English

قهرمان لیگ برتر حراج شد

فروش باشگاه استقلال خوزستان به مرحله جدی رسیده است و مسوولان این تیم تصمیم گرفته اند آن را واگذار کنند.

قهرمان لیگ برتر حراج شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سرنوشت استقلال خوزستان درست یک سال پس از قهرمانی در لیگ برتر تلخ تر از چیزی بود که پیش بینی می شد. بلاتکلیفی مدیریتی و مالکیت این باشگاه باعث شد تا این تیم در طول فصل مدام درگیر مشکلات مالی و اعتصاب و جدایی طلبی بازیکنانش باشد و رکورددار تعداد اعتصاب در طول تاریخ لیگ برتر شود. 

آگهی مزایده عمومی این باشگاه امروز در یکی از روزنامه ها منتشر شد تا متقاضیان خرید این باشگاه بتوانند در این مزایده شرکت کنند.

قیمت پایه این باشگاه ١٣ میلیارد اعلام شده است و خریداران باید این قیمت یا بیش از آن را اعلام کنند.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان در این باره می‌گوید: مسئولان این استان به دنبال اسپانسر برای استقلال خوزستان هستند تا جلوی منحل شدن این تیم را بگیرند.

عبدالکاظم طالقانی در خصوص آگهی مزایده باشگاه استقلال خوزستان برای فروش این تیم با قیمت پایه ۱۳ میلیارد تومان اظهار داشت: مسئولان گروه ملی (مالک باشگاه استقلال خوزستان) این را بدانند که تیم را نمی‌توانند در خارج از استان به فروش برسانند. ضمن اینکه بعید می‌دانم کسی با این قیمت تیم را بخرد و بهترین راه این است تیم را به کسی بدهند و دیگر خرج نکنند. گروه ملی حتی اگر مبلغ قراردادهای سابق را هم بدهد و تیم را واگذار کند، بازهم سود خواهد کرد.

عبدالکاظم طالقانی درباره اینکه گویا مسوولان استانداری با توجه به کمک‌های مالی که به استقلال خوزستان کرده‌اند به دنبال حفظ تیم در استان هستند و شاید تیم را در اختیار بگیرند، گفت: نمی‌دانم میزان کمک‌ها چقدر بوده، اما مسوولان استان به دنبال این هستند که برای تیم اسپانسر بگیرند. در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان استان می‌خواهد متولی این کار شود و اسپانسری برای استقلال خوزستان جذب کند تا تیم حفظ شود.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان درباره اینکه راه واگذاری قانونی انجام مزایده است و آیا می‌توان استقلال خوزستان را بدون مزایده واگذار کرد، خاطرنشان کرد: بله، مزایده باید برگزار شود، اما این مزایده باید در استان باشد. ممکن است زمان از دست برود و تیمی بسته نشود که در این صورت تیم منحل خواهد شود و فدراسیون می‌تواند تیم دیگری را جایگزین استقلال خوزستان کند. به همین دلیل برای اینکه زمان از دست نرود، گروه ملی باید دنبال این باشد که دیگر برای تیم هزینه نکند نه اینکه به دنبال به دست آوردن پول از فروش آن باشد

گفتنی است، استقلال خوزستان از باشگاه هایی بود که با خرید امتیاز تیمی دیگر (استقلال جنوب) فعالیتش را آغاز کرد و بعد در لیگ برتر حاضر شد. در سال اول با هدایت ویسی در بازی پلی آف موفق به ماندن در لیگ برتر شد و یک سال بعد قهرمان لیگ پانزدهم شد و پس از 4 سال پرفراز و نشیب و پرحادثه، سرانجام مثل کودکی سرراهی به مزایده گذاشته شد. حالا باید منتظر ماند و دید چه شخص یا ارگان و نهادی مالکیت این تیم را قبول خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه