English

شطرنج ایران در جایگاه بیست و هشتم جهان قرار گرفت

در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج، شطرنج ایران در رتبه بیست و هشتم قرار گرفت.

شطرنج ایران در جایگاه بیست و هشتم جهان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، در تازه ترین لیست ماهانه منتشر شده فدراسیون جهانی شطرنج (در ماه می) شطرنج ایران در جایگاه بیست و هشتم جهان قرار گرفت و علاوه بر ارتقای مقصود لو، در بخش استاندارد زنان جهان نیز سارا سادات خادم الشریعه با سه پله صعود در رده سی و هشتم ایستاد.

همچنین در بخش استاندارد شطرنج بازان مرد «مگنوس کارلسن» نروژی و قهرمان حال حاضر جهان با 2 هزار و 843، در صدر قرار دارد و «فابیانو کاروانا» آمریکایی با 2 هزار و 818 واحد ریتینگ و «شهریار ممدیارف» آذربایجانی در رده رده های دوم و سوم جای گرفته اند.

در این بخش پرهام مقصودلو نابغه جوان شطرنج ایران که در مسابقات مسترز شارجه توانسته بود با کسب هفت پیروزی و 2 تساوی عنوان قهرمانی را از آن خود کند به ریتینگ 2 هزار و 638 واحد رسید که در تاریخ شطرنج ایران بی سابقه است. ریتینگ ماه گذشته وی 2 هزار و 615 بود.

در بخش استاندارد برترین شطرنج بازان زن جهان نیز «هو یفان هو » از چین با 2 هزار و 670 واحد ریتینگ صدرنشین و «ونجون جو» دیگر ورزشکار چینی با 2 هزار و 576 واحد در رده دوم قرار گرفته است. 

در بخش بانوان «سارا سادات خادم الشریعه» با 2 هزار و 433 واحد ریتینگ در رده سی ‌و هشتم برترین شطرنجبازان بانوی جهان و اول ایران جای گرفته است. « آتوسا پورکاشیان» با 2 هزار و 333 واحد ریتینگ در رده دوم و «غزل حکیمی فرد» با 2 هزار و 292 واحد در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در مجموع امتیازی نیز شطرنج ایران با میانگین 2 هزار و 542 واحد ریتینگ در رده بیست و هشتم جهان قرار گرفت و سوم آسیا شد.

ایران در ابتدای سال 2015 با میانگین 2 هزار و 479 واحد ریتینگ، در رده 51 جهان و ششم آسیا قرار داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه