English

انتقاد اورسو به عملکرد فدراسیون جهانی وزنه برداری

آنتونیو اورسو، رئیس فدراسیون وزنه برداری اروپا و رقیب تاماش آیان در انتخابات ریاست فدراسیون جهانی وزنه برداری، از مسئولان ورزش وزنه برداری به دلیل مشکلات مربرط به دوپینگ و منجر شدن این مشکلات به اولتیماتوم IOC انتقاد کرد.

انتقاد اورسو به عملکرد فدراسیون جهانی وزنه برداری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از Inside the games، کمیته بین المللی المپیک در جلسه هیئت اجرایی اش که چندی پیش برگزار شد به IWF تا ماه دسامبر مهلت داد که شرایط دوپینگ در ورزش وزنه برداری را بهبود بخشد. IOC اعلام کرد در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند احتمال دارد که وزنه برداری به صورت کلی از المپیک حذف شود. 

سهمیه ورزش وزنه برداری برای المپیک توکیو 2020 نیز ٦٤ عدد کاهش یافته است. یک وزن از اوزان مردان از این المپیک حذف خواهد شد. در تست دوباره نمونه های المپیک ٢٠٠٨ و ٢٠١٢ مشخص شد که ٤٩ وزنه بردار دوپینگ مثبت داشته اند. 

فدراسیون جهانی وزنه برداری بعد از جلسه ی فوق العاده ای که برگزار کرد اعلام کرد که اقدامات جدی انجام خواهد داد.

آنتونیو اورسو با انتقاد از مسوولان وزنه برداری در سایت فدراسیون وزنه برداری اروپا نوشت: 

کمیته بین الملللی المپیک فرمانی جدی برای فدراسیون جهانی وزنه برداری صادر کرده است که این مساله بر شرایط ورزش وزنه برداری در کل جهان تاثیر می گذارد و فقط برای تاماش آیان و افرادی که به او رای داده اند مشکل ایجاد نمی کند. این اتفاق درست بعد از انتخاب دوباره شخصی افتاده است که به پیشرفت وزنه برداری کمک کرده و هیچ گاه در هیچ شرایط تهدید آمیزی قرار نداشته است. این برای شروع یک دوره  چهار ساله تا المپیک اصلا خوب نیست. مشخص است که در راستای گسترش و پیشرفت ورزش وزنه برداری خوب عمل نشده است. خبرها من را بسیار ناراحت کرد. اگر اشخاص خاصی کمی دوراندیش تر بودند و کمتر تشنه‌ قدرت بودند الان درباره ی این مشکلات صحبت نمی کردیم. مشخص است که باید قوانین جدید گذاشته شود و با افرادی جدید دوباره شروع کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی