English

فینال لیگ قهرمانان اروپا

رئال- یووه؛ سد ایتالیایی برابر توپ خانه اسپانیایی

فینال لیگ قهرمانان اروپا که بین دو تیم یوونتوس و رئال مادرید برگزار می شود تقابل بهترین خط حمله برابر بهترین خط دفاعی است و باید دید که دفاع مستحکم یووه می تواند توپ خانه کهکشانی‌ها را از کار اندازد یا نه. کریستیانو رونالدو به دنبال رسیدن به پنجمین توپ طلای خود است و از طرف دیگر هم بوفون سودای نخستین توپ طلا و قهرمانی در لیگ قهرمانان را در سر دارد.

رئال- یووه؛ سد ایتالیایی برابر توپ خانه اسپانیایی

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج، قطار لیگ قهرمانان اروپا به ایستگاه پایانی خود رسیده است و در حساس ترین و جذاب ترین بازی فصل فوتبالی دو تیم رئال مادرید و یوونتوس شنبه شب در کاردیف ولز به مصاف هم خواهند رفت تا برنده فینال لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

رئال  کجا و یووه کجا!

دو تیم از لحاظ افتخارات در لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی کاملا متفاوت قرار دارند. رئال مادرید پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است و یازده بار جام قهرمانی را در این رقابت بزرگ بالای سر برده است و آخرین قهرمانی کهکشانی‌ها به فصل قبل بر می‌گردد . این‌ در حالی است که  یوونتوس تنها دو بار قهرمانی در این رقابت بزرگ را کسب کرده و آخرین قهرمانی بیانکونری‌ها به فصل 1995-1996 برمی گردد.

وضعیت خوب دو تیم

رئال و یوونتوس در شرایط بسیار خوب و ایده‌آل  به هم رسیده اند. نقطه تشابه دو تیم این که هم رئال و هم یوونتوس با قهرمانی در رقابت های داخلی پا به این رقابت بزرگ گذاشته‌اند. رئال مادرید بعد از پنج سال توانست قهرمانی در رقابت‌های لالیگا را تجربه کند. این‌ در حالی است که یوونتوس کار آسانی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود داشت و توانست برای ششمین فصل پیاپی قهرمانی در رقابت‌های سری A را به دست آرود.

اما آنچه که یوونتوس را از رئال  جدا می‌کند این است که شاگردان آلگری شانس بدست آوردن سه گانه را دارند این‌ در حالی است که رئال  چنین شانسی ندارد. یوونتوس هم قهرمانی در رقابت‌های سری A را به دست آورده و هم با در جام حذفی قهرمان شده، این‌ در حالی است که رئال  نتوانست قهرمانی در جام حذفی اسپانیا را به دست آورد و تنها قهرمانی در لالیگا را کسب کرده است.

سد ایتالیایی برابر توپخانه اسپانیایی

رئال مادرید بهترین خط حمله حال‌ حاضر فوتبال اروپا را در اختیار دارد. این تیم با هدایت زیدان توانست در 64 بازی پیاپی گلزنی کند و یک رکورد را به نام خود به ثبت رساند با این حال شاگردان زیدان کار بسیار سختی برابر خط دفاعی آماده یوونتوس دارند که در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا تنها 3 گل دریافت کرده است.

یوونتوس در حالی برابر رئال مادرید به میدان می‌رود  که خط دفاعی این تیم در هر دو بازی رفت و برگشت برابر مثلث مرگبار MSN دروازه خود را بسته نگه داشت و باید دید که آیا خط حمله آتشین رئال  می‌تواند این سد ایتالیایی را بشکند یا نه.

رئال مادرید با 32 گل زده در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بهترین خط حمله را در اختیار دارد. این‌ در حالی است که  یوونتوس با سه گل خورده بهترین خط دفاعی را به نام خود به ثبت رسانده است و به عبارت دیگر فینال کاردیف تقابل بین بهترین خط دفاعی با بهترین خط حمله است.

نکته امیدوار کننده برای یوونتوس این که خط دفاعی رئال مادرید بسیار آسیب پذیر است و تا الان 20 گل دریافت کرده است و با توجه به خط حمله خطرناکی که یوونتوس دارد باید منتظر باز شدن دروازه‌ ناواس در این دیدار بود.

آرزوی زیدان تا رویای بوفون

زیدان در نخستین فصل حضور خود در رئال مادرید توانست این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان  اروپا برساند و در فصل دوم هم توانسته این تیم را به فینال برساند و در صورت قهرمان کردن رئال  به همراه آریکو ساکی تنها مربیان تاریخ لیگ قهرمانان هستند که از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده اند و بدون شک رسیدن به این افتخار برای زیدان که در آغاز مربیگری خود است تحقق یک رویای بزرگ خواهد بود و از صمیم قلب برآورده شدن آن را آرزو می کند.

آریکو ساکی، اسطوره مربیگری میلان توانست در دو سال 1989 و 1990 روسونری را دو بار پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه های اروپا) کند و زیدان در آغاز دوران مربیگری خود به دنبال رسیدن به رکورد ساکی بزرگ است.

و اما جیان لوئیجی بوفون رویای رسیدن به افتخاری را دارد که 54 سال است هیچ دروازبانی به آن نرسیده است. بوفون اگر بتواند زمینه را برای قهرمانی یووه فراهم کند به احتمال خیلی زیاد توپ طلا را به دست خواهد آورد و نخستین دروازه‌بانی بعد از 54 سال خواهد بود که این جایزه بزرگ را به دست می‌آورد و شاید بتوان گفت‌ که بسیاری از فوتبال دوستان به خاطر رسیدن بوفون به این رویایش دوست داشته باشند تا نماینده ایتالیا جام قهرمانی را بالای سر برد.

ایگواین و راموس؛ دو روی متفاوت یک سکه

ایگواین مهاجم آرژانتینی یوونتوس با سرخیو راموس کاپیتان اسپانیایی رئال مادرید که زمانی با همدیگر هم بازی بودند داستان های بسیار متفاوت دارند؛ یکی سلطان درخشش در فینال است و دیگری در فینال طلسم شده است و همواره انگشت اتهام به سوی او است و این را لیونل مسی بهتر از هر کسی می داند.

ایگواین این فرصت را دارد تا برابر تیمی که قدر او را ندانست بدرخشد و از مادریدی‌های مغرور انتقام گیرد. این بازیکن آرژانتینی رکورد فصل جابجایی را در فوتبال ایتالیا شکست و با پیوستن از ناپولی به یوونتوس به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایتالیا انتخاب شد.

ایگواین با 90 میلیون یورو راهی یوونتوس شد و پیراهن شماره 9 این تیم را بر تن می کند. بسیاری از کارشناسان فوتبال ایتالیا به انتقاد از این انتقال پرداختند و چنین رقمی را شایسته بازیکنی که در دیدارهای حساس به راحتی فرصت از دست می دهد نمی‌دانند.

این ستاره آرژانتینی در دیدارهای فینال اصلا آمار خوبی ندارد و این یکی از نگرانی های بزرگ هواداران یوونتوس است. در جام جهانی2014 وقتی تونی کروس توپ را به اشتباه به عقب پاس داد ایگواین صاحب یک فرصت طلایی شد و با نویر تک به تک شد اما  او به راحتی این فرصت را از دست داد تا در نهایت آلمان با گلی که گوتزه به ثمر رساند قهرمان جام جهانی شود و حسرت برای مسی و هم تیمی هایش باقی بماند.

در فینال رقابت های کوپا آمه ریکا در سال 2015 ایگواین روی پاس دیدنی ازگویل لاوتزی صاحب یک فرصت طلایی شد اما با بی دقتی آن را از دست داد تا شیلی قهرمان این رقابت بزرگ شود. او در فینال کوپا آمه ریکا 2016 باز هم برابر شیلی در فینال یک فرصت تک به تک بسیار خوب را از دست داد تا برای سومین بار در فینال ناکام بزرگ لقب گیرد و جام از آلبی سلسته به خاطر  بی دقتی مهاجم نوک این تیم گرفته شود.

البته ایگواین، بهترین گلزن یوونتوس در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید  و توانسته تا الان پنج گل به ثمر رساند. این‌ در حالی است که  کریستیانو رونالدو بهترین گلزن رئال است و با 10 گل زده امید نخست کهکشانی‌ها برای باز کردن دروازه بوفون است.

اما راموس وضعیتی کاملا متفاوت با ایگواین دارد و او را باید مرد لحظات سرنوشت ساز برای رئال مادرید دانست. کاپیتان رئال مادرید با گلی که در دقایق پایانی برابر  اتلتیکومادرید به ثمر رساند قلب هواداران این تیم را شکست و داغی را بر دل آنها گذاشت که به این زودی اثرات آن فراموش نخواهد شد.

راموس جادوی دیوید بکام و جنگندگی خوانیتو را با هم دارد. او کاپیتان معنوی رئال  است که هر لحظه در محوطه جریمه بوی گل می‌دهد  و باید از او ترسید. البته نقطه ضعف بزرگ این بازیکن کارت های زیادی است که دریافت می کند. او با 22 بار اخراج شدن در رئال  رکورد دار تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید  تا از یک طرف همیشه بوی گل دهد و از طرف دیگر هم هر لحظه احتمال اخراج او وجود داشته باشد.

بدون شک بهترین لحظه دوران فوتبالی راموس گلی بود که در دقیقه 93 در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014 به ثمر رساند که این گل باعث شد تا رئال در آخرین لحظات بازی را به تساوی کشاند و در نهایت پیروز بازی شود. او در رقابت‌های لالیگا هم چند روز پیش با قهرمانی رئال  به پایان رسید توانست در دقایق پایانی برابر تیم های بارسلونا، سویا، لاکرونیا و رئال بتیس گلزنی کند تا نشان دهد که تاثیر گذارترین مدافع رئال  است و سهم بسزایی در قهرمانی این تیم داشته است.

بهترین فرصت رونالدو برای برابر شدن با مسی

کریستیانو رونالدو شروعی ناامید کننده با رئال مادرید در فصل جاری داشت و بسیاری به انتقاد از او پرداختند اما  این بازیکن پرتغالی در بهترین زمان ممکن به اوج برگشت. او در هر دو دیدار رفت و برگشت برابر بایرن مونیخ توانست یک تنه زمینه ساز صعود رئال به نیمه نهایی باشد و در دیدار رفت برابر اتلتیکومادرید هم با هت تریکی که کرد حکم صعود رئال مادرید به فینال را امضا کرد.

زدن هشت گل در چهار دیدار نیمه نهایی و یک چهارم نهایی توسط کریستیانو رونالدو به خوبی نشان می‌دهد که این بازیکن پرتغالی بسیار آماده و سر حال است و اگر بتوان در فینال هم زمینه قهرمانی رئال مادرید را فراهم کند بدون شک بیشترین تاثیر را در این قهرمانی داشته است.

رونالدو اگر بتواند با رئال مادرید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد شانس نخست کسب توپ طلا خواهد بود و این فرصت را دارد تا تعداد توپ های طلای خود را به عدد پنج برساند و با رکورد لیونل مسی از این حیث برابری کند.

بازیکنان آسیب دیده

دنی کارواخال و گرت بیل، دو بازیکن آسیب دیده رئال مادرید هستند که وضعیت آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد و هنوز معلوم نیست که آیا در این دیدار حساس در ترکیب رئال مادرید به میدان می روند یا نه اما در یوونتوس استورارو قطعا به فینال کاردیف نمی رسد و وضعیت خدیرا نامعلوم است.

داور بازی

قضاوت این دیدار حساس را فلیکس بریش داور 42 ساله آلمانی بر عهده خواهد داشت و او برای نخستین بار است که فینال لیگ قهرمانان اروپا را قضاوت می کند.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال مادرید:

کیلور ناواس - دنیلو - راموس - واران - مارسلو - کروس - کاسیمیرو - مودریچ - ایسکو - بنزما  و رونالدو.

یوونتوس:

بوفون، بونوچی، کیلینی، بارزالی، دنی آلوس، مارکیزیو، پیانیچ، ساندرو، پائولو دیبالا، ماریو ماندزوکیچ و گونسالو ایگواین.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه