English

رئال - یووه؛ تقابل بهترین و بدترین در بردن فینالها

رئال مادرید اغلب فینال ها را در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رئال - یووه؛ تقابل بهترین و بدترین در بردن فینالها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آس، رئال مادرید امشب (شنبه) در کاردیف فینال لیگ قهرمانان اروپا را برابر یوونتوس برگزار خواهد کرد. بهترین تیم فینالیست ها برابر بدترین تیم فینال ها قرار می گیرد. مادرید تاکنون ۱۴ بار به دیدار نهایی این رقابت ها رسیده  و توانسته است ۱۱ قهرمانی به دست آورد. این در حالی است که بیانکونری ها از هشت حضورشان در فینال ها تنها دو بار جام قهرمانی را بالای سر بردند. یوونتوس در این زمینه ناکام ترین تیم است و پس از بیانکونری ها بنفیکا با ۶ و بایرن مونیخ با پنج شکست قرار دارند.

آخرین بازی که سفیدپوشان فینال را از دست دادند به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد که نتوانستد لیورپول را شکست دهند. دو جام از دست رفته دیگر به سال ۱۹۶۲ برای بنفیکا و ۱۹۶۴ اینتر بازمی‌گردد. یوونتوس آخرین بار در سال ۱۹۹۶ قهرمان شد و پس از آن تاریخ چهار بار در فینال‌ها شکست خورد. تیم ایتالیایی در سال ۱۹۹۷ برابر دورتموند، ۱۹۹۸ مقابل رئال مادرید، ۲۰۰۳ برابر میلان و ۲۰۱۵ مقابل بارسلونا مغلوب شد. اگر امشب نیز شکست بخورد با آمار بنفیکا (از دست دادن ۵ فینال پیاپی) برابر می‌شود. در مقابل، مادرید می‌تواند ششمین قهرمانی پیاپی‌اش را جشن بگیرد و رکورد ۵ قهرمانی پیاپی خود در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۵۶ را بشکند.

برتری مادرید در فینال‌ها نسبت به یوونتوس کاملا آشکار است. سفیدپوشان ۷۸.۶ درصد فاتح دیدارهای نهایی بودند و بیانکونری‌ها تنها در ۲۵ درصد پیروز بودند. با این حال برخی از تیم‌ها آمار بهتری نسبت به مادرید دارند و در همه فینال‌ها پیروز شدند. پورتو و ناتینگهام فارست (دو فینال دو قهرمانی)، فاینورد، آستون ویلا، آیندهوون و ستاره سرخ (یک فینال، یک قهرمانی) چنین رکوردی را به خود اختصاص دادند.

در مقابل، تیم‌های اتلتیکو مادرید (سه فینال)، والنسیا و استادو رمیس (دو فینال)، فیورنتینا، پارتیزان بلگراد، رم، آرسنال و... در دیدارهای نهایی ناکام بودند. آمار پیروزی مادرید در بازی های فینال بهتر از لیورپول (۵ قهرمانی از ۷ فینال ۷۱.۴ درصد)، میلان (۷ قهرمانی در ۱۱ فینال، ۶۳.۶ درصد) یا بارسلونا (۵ قهرمانی در ۸ فینال، ۶۲.۵ درصد) است.

یوونتوس پایین‌تر از تیم‌های ناکام در فینال‌هاست. بنفیکا (دو عنوان در هفت فینال ۲۸.۶ درصد) بایرن مونیخ (پنج عنوان در ۱۰ فینال، ۵۰ درصد) آمار بهتری از تیم ایتالیایی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه