English

شفر:

مسئولیت بزرگی در قبال هواداران داریم/استقلال سفیر فوتبال ایران است

سرمربی استقلال گفت: استقلال سفیر فوتبال ایران است و الان یک تیم بسیار بسیار خوب شده که نه تنها در ایران ،‌ بلکه در آلمان هم درباره آن صحبت می‌شود. نباید اجازه دهیم این دستاورد خراب شود.

 مسئولیت بزرگی در قبال هواداران داریم/استقلال سفیر فوتبال ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، وینفرد شفر ، سرمربی تیم فوتبال استقلال در تمرین امروز (پنجشنبه) درباره افزایش تمرینات این تیم به دو نوبت در روز، گفت: ما در دوران آماده سازی قرار داریم. باید سطح بازیکنان را از نظر آمادگی جسمانی بالا ببریم و تمرینات را سخت‌تر کنیم. یک مربی بدنساز خیلی خوب از آلمان آوردیم. او به این جا آمده است که به ما کمک کند. او یکسری تمرینات خاص و ویژه‌ را با بازیکنان انجام می‌دهد تا از مصدومیت احتمالی جلوگیری کند و یکسری تمرینات اختصاصی برای هر بازیکنی طراحی می‌کند. ما در دوران تعطیلات برای هر بازیکن برنامه اختصاصی فرستادیم تا از آمادگی دور نشود.

او ادامه‌ داد: امروز بازیکنان با شدت ۶۰ تا ۷۰ درصد کارها را انجام دادند و شما هم دیدید که آمادگی خوبی داشتند. شرایط جسمی و بدنی بازیکنان را آنالیز می‌کنیم و برای هر بازیکن برنامه شخصی تعریف می‌کنیم که مثلا فرشید اسماعیلی با توجه به شرایطش باید این تمرین را انجام دهد.

سرمربی استقلال درباره ‌اضافه شدن فرشید باقری به تیم اما غیبت چند بازیکن  در تمرینات این تیم، گفت‌: فرشید اسماعیلی در جلسه تمرینات اول تیم از ناحیه عضلات زیر شکم مشکلاتی داشت. او در حال‌ حاضر در کلینیک حضور دارد تا مشکلش را حل کند. فدراسیون فوتبال نامه‌ای به باشگاه فرستاده که بازیکنان ملی‌پوش باید ۱۴ روز استراحت کنند. باید اجازه دهیم آنها یک هفته‌ استراحت کنند و بعد از آن مذاکراتمان را شروع کنیم.

شفر  افزود: امید ابراهیمی در مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا و جام جهانی بازی کرد و در حال‌ حاضر می‌توانیم بگوییم که نه تنها رهبر استقلال،‌ بلکه می‌توانیم بگوییم رهبر تیم‌ ‌ملی هم است. حالا که او برگشته باید باشگاه با او برای تمدید قرارداد صحبت کند. ما این بازیکنان را لازم داریم چون خیلی خیلی برای ما مهم هستند. نمی توانیم اجازه دهیم فرمانده تیم‌مان در زمین نباشد. امیدوارم باشگاه راه‌حل خوبی برای این موضوع پیدا کند. طبیعی است که امید ابراهیمی پیشنهادات دیگری نیز داشته باشد. او استقلال را خیلی دوست دارد و امیدوارم در تیم ما بماند. همین طور در مورد مجید حسینی باید  جلسه برگزار کنیم. او با ما قرارداد دارد اما با پرداخت مبلغ کمی می‌تواند از تیم جدا شود.

سرمربی استقلال در باره وریا غفوری نیز ، اظهار کرد: با وریا غفوری در ارتباط هستیم و بعد از این تمرین با دکتر توفیقی صحبت می‌کنم تا در جریان شرایط او قرار بگیرد. باید ببینیم  شرایط  روزبه و مصدومیتش چطور است، چرا که در جام جهانی مصدوم شد.  ما از روز یکشنبه تمریناتمان را شروع کردیم و خیلی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداریم اما مسئولیت بزرگی در قبال هواداران داریم.

او در ادامه‌ به لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت‌: اگر بخواهیم یک کنسرت اوپرای خیلی خوب در یک سالن در شهر میلان داشته باشیم، باید یک خواننده خیلی خوبی داشته باشیم. علاوه بر این باید نوازنده‌های خوبی نیز داشته باشیم. وقتی می‌خواهیم در لیگ قهرمانان آسیا با رقبای قدرتمندمان بازی کنیم طبیعی است که نمی توانیم فقط از بازیکنان جوان و با استعداد بهره ببریم. به بازیکنان بزرگتر و با تجربه‌تر مانند امید ابراهیمی، وریا غفوری، مجید حسینی و ... نیاز داریم.

شفر گفت‌: فصل گذشته دو قدم بزرگ را با موفقیت برداشتیم و الان نمی توانیم بازگشت به عقب داشته باشیم و در حال‌ حاضر باید برای بهتر شدن بجنگیم و تلاش کنیم.

او درباره شایعه تغییر مدیریت در باشگاه استقلال و رفتن رضا افتخاری از این تیم، گفت‌: همیشه گفته‌ام که شایعات برای من ارزشی ندارد. نمی دانم این شایعات را چه کسی در اینستاگرام و رسانه‌ها مطرح کرده است. ما در یک باشگاه فوتبال مشکل جدید نمی‌خواهیم و نیاز به ثبات داریم. باید با هم برای یک هدف تلاش کنیم و آن هم موفقیت است. در ۱۰ ماه گذشته که با باشگاه کار کرده‌ایم موفق بودیم و نتیجه‌ گرفتیم.

شفر درباره اردوی خارجی پیش از فصل تیمش، گفت‌: امیدوارم به جواب نهایی درباره بازی تدارکاتی برسیم. ما به چند جا پیشنهاد داده‌ایم اما بیش از این نمی توانیم صبر کنیم. باید چند بازی دوستانه مقابل تیم‌های بزرگ داشته باشیم. بدون اردوی پیش فصل شانس ما برای موفقیت در فصل پیش رو تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.  استقلال سفیر فوتبال ایران است و الان یک تیم بسیار بسیار خوب شده که نه تنها در ایران ،‌ بلکه در آلمان هم درباره آن صحبت می‌شود. نباید اجازه دهیم این دستاورد خراب شود. شاید حدود ۳۰ میلیون هوادار در همه جای دنیا داریم، در حال‌ حاضر به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم اما موفقیت‌های بعدی مهم است.  

سرمربی استقلال درباره زمان و مکان اردوی تیمش، گفت‌: شاید دهم، یازدهم و دوازدهم جولای به اردو برویم. دو بازی دوستانه را برگزار خواهیم کرد. بازیکنان ملی‌پوش دیرتر به ما ملحق می‌شوند. این موضوع در باره پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر وجود دارد. بازی‌های بسیار بسیار سختی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا  پیش رو داریم و باید برای این مسابقات آماده شویم. می دانید که السد در فصل نقل‌ و انتقالات با بازیکنان جدیدش قرارداد میلیون دلاری می بندد. امیدوارم که همه متوجه منظور من شوند.

شفر در پاسخ به این سوال که روی حرفش درباره حضور تیم امید استقلال در سوپر جام ایستاده، گفت‌: الان مشکل استقلال و پرسپولیس نیست. من این سوال را از فدراسیون فوتبال می پرسم. در فاصله بسیار کوتاه پس از پایان جام جهانی چرا باید سوپر جام را برگزار کنیم؟

او در واکنش به این که این تاریخ از گذشته تعیین شده و همه مربیان آن را قبول داشتند، گفت‌: اما همه تاریخ جام جهانی را می دانستند و نباید در این فاصله مسابقه‌ای را برگزار می‌کردند. با توجه به زمان جام جهانی می‌توانستیم لیگ‌مان را یک هفته‌ تا دو هفته‌ دیرتر برگزار کنیم تا زمان برای برگزاری سوپر جام هم وجود داشته باشد. شاید بازیکنان استقلال و پرسپولیس در سوپر جام مصدوم شوند و آن وقت آنها را برای لیگ قهرمانان آسیا در اختیار نداشته باشیم. ما لیگ‌مان را خیلی خیلی زودتر از سایر کشورها برگزار می‌کنیم. کاملا مشخص است که می‌خواهم در سوپر جام بازی کنم و خیلی خوشحالم که این بازی برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی