English

کارخانه مهاجم‌سازی اتلتیکو مادرید برای چلسی

مهاجم‌های زیادی اتلتیکومادرید را به مقصد چلسی ترک کردند اما در آن دوران، عملکرد درخشانی در تیم انگلیسی نداشتند.

کارخانه مهاجم‌سازی اتلتیکو مادرید برای چلسی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از موندودپورتیوو، در سال‌های اخیر اتلتیکومادرید به یکی از تیم‌هایی تبدیل شده است که برخی از بهترین مهاجم‌های جهان را پرورش داده است. این تیم اکنون در این کار متخصص شده است. در این باشگاه مهاجمانی همچون فرناندو تورس، دیگو فورلان، سرخیو آگوئرو، رادامل فالکائو، دیگو کاستا، آنتوان گریزمان و ... در جهان مطرح شدند. یکی از تیم‌هایی که از این موضوع بیش‌ترین بهره را برده چلسی است.

قابل توجه‌ترین این بازیکنان کاستا است. مهاجم برزیلی - اسپانیایی دیدار امشب (چهارشنبه) اتلتیکومادرید و چلسی را در لیگ قهرمانان اروپا از واندامتروپولیتانو تماشا خواهد کرد. او پس از قهرمانی به همراه قرمز و سفیدپوشان در لالیگا این باشگاه را ترک کرد و به چلسی پیوست. در انگلیس توانست دو بار فاتح لیگ برتر شود و یک قهرمانی در جام اتحادیه به دست آورد. حضور او کاملا در این قهرمانی‌ها موثر بود. او در نخستین فصل ۲۲ گل به ثمر رساند و در آخرین فصل ۱۵ بار دروازه حریفان را باز کرد.

با این حال شرایط برای همه مهاجمانی که اتلتیکو را به قصد چلسی ترک کردند خوب نبوده است. تورس که اکنون برای قرمز و سفیدپوشان نیز دقایق کمی بازی کردند در آن زمان به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ چلسی به این تیم پیوست. رومن آبراموویچ برای انتقال او از لیورپول در زمستان ۲۰۱۱، ۵.۸ میلیون یورو هزینه کرد. با این حال عملکرد درخشانی در این تیم نداشت. او در چهار فصلی که در لندن حضور داشت تنها ۲۹ گل به ثمر رساند. او توانست لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و FAcup را فتح کند.

دیگر بازیکنی که پیراهن هر دو تیم را بر تن کرد و در تیم انگلیسی ناموفق بود فالکائو نام داشت. مهاجم کلمبیایی به صورت قرضی در سال ۲۰۱۵ از موناکو به چلسی پیوست و زوج کاستا در خط حمله شد. چند سال پیش از آن، دو بازیکن در اتلتیکومادرید کنار هم بازی می‌کردند. با این حال ژوزه مورینیو از بازی او خوشش نیامد و فالکائو ۱۲ بازی انجام داد و فقط یک گل به ثمر رساند. این آمار ضعیف به یکی از برترین مهاجمان جهان تعلق داشت.

بازیکن چهارم کسی نیز جز آلوارو موراتا، او هرگز نتوانست برای تیم اصلی اتلتیکو بازی کند و به رئال مادرید پیوست. مهاجم اسپانیایی در تابستان امسال (۲۰۱۷) با ۸۰ میلیون از مادرید به چلسی پیوست و توانست گران‌ترین بازیکن اسپانیایی تاریخ لیگ برتر شود. موراتا مدت زمانی کمی در لیگ برتر بوده است و در این مدت توانست شش گل در شش بازی به ثمر برساند. او اکنون با هت‌تریکی که برابر استوک سیتی انجام داد مهاجم به روز انگلیس محسوب می‌شود.

امشب دو تیم برابر هم قرار خواهند گرفت. دیگو کاستا از جایگاه تماشاگران شاهد بازی موراتا و تورس خواهد بود و شاید گلزنی این دو بازیکن را نیز تماشا کند.

هاسلبنک اولین بازیکن

نخستین بازیکنی که تجربه پوشیدن پیراهن دو تیم را داشت جیمی فلوید هاسلبنک بود. او در سال ۲۰۰۰ پس از سقوط اتلتیکو به چلسی پیوست. مهاجم هلندی برای پنج فصل با تیم انگلیسی قرارداد امضا کرد. اتلتیکو در آن زمان ۱۵ میلیون پوند به دست آورد و مهاجم هلندی به همراه آلن شیرر گران‌ترین بازیکن تاریخ بریتانیا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه