English

یوسین بولت: اگر دوپینگ ادامه پیدا کند دوومیدانی می‌میرد

یوسین بولت در مصاحبه خود با BBC اعلام کرد که اگر دوومیدانی‌کاران به دوپینگ کردن خود ادامه دهند این ورزش خواهد مرد.

یوسین بولت: اگر دوپینگ ادامه پیدا کند دوومیدانی می‌میرد

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از BBC، یوسین بولت اخطار داد که دوومیدانی‌کاران باید دوپینگ را متوقف کنند وگرنه این ورزش می‌میرد.

بولت به زودی آخرین مسابقه خود را در مسابقات قهرمانی جهان لندن انجام خواهد داد و بعد از آن بازنشسته می‌شود. او هشت مدال طلای المپیک و ۱۱  مدال طلای قهرمانی جهان دارد.

بولت ۳۰ ساله در مسابقات قهرمانی جهان امسال در رشته‌های ۱۰۰ متر و چهار در ۱۰۰ متر شرکت می‌کند.

بولت در مصاحبه خود افزود: خوشبختانه دوومیدانی‌کاران شاهد آنچه در حال‌ اتفاق افتادن است، هستند و می‌دانند که چگونه باید به ورزش کمک کنند.

بولت درباره دوپینگ روسیه گفت‌: فکر می‌کنم که بعد از دوپینگ روسیه دیگر شرایط بدتر از این نمی‌شد. بعد از این اتفاق بهتر عمل کردیم و سعی کردیم که ورزش دوباره پاک شود. بسیاری از ورزشکاران محروم شدند. همه باید بدانند که وقتی تقلب می‌کنند محروم می‌شوند. من چند سال پیش گفتم که شرایط خیلی بد شده است. دوپینگ همیشه بد است زیرا ما تلاش می‌کنیم که ورزش پیشرفت کند و چند نفر پیدا می‌شوند که با دوپینگ، ورزش را به سمت عقب سوق می‌دهند و شرایط را سخت می‌کنند.

بولت در پاسخ به این سوال که آیا هنوز فکر می‌کند سریع‌ترین مرد جهان است، گفت‌: بله. بدون شک. من در مسابقه آخرم ۱۰۰ متر را در ۹ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه دویدم. این نشان می‌دهد که من در مسیر درست قرار دارم. من بارها در مسابقات جهانی بوده‌ام و می‌دانم که آماده هستم.

او درباره احتمال شکسته شدن رکوردش گفت‌: امیدوارم رکورد من را نشکنند. می‌خواهم به بچه‌هایم زمانی که ۲۰ ساله شدند بگویم ببینید که من هنوز بهترین هستم. فکر می‌کنم در این دوران کسی نیست که بتواند این کار را انجام دهد. شاید در نسل بعد و ۱۰ سال دیگر این اتفاق بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه