English

استفاده نام جعلی به جای خلیج فارس در فدراسیون جهانی والیبال

فدراسیون جهانی والیبال در خبری مربوط به میزبانی بحرین برای رقابت‌های قهرمانی زیر 21 سال جهان از نام جعلی خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس برای توصیف این کشور استفاده کرده است.

استفاده نام جعلی به جای خلیج فارس در فدراسیون جهانی والیبال

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج، ‌یکشنبه این هفته‌ فدراسیون جهانی والیبال اسامی کشورهای میزبان چهار رویداد در رده‌های سنی قهرمانی جهان در سال 2019 را در سایتش منتشر کرد اما در توصیف یکی از کشورهای عربی از نام جعلی "ع ر ب ی" به جای "خلیج فارس" استفاده کرده است.

فدراسیون جهانی والیبال کشور بحرین را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی زیر 21 سال جهان معرفی کرد، اما در توصیفی از این کشور بحرین را کشوری در خلیج ع ر ب ی  نام برده است.

با توجه به این که والیبال ایران در سطح جهانی یکی از 10 قدرت برتر به حساب می‌آید و بحرین تنها کشوری بوده که در سال‌های اخیر توانسته با لابی‌های مختلف میزبانی رقابت‌های والیبال را بر عهده بگیرد، این انتظار از مسئولان فدراسیون والیبال می‌رود که با مکاتبه و رایزنی در ابتدا این موضوع را به اطلاع فدراسیون جهانی والیبال برساند که نام درست "خلیج فارس" است و این واژه جعلی را اصلاح کند و در وهله دوم باید به گونه ای عمل شود که فدراسیون جهانی در نامه‌ای عذرخواهی‌اش از ایران را اعلام کند.

توهین فدراسیون جهانی والیبال در استفاده از واژه جعلی "خلیج عربی" به جای "خلیج فارس"

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه