English

جام جهانی فوتبال جوانان – ۲۰۱۷ کره‌جنوبی

پیروزی شیرین ایران در جام‌جهانی با گذر از کاستاریکا/ شاگردان پیروانی در یک قدمی صعود

تیم ملی فوتبال جوانان ایران توانست در نخستین بازی خود در جام جهانی زیر ۲۰ سال کاستاریکا را با یک گل از پیش‌رو بر دارد.

پیروزی شیرین ایران در جام‌جهانی با گذر از کاستاریکا/ شاگردان پیروانی در یک قدمی صعود

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی فوتبال جوانان ایران و کاستاریکا در نخستین بازی خود در جام‌جهانی زیر ۲۰ سال کره‌جنوبی از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی ججو مقابل هم صف‌آرایی کردند. این دیدار حساس که با بازی فیزیکی و خشن کاستاریکا همراه شده بود در نهایت با پیروزی یک بر صفر شاگردان امیر حسین پیروانی تمام شد.

محمد مهدی مهدیخانی در دقیقه ۸۲ تک گل ایران را به ثمر رساند.

پیش از این بازی، زامبیا توانست پرتغال را با حساب دو بر یک از پیش‌رو بردارد و صدرنشین این گروه شود. ایران هم به دلیل تفاضل گل کمتر با سه امتیاز در رده دوم قرار گرفت و کاستاریکا و پرتغال سوم و چهارم شدند.

بازی دوم ایران روز چهارشنبه سوم خرداد مقابل رامبیا صدرنشین این گروه است.

ادواردو خوارز و استبان گونزالز از کاستاریکا و مهران درخشان مهر و علی شجاعی از ایران با کارت زرد داور سوئدی جریمه شدند.

قضاوت این دیدار را یوناس اریکسون و دوم هموطن دیگرش از کشور سوئد بر عهده دارند.

در مسابقات جام جهانی جوانان دو تیم اول گروه به صورت مستقیم راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شوند و از میان تیم‌های سوم نیز، چهار تیم از میان شش تیم راهی این مرحله خواهند شد. ایران با پیروزی در بازی بعد صعود خود را نهایی می‌کند و اگر مساوی هم کسب کند، احتمال صعود به مرحله بعد را خواهد داشت.

گزارش نیمه نخست

در دقیقه ۵، سانتر خوب بازیکن ایران، در حالی که می‌توانست منجر به موقیعت خطرناکی شود با تیزهوشی مدافع کاستاریکا برگشت داده شد.

در دقیقه ۸، شوت محکم محمد سلطانی مهر از مقابل دروازه کاستاریکا را دروازه بان این تیم در آغوش گرفت.

در دقیقه ۱۲، رضا شجاعی پس از نفوذ به داخل محوطه جریمه کاستاریکا توسط دروازه‌بان این تیم سرنگون شد که داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۱۵، سانتر بازیکنان ایران به داخل و محوطه جریمه این تیم آمریکایی با ضربه سر رضا شکاری و دفع توپ دروازه‌بان این کشور همراه شد.

در دقیقه ۲۴، روی اشتباه بازیکنان ایران در دفاع، بازیکن کاستاریکا در گوشه محطو ۶ قدم در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت که در یک برخورد بازیکنان ایران توپ را برگشت دادند اما بازیکنان کاستاریکا اعتقاد به پنالتی داشتند.

در طول بازی بازیکنان کاستاریکا میل به بازی فیزکی داشتند و این موضوع مانع از بازی هجومی ایران شده بود.

گزارش نیمه دوم

در دقیقه ۴۶، رضا شکاری روی پاس بازیکنان ایران مقابل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه او از فاصله چند متری به آسمان رفت تا بازی بدون گل دنبال شود.

در دقیقه ۵۱، روی اشتباه بازیکن ایران در دفع توپ، توپ به بازیکنان کاستاریکا رسید و در حالی که بازیکن این تیم قصد دریبل زدن نیما میرزازاد را داشت، دروازه‌بان ایران توانست توپ را در آغوش بگیرد.

در دقیقه ۵۸، در حالی که بازیکنان ایران ضد حمله سریعی را روی دروازه کاستاریکا انجام داده بود، با تک روی بازیکن ایران این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۷۰،  کار تیمی بازیکنان ایران در زمین کاستاریکا در داخل محوطه جریمه به رضا جعفری رسید اما شوت بی دقت او با اختلاف زیاد به بیرون از زمین رفت.

در دقیقه ۷۴، سانتر مهران درخشان‌مهر از روی نقطه کرنر با ضربه سر رضا جعفری همراه شده و پس از برخورد به مدافع حریف به تور کنار دروازه برخورد کرد و کرنر شد.

در دقیقه ۷۵، بار دیگر مهران درخشان مهر پشت ضربه کرنر قرار گرفت و ضربه او به صورت مستقیم و پس از برخورد به دیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۶، حرکت انفرادی بازیکن کاستاریکا در داخل محوطه جریمه با شوت محکمی همراه شد که بازیکنان ایران توپ را به کرنر فرستادند.

گل در دقیقه ۸۲، سانتر مهران درخشان مهر به دخال محوطه جریمه، به محمد مهدی مهدیخانی رسید و او با یک شوت دقیق گل ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۳، شوت محکم بازیکن کاستاریکا با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۴، بازیکن کاستاریکا در حالی که می‌توانست هم تیمی خود را صاحب موقیعت خوبی کند، با شوت یک ضرب این موقعیت را از دست داد.

در دقیقه ۸۵، روی اشتباه مدافعان و دروازه بان ایران کاستاریکا می‌توانست صاحب موقعیت گلزنی شود که مدافع‌های ایران به سرعت توپ را دور کردند.

این دیدار حساس در نهایت با پیروزی یک بر صفر جوانان ایران خاتمه یافت.

ترکیب ایران:

نیما میرزازاد، علی شهسواری، مهران درخشان مهر، نیما طاهری، محمد سلطانی مهر ( نیما مختاری ۶۵)، علی شجاعی ( ابوالفضل رزاق پور ۷۹)، محمد مهدی مهدی خانی، رضا شکاری، رضا جعفری ( سینا خادم پور ۹۰)، امید نورافکن و عارف آغاسی.

ترکیب کاستاریکا:

پیندا ، میسن، اسمیت ، گونسالس، هرناندز ( سیکوئرا ۶۹)، مارین، مارتینس لیل سالیناس، خوآرس، تورس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی