English

به کسب مدال در چند رشته جدید در المپیک امیدوار هستیم

سلطانی‌فر: امیدوارم حضور تیم ملی در جام جهانی در شأن نام ایران باشد

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم در قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی فوتبال یک قرعه خوب نصیب ایران شود تا بتوانیم برای نخستین بار از گروه‌مان صعود کنیم.

سلطانی‌فر: امیدوارم حضور تیم ملی در جام جهانی در شأن نام ایران باشد

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود سلطانی‌فر درباره برنامه‌های وزارت ورزش‌وجوانان برای حضور تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه، گفت: همان‌طور که می‌دانید تیم ملی ما این‌بار یک صعود تاریخی و بی‌نظیر را به جام جهانی تجربه کرد و توانست در فاصله دو بازی مانده به پایان مسابقات، صعود خود را به‌عنوان تیم نخست قطعی کند. امیدوارم در قرعه‌کشی هم که انجام می‌شود، یک قرعه خوب نصیب تیم ملی شود تا بتوانیم در این دوره برای نخستین بار از گروه‌مان صعود کنیم.

وی افزود: با همکاری فدراسیون فوتبال، سازمان تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی، بازیکنان ما تا جام جهانی 2018، 75 تا 80 روز در اردو خواهند بود. آنها در این مدت 4 تا 7 دیدار تدارکاتی نیز برگزار می‌کنند. امیدوارم به کمک این برنامه‌ها و سایر تدارکات و مسابقاتی که برای تیم ملی در نظر گرفته شده، حضوری مقتدرانه و در شأن نام تیم ایران در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان که با خبر ساعت 14 شبکه یک سیما گفت‌وگو می‌کرد، درباره رویدادهای مهم ورزش کشور در سال‌های پیش‌رو گفت: پس از جام جهانی فوتبال، ابتدا بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا را داریم که ستاد آن بازی‌ها و همچنین المپیک تشکیل شده  و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که نتیجه‌ای تاریخی در بازی‌های آسیایی بگیریم. در المپیک نیز فقط در چهار رشته کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی مدال گرفته‌ایم و ان‌شاالله بتوانیم در المپیک 2020 در 3، 4 رشته جدید مدال کسب کنیم. خیلی به این مسئله امیدوار هستیم که در رشته‌هایی از جمله شمشیربازی، کاراته، جودو و سنگ‌نوردی در المپیک 2020 توکیو روی سکو برویم.

سلطانی‌فر درباره برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای بیشتر ورزش بانوان عنوان کرد: به صورت جدی روی گسترش ورزش بانوان و فراهم کردن حضور آنها کار می‌کنیم. در 9 ماه گذشته نیز مجوز حضور بانوان محجبه کشورمان در پنج رشته جدید را گرفتیم. فکر ‌می‌کنیم استعدادهای زیادی در کشور وجود دارد که با فراهم کردن شرایط، زمینه بروز این استعدادها در ورزش بانوان فراهم شود و علاوه بر مدال برنز کیمیا علیزاده که در المپیک 2016 به‌دست آمد، در رشته‌های دیگر نیز مدال‌آور بانوان داشته باشیم. برآورد ما این است که بتوانیم دوباره مدال بگیریم. در عرصه مدیریتی هم تلاش می‌کنیم که بانوان حضور جدی‌تر و گسترده‌تری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه