English

یک رکورد خیره کننده‌ در سری A به ثبت رسید

لیگ فوتبال ایتالیا رکورد بی‌نظیر گلزنی را در این هفته به ثبت رساند.

یک رکورد خیره کننده‌ در سری A به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مارکا، سری A ایتالیا یکی از جذاب‌ترین هفته خود را در سال‌های اخیر سپری کرد. در این هفته ۴۸ گل به ثمر رسید که یک رکورد در تمام لیگ‌های برتر بزرگ اروپایی محسوب می‌شود.

بهترین رکورد پیش از این به لالیگا اسپانیا با ۴۴ (هفته هشتم)، لیگ هلند با ۴۳ (هفته سی‌ام)، لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه با ۳۷ (هفته چهاردهم و بیست و پنجم)، هفته بیست و پنجم، بوندسلیگا آلمان با ۳۶ (هفته بیست و سوم) و لیگ پرتغال با ۳۲ (هفته بیست و پنجم) اختصاص داشت.

با ثبت چنین رکوردی به نظر می‌رسد فوتبال ایتالیا از بازی دفاعی فاصله گرفته است. در هر بازی این هفته تقریبا پنج گل به ثمر رسید. پرگل‌ترین دیدارها به بازی اینتر و فیورنتینا (۴ بر ۵) و لاتزیو و پالرمو (۶ بر ۲) اختصاص دارد. دو هت تریک در این دو دیدار رخ داد. مائورو ایکاردی برای اینتر و  دیائو کیتا برای لاتزیو سه گل به ثمر رساندند. بازیکن لاتزیو در مدت ۵ دقیقه توانست این کار را انجام بدهد. از ۲۰ تیم حاضر در سری A ، ۱۹ تیم دروازه‌شان باز شد و تنها جنوا اجازه گلزنی به حریفان نداد.

با این شرایط، سری A از رکورد ۴۷ گل فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ عبور کرد و با رکورد فصل ۹۳-۱۹۹۲ برابر شد. در آن سال در هفته پنجم ۱۸ تیم چنین رکوردی را به ثبت رساندند. در مجموع گل‌های این فصل لالیگا بالاتر از سری A قرار دارد.

در ادامه به این فهرست اشاره می‌شود.

لالیگا ۹۴۷ گل

سری A ۹۴۶

لیگ برتر انگلیس ۹۲۶

لیگ یک فرانسه ۸۷۷

لیگ یک هلند ۸۲۲

بوندسلیگا ۷۵۷

لیگ پرتغال ۶۲۵

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه