English

قهرمانی تهران در رقابت‌های شنای جانبازان و معلولین کشور

تیم تهران با کسب 287 امتیاز قهرمان نخست رقابت‌های شنای جانبازان و معلولین کشور شد.

قهرمانی تهران در رقابت‌های شنای جانبازان و معلولین کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مجید نوروزی رئیس انجمن شنا، با اعلام این خبر گفت: این مسابقات با حضور بیش از 100 ورزشکار در بخش جانبازان و معلولین از 20 استان کشور طی روزهای 11 و 12 آبان ماه در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

وی افزود: پس از برگزاری رقابت ها، تیم تهران با کسب 287 امتیاز، مقتدرانه قهرمان این دوره از مسابقات شد، خراسان رضوی با 188 امتیاز دوم شد و جایگاه سوم به تیم کرمان با 157 امتیاز رسید.

رئیس انجمن شنا در همین زمینه افزود: تیم های آذربایجان شرقی با 144 امتیاز، زنجان با 101 امتیاز و اصفهان با 80 امتیاز  به ترتیب در جایگاههای چهارم تا ششم ایستادند و تیم خوزستان نیز جام اخلاق را از آن خود کرد.

سطح کیفی این دوره از مسابقات به نسبت دوره های پیشین بهتر بود 

نوروزی گفت: سطح کیفی این دوره از مسابقات به نسبت دوره های پیشین بهتر بود و از نکات جالب آن می توان به حضور چشمگیر شناگران جوان اشاره کرد و نزدیک به 60 درصد از شرکت کنندگان از گروه سنی زیر 18 سال و باقی از گروه سنی زیر 23 سال و بزرگسالان بودند و این امر نشان دهنده استقبال ورزشکاران جوان دارای معلولین به رشته ی شنا است.

وی خاطر نشان کرد: در این مسابقات 14 رکورد ملی نیز جابه جا شد و مصطفی جلیلی، پژمان عطایی و علی محمودخانی از تهران و مجتبی تروال، شاهین ایزدیار و محمد رضا رهبر از خراسان رضوی، 6 شناگری بودند که توانستند 14 رکورد ملی را جابه جا کرده و به نام خود ثبت کنند.

رئیس انجمن شنا افزود: نتایج این مسابقات برای کمیته ی بین المللی پارالمپیک ارسال می شود و پس از اعلام حد نصاب های کسب سهمیه بازی های  پاراآسیایی جاکارتا، افرادی که دارای IPC کد باشند و در مسابقات قهرمانی کشور نیز حضور یافتند، در صورتی که رکوردهایی متناسب با این حد نصاب ها به ثبت رسانده باشند، مجوز حضور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا را بدست می آوردند اما در حال حاضر که این حد نصاب ها اعلام نشده، در این خصوص نمی توان اعلام نظر کرد.

نوروزی گفت: پیش از برگزاری رقابت ها سه دوره ی داوری، مربی گری و کلاس بندی با حضور 5 مدرس IPC از کشورهای مجارستان، یونان، سوِئد، استرالیا و آلمان برگزار شد که فرصت بسیار خوبی برای مربیان، داوران و کلاس بندان کشورمان بود و مدرسان نیز همگی از سطح دانش و توانمندی شرکت کنندگان رضایت داشتند.

نوروزی تصریح کرد: در برگزاری این مسابقات فدراسیون شنا همکاری خوبی داشت و توانستیم از استخر مجموعه آزادی برای برگزاری مسابقات استفاده کنیم و از همین جا از همکاری این فدراسیون سپاسگزارم . همچنین از کلیه ی عزیزانی که از فدراسیون جانبازان و معلولین،کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان و نیز کلیه عوامل برگزاری رقابت ها تشکر می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه