English

گفت‌وگو با مربی فرانسوی و نامدار حسن تفتیان

اونتانن گای: المپیک توکیو،‌ المپیک تفتیان است

مربی فرانسوی حسن تفتیان گفت: با توجه به شرایطی که این دونده دارد او می‌تواند به نتیجه خوبی برسد و المپیک توکیو المپیک تفتیان است.

اونتانن گای: المپیک توکیو،‌ المپیک تفتیان است

به گزارش خبرگزاری موج، "اونتانن گای" مربی فرانسوی که بازیکن بسکتبال بوده و پروفسور تربیت بدنی و ورزش است به عنوان مربی حسن تفتیان رکورددار ۱۰۰ متر ایران انتخاب شد.

یکی از نامدارترین شاگردان این مربی فرانسوی "جیمی ویکو" رکورددار ۱۰۰ متر اروپاست.

حسن تفتیان با این مربی تلاش می‌کند به آرزوی خود یعنی رسیدن به رکورد زیر ۱۰ ثانیه برسد. تمرینات تفتیان با این مربی در حال حاضر در کشور فرانسه و شهر پاریس برگزار می‌شود.

"اونتانن گای" در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمرینات این دونده ایرانی در فرانسه گفت: تمرینات خیلی خوبی برگزار کردیم و از عملکرد او راضی هستم. خوشحالم که هرچه می گویم حسن زود یاد می‌گیرد. او ورزشکار حرفه‌ای است و آن چه که باید را رعایت می کند.

گای ادامه داد: گاهی برایم باورنکردنی است که او اینگونه خوب کار می‌کند. از لحاظ انجام درست تکنیک‌ها و تمرین‌ها از او راضی هستم. از اینکه مربی این دونده شده‌ام راضی‌ام.

این مربی فرانسوی درباره شناختش از تفتیان گفت: اولین بار ما یکدیگر را در پیست گرم المپیک دیدیم. جالب بود که از کشور ایران که دوومیدانی قدرتمندی ندارد یک دونده ۱۰۰ متر به نیمه‌نهایی المپیک رسیده است.

مربی حسن تفتیان درباره تمرین در فرانسه و پاریس گفت: امکانات در اینجا بسیار خوب است و می‌توان تمرینات بهتری انجام داد. من دوست دارم کنار خانواده‌ام و در کشورم باشم. دوست ندارم دور از کشورم باشم.

او در پاسخ به این سوال که آیا حسن تفتیان می‌تواند ۱۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه بدود یا خیر، گفت: مطمئنم که او می‌تواند زیر ۱۰ ثانیه بدود. امیدوارم او زودتر به رکورد مورد نظر برسد و البته باید پله پله پیش برویم. اول او باید رکورد ۱۰ ثانیه را بزند و بعد به کمتر از آن برسد.

گای ادامه داد: باید تا بازی‌های آسیایی او رکورد قابل قبولی داشته باشد که با آن زمان‌ها بتواند در کورس قهرمانی ۱۰۰ و ۲۰۰ متر باشد. برنامه کوتاه مدت ما تا قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان است و بعد یک برنامه بلند مدت برای بازی های آسیایی داریم.

او درباره کار با یک دونده ایرانی گفت: من اصلا آدم نژاد پرستی نیستم. من و حسن رابطه خوبی داریم و اصلا برایم مهم نیست که او یک دونده از یک کشور خارجی است. ما شهروند کشور بزرگی به اسم جهان هستیم و مرزها برایم اهمیتی ندارد. هرچه که در توان دارم برای او انجام می دهم. المپیک توکیو المپیک تفتیان است و با شرایط خوبی که دارد می‌تواند به نتیجه خوبی برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه