English

سخنگوی باشگاه نفت مطرح کرد:

عرفانیان مدارک وضعیت مالکیتی و محل برگزاری مسابقات را به سازمان لیگ ارائه می‌کند

سرپرست باشگاه نفت تهران ضمن ارایه مدارک وضعیت مالکیتی و اعلام محل برگزاری مسابقات با مسئولان سازمان لیگ نشستی ویژه خواهد داشت.

عرفانیان مدارک وضعیت مالکیتی و محل برگزاری مسابقات را به سازمان لیگ ارائه می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی باشگاه نفت درباره دغدغه‌های سازمان لیگ درباره تیم نفت گفت: این مباحث جدید نیست و دو سه روز بعد از اتمام فصل ابتدا در رسانه‌ها مطرح شد و سپس برخی مسئولان پررنگ‌تر به آن پرداختند در حالی که در فصول گذشته بودند تیم‌هایی که تا یک هفته قبل از شروع مسابقات تکلیف مالک، مدیریت و مربی و تیم اصلا مشخص نبود، از جمله همین نفت که فصل قبل تا د هفته قبل از شروع بازی ها برخی مسایل مالکیتی ش حل نشده و مربی ش مشخص نبود و یا راه‌آهن که شخصا به واسطه مسئولیتی که آنجا داشتم به خاطر دارم باشگاه در حال واگذاری بود و دو فصل متوالی تا ده روز قبل از شروع بازی‌ها مشخص نبود فردی که تیم را خریداری کرده کیست و تکلیف نفراتی که قرارداد دارند چه می‌شود. آن موقع حتی یک اظهارنظر هم نشد اما نمی‌دانیم چرا حالا درباره نفت از سه ماه قبل از شروع مسابقات چنین مباحثی مطرح می‌شود.

وی افزود: متاسفانه چون نفت همچون تیم‌های شهرستانی از حمایت مسئولان ارشد استانی و شهری و یا نمایندگان مجلس برخوردار نیست و یا در حلقه قدرت فوتبال نماینده‌ای ندارد این‌گونه مورد کم لطفی‌ها قرار می‌گیرد در حالی که همین فصل قبل برخی تیم‌ها از جمله تیم هایی که با توسل به رایزنی ها بدنبال تضییع حق لیگ آن هستند پرداختی کمتری نسبت به نفت داشتند و یا مشکلات ساختاری آنها بسیار بیشتر از تیم نفت بود و هست. به طور کلی باید بگویم آقای عرفانیان با طیب خاطر همه مدارک مربوط به وضعیت مالکیتی و همچنین محل برگزاری مسابقات و سایر موارد مدنظر سازمان لیگ را اول هفته کتبا ارایه خواهد کرد و گزار‌ش‌های مفصلی هم طی این مدت به مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ ارایه کرده و در صورت نیاز کتبا هم ارایه می‌کند. باید تاکید کرد مشکلی وجود ندارد و باشگاه هم اجازه نمی‌دهد تحت تاثیر برخی رایزنی‌ها حق نفت به عنوان تیمی ریشه‌دار با نیم قرن سابقه بخاطر برخی تیم‌ها که دل به نفوذ و لابی‌ها بسته‌اند تضییع شود.

سخنگوی نفت در ادامه گفت: مدارک مربوط به وضعیت مالکیتی هفته بعد به مسئولان سازمان لیگ ارایه می شود و این موضوع را آقای عرفانیان در گفت‌و‌گو با آقای فتاحی رییس کمیته مسابقات هم اعلام داشته‌اند. همچنین سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی نفت تهران امروز با مدیر مجموعه ورزشی تختی نشست ویژه‌ای برگزار کرد و توافقات لازم برای برگزاری دیدارهای خانگی نفت در استادیوم تختی حاصل شد.

حسین قدوسی در این باره افزود: سرپرست باشگاه نفت صبح امروز جلسه ویژه‌ای با مدیر مجموعه ورزشی تختی داشت.
در این جلسه عرفانیان با آقای رسته مدیر مجموعه ورزشی تختی درباره برگزاری دیدارهای خانگی تیم فوتبال نفت تهران در این ورزشگاه به گفت‌وگو پرداختند. نفت تهران در فصول گذشته نیز در بازی‌های خانگی در ورزشگاه تختی به مصاف رقبای خود می‌رفت و در این فصل نیز همانند فصول اخیر در این ورزشگاه میزبان رقبای خود خواهد بود. در این جلسه درباره چگونگی همکاری و قرارداد مباحثی مطرح شد و طرفین به توافقاتی دست یافته و ورزشگاه تختی به عنوان ورزشگاه میزبان بازی‌های نفت به سازمان لیگ معرفی و قرارداد رسمی نیز طی روزهای آتی امضا خواهد شد و یک نسخه از قرارداد نیز در اختیار سازمان لیگ قرار خواهد گرفت.

دغدغه های کریمی بررسی خواهد شد

سخنگوی درباره اظهارات علی کریمی گفت: آقای کریمی به نکته مهمی اشاره کرد که حقیقت محض و محرز است. به قول کریمی مگر فقط نفت بدهی دارد. هستند تیم‌هایی که دو سه پرونده شاکیان آن از کل بدهی‌های نفت بیشتر است. هستند باشگاه‌های زیادی که بدهی مالیاتی‌شان نیز چند برابر نفت یا بیشتر از نفت است اما متاسفانه در قبال نفت موضوعات به شکل دیگری مطرح می‌شود. در همین تیم نفت نفرات فصل قبل یا امسال بوده و هستند که حکم قطعی هم گرفته‌اند اما هیچ تصمیم یا اهرم فشاری برای پرداخت مطالبات‌شان نمی‌شود اما در قبال نفت طور دیگری صحبت می‌شود. اصولا آیا با کنار گذاشتن نفت مشکل تسویه با طلبکاران حل می‌شود؟ آیا درباره سایر تیم‌ها و بدهی‌های‌شان هم عزمی برای برخورد و پرداخت دیده می‌شود و آیا این راهکارها واقعا به خاطر پرداخت حق محرز طلبکاران است یا تحقق رایزنی‌های غیر فوتبالی دیگر تیم‌ها که از طریق فوتبال و نبرد در مستطیل سبز ناکام مانده و اتفاقا بدهی‌های‌شان بیشتر از نفت و میزان پرداختی‌شان در فصل و فصول گذشته کمتر از نفت بوده است.

سخنگوی نفت درباره اظهارنظر کریمی و تعیین مهلت از سوی سرمربی تیم تا روز یکشنبه گفت: دغدغه کریمی به خاطر تیم و بازیکنان است نه شخص خودش و در این نکته جای هیچ تردیدی نیست. بنده شخصا طی این مدت بارها با آقای کریمی حرف زده و خوب می‌دانم ایشان تنها چیزی که دنبالش نیست مسایل قراردادی و شخصی یا مالی خودش است. تیم نفت نفرات بسیاری از دست داده، تمریناتش را دیر شروع کرده و گزینه های موجود در بازار نقل و انتقالات محدود است و همه این‌ها کار را سخت می‌کند. شخصا معتقدم علی کریمی به عنوان یک اسطوره و سرمایه ملی و ورزشی نباید قربانی این قبیل مشکلات و محدودیت‌ها شود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که بستر برای فعالیت وی در آرامش و شرایط مطلوب فراهم نباشد. تلاش باشگاه هم این است دغدغه‌های آقای کریمی تا حد امکان برطرف شود. از سویی دیگر توافقاتی برای همکاری شده بود که بخشی از آن به واسطه عدم تحقق قول و قرارها با اسپانسر از بین رفت و بخشی دیگر از آن مربوط به شرکت بهنام پیشرو کیش است که ان‌شاالله تحقق خواهد یافت. در مجموع باشگاه و مدیران آن در تلاش هستند کریمی را حفظ کنند. حفظ کریمی و ادامه همکاری استراتژی مالکان و مدیریت باشگاه است و از سویی دیگر کریمی هم خواسته‌ها و دغدغه‌هایی دارد. نکته‌ای که خوشحال‌کننده است این است که کریمی کاملا فوتبالی رفتار کرده و در قبال تحرکاتی که علیه نفت صورت می‌گیرد ایستاده و به رغم اینکه برای ادامه همکاری شرایطی مدنظر داشته و از برخی مسائل گلایه‌مند است بر عدم تضییع حق و حقوق نفت تاکید داشته و بر مقابله با مسایل غیر فوتبالی و در منگنه قراردادن نفت گام برداشته و تاکید دارد باید در قبال برخی مسایل تصمیم گیری‌ها یکسان باشد نه اینکه در قبال نفت بعنوان تیمی از بخش خصوصی و عدم برخورداری از حامیان استانی، شهری، فوتبالی و... تصمیمی متفاوت و متناقض با دیگر تیم‌ها اتخاذ شود. در مجموع باشگاه تلاش می‌کند آقای کریمی را حفظ کند و به همین منظور جلسه‌ای برگزار خواهد شد و شرایط و دغدغه‌های کریمی بررسی و برای رفع دغدغه‌های‌شان تلاش خواهد شد. در واقع همه چیز بستگی به آنچه که در جلسات بعدی مطرح خواهد شد دارد و البته تاکید می‌کنم باید مراقب برند مربیگری کریمی به عنوان یک اسطوره و سرمایه بین‌المللی فوتبال ایران و آسیا بود.

سخنگوی باشگاه نفت در پایان گفت: در مجموع امیدواریم در راستای حمایت از بخش خصوصی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شرایطی فراهم شود که نفت در آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهد و این میزان هجمه که بخشی از آن عادلانه نبوده و شامل دیگر تیم‌ها نمی‌شود برداشته شود و طوری هم رفتار نشود که همه راه‌ها برای پرداخت مطالبات طلبکاران از بین رفته و اقدامی شود که حق آنهایی که در نفت زحمت کشیده و حق و حقوق بخش عمده‌ای از قرارداد یک فصل ورزشی‌شان را دریافت نکرده‌اند از بین برود. متاسفانه در ماه‌های اخیر عملا هیچ حمایتی از بخش خصوصی را شاهد نبوده و آنچه ملموس بوده تصمیمات متفاوت و متناقض در قبال نفت و بخش خصوصی بوده‌ایم. در این باره و برخی مسایل حرف‌های بیشتر برای گفتن وجود دارد و اگر برخی تحرکات ادامه یابد باشگاه نفت نیز سکوت نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی