English

سانتوس:

چیزی که از همه مهم‌تر است ادامه دادن راه ما در جام جهانی بود

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال گفت: ایران در دو بازی قبلی خود ثابت کرده بود که می‌تواند به بازی برگردد. مهم این است که ما از این گروه توانستیم صعود کنیم.

چیزی که از همه مهم‌تر است ادامه دادن راه ما در جام جهانی بود

به گزارش خبرگزاری موج، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال در نشست خبری پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر ایران حاضر شد و اظهار کرد: وقت‌های زیادی در VAR تلف شد. ابتدا به نفع ما تصمیم گرفته شد و سپس تصمیم علیه ما شد. چیزی که از همه مهم‌تر است ادامه دادن راه ما در جام جهانی بود.

اوادامه داد: ما رقیبی قوی‌ داشتیم و به کی‌روش بابت تیم قدرتمندی که داشت تبریک می‌گویم. آزمون دائما ویلیام را دنبال می‌کرد و این کار ما را دشوار کرده بود. ما یک پنالتی را از دست دادیم و همچنین موقعیت های دیگری داشتیم و از آنها استفاده نکردیم. گل نزدیم و گل خوردیم. ایران در دو بازی قبلی خود ثابت کرده بود که می‌تواند به بازی برگردد. مهم این است که ما از این گروه توانستیم صعود کنیم.

سانتوس ادامه داد: ایران خوب و سازمان یافته عمل کرد و تلاش زیادی کرد. به کی‌روش بابت ارائه چنین کیفیتی از تیمش تبریک می‌گویم. ابتدا بازی در اختیار ما بود و ایران مشکلاتی را بابت کنترل تیم ما داشت. در مقطعی از بازی کی‌روش تاکتیکش را تغییر داد و تیم ایران یارگیری‌های قوی‌تری را روی بازیکنان ما انجام داد. ایران در این امر موفق بود. مجبور شدیم دوندگی زیادی داشته باشیم تا از دست بازیکنان ایران فرار کنیم. این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورد. زمانی که توپ را از دست می‌دادیم ایران شکل هجومی به خود می‌گرفت اما توانستیم پس از مدتی بازی را متوازن کنیم و کمی عقب‌نشینی کنیم.

وی افزود: کوارشما گل زیبایی را به ثمر رساند. در نیمه دوم نیز بازی را کنترل کردیم. زمانی که پنالتی اتفاق افتاد، جریان بازی کمی تغییر کرد و بازی دوباره متوازن شد. نتیجه یک بر صفر به سود ما در نیمه دوم بازی را کمی عجیب کرده بود و درگیری‌ها بالا گرفته بود. زمانی  که تغییراتی در بازیکنان دو تیم به وجود آمد، بازی آرام‌تر شد. ایران نیز فرصت‌های زیادی را به دست نیاورد تا اینکه پنالتی به سود آن‌ها اعلام شد و آن‌ها توپ را به گل تبدیل کردند. ما آماده بازی با اروگوئه هستیم و می‌دانیم که کار خود را مقابل ایران به خوبی انجام دادیم.

سرمربی تیم ملی پرتغال درباره نگرانی‌اش بابت بر اخراج رونالدو پس از ضربه به صورت پورعلی‌گنجی گفت: نه من نگران آن صحنه نبودم. چنین اتفاقی امری طبیعی است و داور کاری را انجام داد که باید می‌کرد. در این بازی VAR سه تصمیم مهم را گرفت که دو پنالتی بود و یک کارت زرد برای رونالدو. به اعتقاد من VAR کارش را به خوبی انجام داد اما باز هم باید صحنه‌های این بازی را با دقت بیشتری نگاه کنیم.

او درباره تقابل تیمش در مرحله حذفی با شاگردان اسکار تابارس گفت: پرتغال باید در هر دیدار بهترین نمایش خود را داشته باشد.تساوی اسپانیا و مراکش سختی تمامی دیدارهای جام جهانی را نشان داد. اسپانیا تیم  قوی و محبوبی است اما مقابل مراکش متوقف شد. در این جام  هیچ بازی ساده‌ نیست. چیزی که این جام جهانی نشان داده است این است که روسیه شش امتیازی که از صدرنشین گروه ما امتیاز بیشتری گرفته بود با سه گل مغلوب اروگوئه می‌شود. این نشان از سطح کیفی و درجه سختی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دارد.

سانتوس درباره ارزیابی‌اش از گروه B جام جهانی 2018 روسیه و همین طور تفاوت تقابل با روسیه یا اروگوئه گفت: برای ما فرقی نمی‌کند. چیزی که مهم است حضور ما در  جمع ۱۶ تیم برتر بود که توانستیم با قرار گرفتن در رده دوم گروه به آن دست پیدا کنیم. ما این فرصت را داریم که به کار خودمان در جام جهانی ادامه دهیم. ما باید رقیب خود را آنالیز کنیم و نسبت به آن شناخت داشته باشیم و خود را از لحاظ ذهنی و فیزیکی آماده کنیم. روسیه میزبان این بازی است و حمایت خوبی از این تیم در این مسابقه‌ها می‌شود. اروگوئه نیز تیم باکیفیتی بود و صدرنشین گروه A لقب گرفت. ما سلاح‌های خود را داریم و تلاش می‌کنیم این تیم را شکست دهیم.

سرمربی پرتغال درباره ناراحتی پرتغال پس از بازی گفت: این طبیعی است. بهترین بازیکنان دنیا نیز با  چنین مساله‌ای مواجه می‌شوند. زمانی که بازی به گونه‌ای پیش می‌رود که بازیکن باکیفیت نتواند در یک دیدار عملکردی که می‌خواهد را به نمایش بگذارد عصبی‌تر و غمگین‌تر می‌شود. من از رونالدو می‌خواهم بهترین باشد و هیچ وقت شکست نخورد.

او در پایان درباره تفاوت سه دیدار برگزار شده تیم خود در جام جهانی با جام ملت‌های اروپا گفت: تفاوت بزرگی بین این دو جام است اما نکته مهم این است که تلاش کنیم تا رشد کنیم. به هر حال در جام جهانی با بازیکنان جدیدی روبه‌رو خواهیم شد که شناختی از آن‌ها نداریم. ما باید بهتر عمل کنیم و صعود ما به این مرحله نشان از عملکرد خوب ما دارد. اگر صعود نمی‌کردیم شکست بزرگی برای پرتغال بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی