English

مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رئال - اتلتیکو؛ زلزله‌ اروپایی به عمق مادرید

نبرد دو دشمن مادریدی هر چقدر تکراری شود، باز هم جذاب است.

رئال - اتلتیکو؛ زلزله‌ اروپایی به عمق مادرید

به گزارش خبرگزاری موج، مادرید به عنوان یکی از احاطه‌گرترین شهرهای دنیا، انگار در دنیای فوتبال هم تاب نبردهای تکراری در بالاترین سطح بدون حضور خودش را نداشت و به همین دلیل سناریویی به نام «دربی مادرید در مراحل حذفی لیگ قهرمانان» را  رقم زد؛ سناریویی که حالا به فصل چهارم خود رسیده است. پس از 2 فینال و یک «یک‌چهارم‌نهایی»، حالا  دربی در نیمه‌نهایی، سریال نبرد مادریدی‌ها در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را تکمیل کرده و «ال مادریلینو» را به پرتکرارترین دربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرده است. حالا یک دربی دیگر این بار به میزبانی رئال مادرید و از ساعت 23:15 امشب (سه‌شنبه) روی پرده می‌رود.

شرایط تیمی

 خبر خوشحال‌کننده برای رئال مادرید، بازگشت رافائل واران مصدوم به ترکیب اصلی است؛ آنچه خط پایانی بر تزلزل‌های تیم در عمق دفاع تلقی می‌شود. غایب بزرگ رئال مادرید گرت بیل است؛ ستاره‌ای که به دلیل اصرار زیدان (و شاید هم پرس!)، بهبود نیافته مجبور به بازی شد و با آسیب‌دیدگی مجدد ادامه فصل را از دست داد. در سوی مقابل، خیمنس، ورسالیگو و خوان‌فران هم غایبان اصلی اتلتیکو مادرید نام دارند.

روزهای خوب

 هر 2 تیم در بازی ابتدای هفته در لیگ پیروز شدند. رئال مادرید به سختی از سد والنسیا گذشت  اما اتلتیکو مادرید در زمین لاس‌پالماس قاطعانه به برتری رسید. رئال رده دومی امید قهرمانی دارد و اتلتیکو مادرید هم جایگاه خودش در مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را محفوظ می‎‌بیند.دربی دور رفت در لیگ با بهترین برد رئال در دربی از سال 2003 همراه شد اما گل گریزمان در 10 دقیقه پایانی دوربرگشت، باعث شد اتلتیکو ضمن به دست آوردن یک امتیاز برای سومین فصل متوالی در بازی لیگی ورزشگاه برنابئو بازنده نباشد.

 

رویارویی‌های قبلی

از اولین رویارویی اروپایی 2 تیم در مرحله نیمه‌نهایی فصل 1959-1958 جام باشگاه‌های اروپا که در پایان بازی سوم به سود رئال مادرید خاتمه یافت تا جدال بعدی اروپایی، 55 سال زمان لازم بود. فینال فصل 2014-2013 به نحو دراماتیکی به سود رئال مادرید خاتمه یافت و این تیم 2 بازی رفت و برگشت یک‌چهارم‌نهایی فصل 2015-2014 را هم به سود خود خاتمه داد. فینال فصل قبل، پنالتی به تیرک خورده خوان‌فران و «اوندسیما» رئال هم که هنوز در خاطرات 2 تیم خیلی زنده و نزدیک است. به طور کلی در  23 رقابت اروپایی قبلی، 9 پیروزی از آن رئال شده، 8 بار اتلتیکو به برتری رسیده و سرنوشت 6 رقابت هم مساوی شد.

تیم داوری

مارتین اتکینسون، داور 46 ساله انگلیسی که چندی قبل دربی شهر منچستر را سوت زد به همراه تیمی از هموطنانش این بازی احتمالا پربرخورد را قضاوت خواهد کرد.

 نکات کلیدی

برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، 2 همشهری و هموطن 4 فصل متوالی مقابل هم بازی می‌کنند.

رئال مادرید برای هفتمین فصل متوالی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا (بیست و هشتمین نیمه‌نهایی در مجموع) رسیده است. رئال در هر بار  5 بار اخیری که در مجموع 2 بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی را برده در نهایت قهرمان شده است.

رئال مادرید در 20 رویارویی با رقبای لالیگایی در لیگ قهرمانان اروپا، 11برد، 6 تساوی و تنها 3 باخت داشته است.

 اتلتیکو مادرید از زمان شکست 2 بر صفر مقابل بارسلونا در سال 2011 هیچ یک از 7 بازی اخیر اروپایی  را به تیم‌های هموطنش نباخته است.

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: ناواس، راموس، ناچو، مارسلو، کارواخال، مودریچ، کاسیمیرو، بنزما، ایسکو، رونالدو و کروس

اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، هرناندس، گودین، لوئیس، کوکه، سائول، گابی، کاراسکو، تورس و گریزمان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه