English

الهویی: در برابر هواداران ابراز تاسف می‌کنیم

پاسخ مربی تراکتور به انتقادهای غیرمنطقی

مربی تیم تراکتورسازی توضیحاتی را درباره شرایط این روزهای تیمش ارائه کرد.

پاسخ مربی تراکتور به انتقادهای غیرمنطقی

به گزارش خبرگزاری موج، تیم تراکتورسازی در هفته بیست و ششم لیگ برتر مقابل صبای قم شکست خورد تا انتقادهای زیادی از این تیم انجام شود. سعید الهویی، مربی تراکتورسازی درباره این شکست، نتایج اخیر تیمش و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داده که در ادامه می خوانید:


*با شکست برابر صبا و از دست دادن جایگاه دوم جدول لیگ برتر ، انتقادات از تراکتورسازی و کادر فنی به بالاترین حد خود رسیده، این انتقادات را قبول دارید؟


ما در تراکتورسازی ، منتقدین به شرایط کنونی تیم را به دو گروه تقسیم می کنیم : هواداران تراکتورسازی - سایر منتقدین که دلسوزی نسبت به شرایط تیم ندارند . در برابر هواداران فهیم تراکتورسازی ابراز تاسف می کنیم و تلاش می کنیم باعث شادی و نشاط این عزیزان شویم ولی در برابر گروه دوم چند نکته را باید گفت تا اگر منطق در برابر خواسته های شخصی این افراد هنوز بیدار باشد ، شاید درک صحیحی از شرایط پیدا کنند.
تا نیم فصل با وجود مصدومیت سینا عشوری ، تیم تراکتورسازی با دو امتیاز اختلاف با پرسپولیس در جایگاه دوم ایستاده بود آن هم در حالیکه به گواه کارشناسی داوران برنامه نود ، برآیند اشتباهات داوری تاثیر گذار در نتیجه دیدار در 3 بازی بنفع پرسپولیس و 4 بازی بنفع استقلال بود در حالیکه این برآیند این اشتباهات برای تراکتورسازی صفر بوده است . شما اشتباهات تاثیر گذار را در هر بازی تنها یک امتیاز فرض کنید یعنی این اشتباهات موجب کسب یک امتیاز در هر دیدار شده است .اگر 3 امتیاز از پرسپولیس و 4 امتیاز از استقلال بدلیل اشتباهات تاثیرگذار داوری کم شود ، جایگاه تیم ها در نیم فصل مشخص می گردد. با این شرایط نیم فصل دوم آغاز شد و ما بدلیل حکم فیفا ، 4 بازیکن کلیدی و تاثیر گذار که با مطالعه و برنامه ریزی خریداری شده بود را از دست دادیم .


*ولی استقلال هم مانند تراکتورسازی از نقل و انتقالات زمستانی محروم شده بود؟


بله ولی کمیت بازیکنان استقلال و همچنین زمان با خبر شدن از این مشکل موجب شد که لطمات این جریمه برای استقلال بسیار کمتر از تیم ما باشد . شما تصور کنید که استقلال بازیکنانی که قصد کنار گذاشتن در نیم فصل را داشت مانند فرشید باقری و چند بازیکن دیگر را کنار می گذاشت ، در اینصورت آنها هم مانند تراکتورسازی در بخش پایانی لیگ دچار کمبود نیروی تاثیرگذار می شدند . تیم ما پس از کنار گذاشتن چند بازیکن و جذب بازیکنان جدید از حکم فیفا با خبر شد و بازیکنان با کیفیتی مانند عالیشاه ، نورالهی ، شهباز زاده و بیگ زاده را از دست داد.


*ولی این دلایل برای نتایج ضعیف چند هفته اخیر تراکتور توجیه مناسبی بنظر نمی رسد حداقل از طرف هواداران و منتقدین؟


ما بدنبال توجیه نیستیم ولی در برابر منتقدینی که با استدلال نادرست سعی در ایجاد جو منفی برای تیم تراکتورسازی داشته باشند ، می ایستیم . این دوستان در مورد 3 بازی اخیر در برابر سایپا ، فولاد و گسترش از واژه فوتبال بدون برنامه ، پاس های بلند بی هدف و اوت دستی استفاده می کنند . در برابر این انتقادهای بی پایه و اساس باید آمار این 3 بازی را مرور کنیم :


مالکیت توپ در برابر سایپا 56 درصد ، در برابر گسترش فولاد 55 درصد و در برابر فولاد 51 درصد . ایجاد موقعیت گلزنی برابر سایپا 5 برابر 2 ، در برابر گسترش فولاد 6 برابر 3 و در برابر فولاد 1 برابر 1 بوده است . اگر لازم باشد جزئیات در مورد شکل حملاتی که موجب ایجاد موقعیت گلزنی شد را هم در اختیار شما قرار می دهیم تا دلیلی باشد بر این موضوع که در هر 3 دیدار تیم تراکتورسازی کیفیت فنی بالاتری از حریفان ارائه کرده است ولی اینکه نتایج مساوی و منجر به از دست رفتن امتیاز شده است را باید در جای دیگری جستجو کرد . این آمار کلی را گفتم تا دوستانی که در رسانه های مختلف با کلید واژه های قدیمی به دنبال بدون تاکتیک و سنتی جلوه دادن تیم تراکتورسازی هستند بدانند که دنیای امروز ، دنیای اظهار نظرهایی اینچنین نیست . دنیای آمار است و عدد .


*شکست 3 بر صفر برابر صبا نتیجه عجیبی بود؟


شما فوتبال را از روی نتیجه تحلیل می کنید و مربیان از تک تک دقایق بازی و اتفاقات رخ داده در زمین مسابقه . نیمه اول تیم صبا کیفیت خوبی از خود نشان داد ولی در نیمه دوم با تغییرات آقای قلعه نویی ، شرایط به نفع تیم تراکتور بود ولی یک اشتباه و از دست دادن تمرکز و البته کیفیت بالای حرکت جهانبخش موجب گل اول این تیم شد . ولی اتفاق اصلی در گل دوم رخ داد ، اشتباه بزرگ داور دیدار که خطای جهانبخش روی هادی محمدی را ندید .


*ولی کارشناسان داوری این صحنه را خطا ندانسته اند و بعضی ها هم ادعا می کنند چطور بازیکن 40 کیلویی می تواند یک بازیکن 70 کیلویی را به این راحتی و با فشار یک دست روی زمین بیندازد؟

یک موتورسیکلت ساده 100 کیلو وزن دارد ، تا زمانیکه روی دو چرخ خود قرار دارد ، یک بچه 10 ساله با 20 کیلو وزن نمی تواند حرکت اش دهد ولی کافی است ای موتور را با طناب آویزان کنید تا چرخ های اش روی زمین نباشد ، همان بچه دهساله می تواند با یک دست این موتور را روی هوا به جلو و عقب براند و حرکت اش دهد . این قانون فیزیک است ولی توضیح ساده ای برایش ارائه کردم تا آن کارشناسان عزیز بدانند بازیکنانی که پاهایش روی زمین نیست و برای تکل زدن و قطع توپ روی هوا قرار دارد را حتی یک بچه 10 ساله با فشار یک دست می تواند شارژ کند چه برسد به یک بازیکن حرفه ای فوتبال که توان عضلانی اش تناسبی با وزن اش ندارد و مطمئننا بالاتر از توان عضلانی یک انسان عادی است.


اشتباهات داوری جزئی از مسابقه فوتبال است ولی به شرطی که به مساوات بین تیم های مختلف موجب تغییر در نتیجه گردد ولی حداقل جدول کارشناسی برنامه نود که چنین چیزی را نشان نداده است.


* چه پایانی برای این فصل تراکتور سازی انتظار دارید ؟ از دست دادن رتبه دوم جدول و باخت در فینال جام حذفی؟


نمی دانم که تصوری از بازی کردن با درد و آمپول دارید ؟ تصوری از شب بیداری و تلاش برای موفقیت تیم چطور؟ درست است که نتایج چند هفته اخیر تیم تراکتورسازی مناسب جایگاه این تیم و هواداران نبوده است ولی حتی با وجود مشکلات فراوان که بدلیل جریمه فیفا ، هجوم هدفمند طلبکاران خارجی و بعضی مشکلات دیگر که قابل مطرح کردن نیست ، همه اعضای فنی ، مدیریتی و بازیکنان تیم تراکتورسازی با تمام وجود برای موفقیت این تیم و شاد کردن دل هواداران تلاش می کنند ، آنچه نتیجه کار خواهد بود را نمی توانیم پیش بینی کنیم ولی تلاش با تمام وجود را می توانیم به هوادارنمان قول بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه