذاکره هستیم.

سایت pulse نوشت: هر اقدامی مبنی بر قبول پیشنهاد ایران یک پیشرفت اساسی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. آن هم در زمانی که آمریکا تلاش می‌کند تا این کشور را در عرصه جهانی منزوی کند.

از سال ۲۰۱۷ عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر، قطر را تحریم کردند و این کشور را متهم به روابط نزدیک با ایران و حمایت از گروه‌های اسلامی افراطی کرده‌اند. قطر اتهامات را رد کرده و همسایگانش را به تلاش برای تغییر رژیم متهم کرده است.

التاوادی اعلام کرد: او امیدوار است همسایه‌های قطر اجازه دهند که شهروندانشان در طول جام جهانی از این کشور دیدن کنند.

او هم‌چنین در پایان اعلام کرد: برنامه‌های قطر برای میزبانی جام جهانی یک تورنمنت ۳۲ کشوری است. این‌ در حالی است که جیانی اینفانتنیو، رییس فیفا نیز پیش تر اعلام کرده بود که افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به ۴۸ تیم اقدامی سخت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی