English

عبدولی با شکست حریف ارمنی خود به مقام پنجم رسید

سعید عبدولی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی برای کسب مدال برنز به مصاف حریف خود رفت و با شکست مقابل حریف ارمنی به مقام پنجم رسید.

عبدولی با شکست حریف ارمنی خود به مقام پنجم رسید

به گزارش خبرگزاری موج، مسابقات رده بندی و فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان 55، 63، 72 و 82 در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود و سعید عبدولی برای کسب مدال برنز به مصاف حریف خود رفت و با شکست مقابل حریف ارمنی به مقام پنجم رسید.

بر این اساس در وزن 82 کیلوگرم سعید عبدولی در دور اول ادگاربابایان دارنده مدال نقره اروپا از لهستان را با نتیجه 5 بر 3 و ضربه فنی مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل لاشا گوبادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر 2 و ضربه فنی پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله در مصاف با رفیق حسین اف قهرمان اروپا از آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل امره کوش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.عبدولی برای کسب مدال برنز مقابل ماکسیم مانوکیان قهرمان جهان از ارمنستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

گفتنی است نمایندگان ایران در چهار وزن نخست نتایج زیر را به دست آوردند:

در وزن 55 کیلوگرم مسلم نادری خادم در دور نخست مقابل نوگزاری تسوروتسومیا دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه 6 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نادری خادم از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 63 کیلوگرم محسن حاجی پور در مبارزه نخست مقابل جرمن دیاز از پورتوریکو با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد وی در دور دوم مقابل دانیر اسماعیل اف دارنده مدال برنز اروپا از مولداوی با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل تاسمرادوف ازبکستانی، حاجی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دیدار نخست دائه کیون پارک از کره جنوبی را با نتیجه 3 بر یک شکست داد وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 مقابل مورات داگ از ترکیه به پیروزی رسید و در دور سوم و در مرحله یک چهام نهایی مقابل رسول چونایف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست چونایف مقابل فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان، گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.

همچنین در رقابت های 3 وزن دوم نیز نتیجه عملکرد فرنگی کاران ایران به شرح زیر می باشد:

حسین نوری در وزن 87 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل رامی هیتانیمی از فنلاند 9 بر صفر به برتری رسید.وی در دور سوم با برتری 5 بر صفر برابر اریک آپس از استونی به مرحله یک چهارم نهایی رسید.نوری در این مرحله مقابل ژان بلنیوک قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور فرنگی کار اوکراینی به دیدار فینال نوری در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.وی در گروه شانس مجدد ابتدا به مصاف برنده دیدار آرتور شاهینیان از ارمنستان و ایویداس استانکویسیوس از لیتوانی می رود و در صورت پیروزی در این مبارزه، در دیدار رده بندی مقابل اسلام عباس اف از آذربایجان قرار می گیرد.

در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مصطفی محمد از مصر با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی پیروز شد و به دور بعد رسید.وی در دور سوم با برتری 4 بر 4 مقابل شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان راهی یک چهارم نهایی شد.گرایی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل شرماخانبت از قزاقستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی مقابل آرتم سورکوف روس گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست مقابل شینیبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا و بازی های آسیایی از ژاپن 9 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست فرنگی کار ژاپنی مقابل سلطان گالی از قزاقستان مردانی خیلی زود از رقابت های جهانی حذف شد.

در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست مقابل شینیبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا وبازی های آسیاییاز ژاپن 9 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست فرنگی کار ژاپنی مقابل سلطان گالی از قزاقستان مردانی خیلی زود از رقابت های جهانی حذف شد.

گفتنی است رقابت های 3 وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ظهر فردا شنبه آغاز خواهد شد که پژمان پشتام،مهدی علیاری و شهاب قوره جیلی نمایندگان کشورمان در اوزان 77، 97 و 130 کیلو گرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی