English

حمایت از تولید ملی در جام جهانی خواسته ی اکثریت مردم ایران/ در سال حمایت از کالای ایرانی با لباس ایرانی به جام جهانی بروید

داستان پیراهن تیم ملی در جام جهانی داستانی است که چند ماه گذشته فوتبال کشور را تحت تاثیر قرار داده و امروز با اعلام پیراهن ساده برای جام جهانی واکنش مردم را در برداشته است.

حمایت از تولید ملی در جام جهانی خواسته ی اکثریت مردم ایران/ در سال حمایت از کالای ایرانی با لباس ایرانی به جام جهانی بروید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز با اعلام رسمی فدراسیون مشخص شد پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه ساده است و هیچ گونه طرحی بر روی آن زده نخواهد شد. این در حالی است که مسائل مربوط به پیراهن تیم ملی در جام جهانی چند وقتی است نقل محافل ورزشی شده و در برنامه های متفاوت نسبت به قرار داد ایران با شرکت آدیداس اعتراضاتی صورت گرفت و تقریبا همه اهالی ورزش و فوتبال به جز دوستان فدراسیون فوتبال این قرار داد را قراردادی غیر حرفه ای می دانستند.

امروز پس از اعلام فدراسیون اخباری مبنی بر مخالفت آدیداس با زدن طرح بر روی پیراهن تیم ملی در فضای مجازی منتشره شد و گمانه زنی هایی صورت گرفت که این شرکت برای کمتر شدن هزینه تولید لباس های تیم ملی کشورمان توانسته است مسوولان را برای استفاده از پیراهن ساده در جام جهانی راضی کند.

فدراسیون نسبت به این شایعات واکنش نشان داده و اعلام کرد که تمامی بندهای قراردادی با شرکت آدیداس طبق توافق طرفین صورت می گیرد. سوالی که اینجا به وجود می آید این است که کدام توافق با شرکت آدیداس به نفع فوتبال کشورمان بوده است. گرفتن مبلغ از ایران یا استفاده از پیراهن ساده در تیم ملی؟ البته این ها مواردی است که در رسانه ها بازتاب پیدا کرده و سایر موارد احتمالی رسانه ای نشده است.

با توجه به این که ایران به عنوان دومین تیم به جام جهانی صعود کرد فرصت زیادی برای طراحی و رونمایی از پیراهن تیم ملی وجود داشت بنابراین دلیل کمبود وقت برای طراحی لباس می تواند تنها بهانه ای برای این کوتاهی باشد.

جام جهانی بزرگترین آوردگاه فوتبال دنیاست و ویترینی برای تمام بازیکنان مربیان و تیم های ملی کشور های حاضر در این رویداد می باشد. اهمیت این موضوع را می توان با اشاره به صحبت برانکو ایوانکوویچ در سال 2006 بیشتر درک کرد، زمانی که برانکو در مصاحبه ای گفت برای خوشتیپ تر ظاهر شدن در جام جهانی از چند ماه قبل از آغاز جام جهانی 2006 رژیم گرفته است. 

حال فدراسیون فوتبال 5 ستاره ایران بدون طراحی پیراهن برای جام جهانی می خواهد به این آوردگاه قدم بگذارد. 

امروز فدراسیون فوتبال طی صحبت های ممبینی اعلام کرد آدیداس موافقت کرده که تمامی تیم های ملی ایران به جز تیم ملی بزرگسالان از تولیدات داخلی استفاده کنند تا در سال حمایت از کالای ایرانی فدراسیون فوتبال نیز گامی در این زمینه بردارد. آیا نمی توان تیم ملی بزرگسالان را با لباس تولید داخل به جام جهانی روانه کرد؟

هزینه فسخ قرارداد با آدیداس چقدر برای فوتبال کشور هزینه دارد؟ آیا نمی توان با توافقی که احتمالا آدیداس بیشتر موافق آن بوده(لباس ساده برای تیم ملی)  مخالفت کرد و با اعتماد به تولید کنندگان خوب داخلی جوانان این مرز و بوم را که با افتخار این امر مهم را انجام خواهند داد در طراحی و تولید لباس تیم ملی دخیل کرد؟

مطمئنا شرکت های ایرانی ای هستند که طراحی و تولید لباس های تیم ملی را با تضمین کیفیت به فدراسیون ارائه دهند، شرکت هایی که جوانان ما در آن فعالیت می کنند. حتی شاید این کار از لحاظ هزینه ای برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال کشورمان بهتر باشد، حتی شاید شرکت هایی باشند که با عرق ملی همان 30 درصدی که آدیداس از ایران طلب کرده است را نخواهند و فقط حضور در کنار تیم ملی در جام جهانی را بسنده کنند.

پس از اعلام اخبار و حواشی امروز در ارتباط با لباس تیم ملی برخی از تولیدکنندگان داخلی آمادگی خود را برای طراحی و تولید لباس های تیم ملی اعلام کرده اند.

پیراهن تیم ملی

شاید با یک تصمیم درست در سال حمایت از کالای ایرانی، این حمایت از سمت فدراسیون فوتبال کامل شود و با اعتماد به جوانان کشور، تیمی کاملا ایرانی روانه روسیه شوند و در این بازار ارز، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری شود.

این تصمیم که با توجه به مطالب منتشر شده در فضای مجازی خواسته اکثر ایرانیان است و تنها به تصمیم فدراسیون بستگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه