English

گزارش فیبا از بسکتبال ایران

حامد حدادی: باید به جوان‌ها اعتماد کنیم

ستاره تیم‌ ‌ملی بسکتبال به سایت فیبا گفته که اگر تیم‌ ‌ملی می‌خواهد رشد کند باید به جوانان اعتماد کنیم.

حامد حدادی: باید به جوان‌ها اعتماد کنیم

به‌ گزارش خبرگزاری موج، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارش به وضعیت تیم‌ ‌ملی ایران و در آن مصاحبه‌ای به حامد حدادی انجام داده است.

در این گزارش آمده است: احتمال دارد ایران بدون ستاره خود یعنی حامد حدادی در کاپ آسیا شرکت کند. دلیل این موضوع خواست حدادی است که تمایل دارد تابستان امسال استراحت کند و به درمان پای مصدومش برسد.

او تصمیم دارد به درمانش برسد و برای مسابقات انتخابی جهان آماده شود. حدادی می‌گوید: بعد از رقابت‌های آسیا چلنج در تهران آسیب دیدم و چون باید برای سیچوان بازی می‌کردم استراحت نداشتم. به همین دلیل مصدومیت من شدیدتر شد و اکنون نیاز دارم استراحت کنم و برای انتخابی جام جهانی آماده شوم. این یک اتفاق بزرگ در مسیر توسعه بسکتبال ایران است. البته حدادی نه تنها بهترین پست پنج ایران است که یک مهره تاثیرگذار در تیم‌ ‌ملی محسوب می‌شود و بین جوانان کنونی تیم‌ ‌ملی یک چهره با تجربه و قدیمی برای بسکتبال است. قطعا حدادی در کنار توانایی‌هایش می‌تواند باعث رشد و توسعه جوان‌های بسکتبال ایران هم شود.

او می‌گوید:‌ "بازیکنان تیم‌ ‌ملی جوان هستند و نیاز دارند در اردو باشند و تمرین کنند. اگر می‌خواهیم تیم‌ ‌ملی ما رشد کند و قوی‌تر شود باید به جوان‌ها اعتماد کنیم و به آنها زمان بدهیم."

در میان جوان‌هایی که انتظار می‌رود برای ایران در کاپ آسیا به میدان بروند می‌توان به بهنام یخچالی، سجاد مشایخی و وحید دلیر زهان اشاره کرد که در غرب آسیا نیز حضور داشتند. با توجه به حضور این مهره‌های موثر، حدادی اطمینان دارد که تیم‌ ‌ملی می‌تواند در آسیا عملکرد خوبی داشته باشد.

ستاره تیم‌ ‌ملی ایران می‌گوید: "تیم‌ ‌ملی به خوبی کارش را انجام می‌دهد. تمرین های آماده سازی خوبی داریم. من انگیزه را در چهره بازیکنان می بینم و می دانم همه بهترین عملکردشان برای تیم‌ ‌ملی را انجام می‌دهند."

استرالیا و نیوزیلند از امسال در آسیا حضور دارند. قطعا حضور این دو کشور می‌تواند کار آسیایی‌ها به خصوص ایران را برای رسیدن به قهرمانی سخت کند. با این حال حدادی به آنها خوشامد می‌گوید چرا که معتقد است آنها باعث توسعه بسکتبال آسیا می‌شوند. او معتقد است که بسکتبال آسیا با حضور این دو کشور به سطح بالایی می‌رسد و قطعا هر چقدر تیم‌های آسیایی با چنین حریفانی بازی کنند رشد بیشتری خواهند داشت.

حدادی تاکید می‌کند:‌ "باور دارم نیوزیلند و استرالیا بسکتبال آسیا را توسعه می‌دهند. اگر می‌خواهیم به سطح بسکتبال جهان نزدیک شویم باید با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم و این دو تیم می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند."

اسم حدادی در لیست 24 نفره ایران است اما اگر او با تیم به لبنان نرود سرمربی تیم‌ ‌ملی از نفراتی همچون روزبه ارغوان، ارسلان کاظمی و شاید محمد ترابی در کاپ آسیا استفاده کند، اما با این حال قطعا ایران باز هم ترجیح می‌دهد حدادی را در این تورنمنت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه