English

واکنش خادم به نتایج ضعیف کشتی آزاد و نایب قهرمانی کشتی فرنگی

عملکرد آزادکاران در رقابت‌های جهانی فرانسه رضایت بخش نبود

با پایان گرفتن مسابقات جهانی پاریس، رئیس فدراسیون کشتی در خصوص نتایج و عملکرد تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران اظهار نظر کرد.

عملکرد آزادکاران در رقابت‌های جهانی فرانسه رضایت بخش نبود

به گزارش خبرگزاری موج، رسول خادم در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی گفت: کشتی گیران ما اکثرا نفرات کم تجربه ای بودند، اما با انگیزه و اعتماد به نفس بالایی به مصاف رقبای خود رفتند. البته اشتباه فنی برای این نفرات قابل پیش بینی بود که می توانند با این تجربه ارزنده ای که کسب کردند آن را جبران کنند. ما از اعتماد به جوانان ضرر نکردیم. به طور نسبی عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی رضایت بخش بود.

وی خاطر نشان کرد: سرمربی تیم ملی و کادر فنی تلاش خود را انجام دادند و همانطور که کشتی گیران جوانی داریم،  کادر فنی ما نیز جوان و در مسیر کسب تجربه هستند و باید بتوانیم به مرور نقاط ضعف خود را مرتفع و نقاط قوت خود را نیز تقویت کنیم .

وی در باره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: از عملکرد و نتایج کلی آزادکاران در رقابت‌های جهانی فرانسه رضایت ندارم.

خادم ادامه داد: نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی به جزء یک وزن،  نفرات برتر مسابقات انتخابی تیم ملی ایران بودند و پیش بینی می‌شد که برخی از آن‌ها به دلیل کمی تجربه یا نداشتن سابقه حضور مناسب در مسابقات خارجی، نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، اما متاسفانه اکثر آن‌ها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

خادم تصریح کرد: با توجه به نتایج مسابقات انتخابی، شکست برخی نفرات کم تجربه قابل پیش بینی بود اما نفرات با تجربه تیم مانند احسان پور، یاراحمدی، حسین خانی و نصیری در حد انتظار ظاهر نشدند.

وی در مورد عملکرد کادر فنی گفت: به سرمربی تیم ملی و اعضای کادر فنی اعلام کردم نواقصی در مدیریت برنامه‌های فنی کشتی‌گیران بر روی تشک ملاحظه می‌شد، که باید حتما بررسی شود. در جلسه آتی شورای فنی کادر فنی دعوت می‌شوند تا توضیحات خود را ارایه دهند و اعضاء در این مورد تصمیم‌گیری می کنند.

خادم در مورد عملکرد حسن یزدانی در فرانسه اظهار داشت: حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد ایران در دنیای کشتی است  که جسور، جنگنده و دلاور کشتی می‌گیرد و همه شاهد نمایشی مقتدر از کشتی ایرانی از سوی  او بودند. امیدوارم وی با ادامه روند فعلی بتواند سال‌ها صاحب عناوین جهانی و المپیک شود. خوشحالی و احساس افتخار مردم به او ، قطعا بزرگترین پاداش این کشتی‌گیر با اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: حسن یزدانی از قهرمانان بزرگی است که به دلیل سلامت در اخلاق و ساده زیستی، می توان مایه‌هایی از پهلوانی را  در او دید. امیدوارم همه از او مراقبت کنیم تا با گذر زمان و در فراز و نشیب‌های زندگی، به دور از هر گونه حاشیه‌ای اعم از اجتماعی و سیاسی، پهلوانیش برای مردم ماندگار شود.

خادم با بیان اینکه باید با مردم صادقانه صحبت کرد، خاطر نشان کرد: در هرحال ما باید بر برگزاری مسابقات انتخابی به عنوان مبنای پوشیدن پیراهن تیم ملی، علیرغم تمام تهدیدهایی که برای کسب نتیجه در مسابقات مهم برای کادر های فنی دارد، تاکید کنیم  و در ضمن بر اساس عملکرد این قهرمانان، نفراتی را که در میادین بین المللی نمی توانند عملکرد خوبی داشته باشند، هر سال که به مسابقات المپیک نزدیک می شویم، کنار بگذاریم و به دنبال توجه به استعدادهای مناسب‌تر به جای ایشان باشیم و در واقع تا المپیک توکیو فیلترهای خود را برای حضور کشتی‌گیران واجد شرایط در مسابقات انتخابی مرتباً محدودتر کنیم.

وی در پایان گفت: مسیر انتخابی تیم ملی باید به تدریج برمبنای قابلیت حضور کشتی گیران در مسابقات جهانی ( کلاس جهانی) کیفی تر شود. البته می دانم چقدر دشوار است و کادرهای فنی بعضا هزینه های سنگینی در این باره خواهند داد. اما این تنها راهی است که کشتی ایران را کم کم از اتکاء به نتایج مقطعی نجات خواهد داد. وگرنه ساده‌ترین و پر سود ترین روش که برخی معتقدند با شرایط افکار عمومی نیز سازگاری بیشتر دارد، ورود سیستم گلخانه‌ای به کشتی است، اما این روش به نفع کشتی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی