English

امید وزنه برداری روسیه برای خارج شدن از محرومیت

فدراسیون وزنه‌برداری روسیه از فدراسیون جهانی خواست محرومیت یک ساله این کشور را بردارد. این در حالی است که فدراسیون جهان در حال بررسی دوپینگ‌ها و محروم کردن کشورهای مختلف است.

امید وزنه برداری روسیه برای خارج شدن از محرومیت

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج به نقل از سایت Inside the games ، فدراسیون وزنه‌برداری روسیه در تلاش است تا محرومیت وزنه‌برداری این کشور برداشته شود یا حداقل برای یک سال معلق شود. این فدراسیون اصلاحاتی را انجام داد و برخی از مربیان خاطی را محروم کرده است.

ماکیم آگا پیتوف، رییس جدید فدراسیون وزنه‌برداری روسیه اعلام کرده است که سیستم جدید ضد دوپینگ این فدراسیون می‌تواند الگویی برای فدراسیون‌های دیگر باشد. او اعلام امیدواری کرد که محرومیت روسیه برداشته شود.

دسامبر سال گذشته توماس باخ، رییس IOC از وضعیت دوپینگ در روسیه و به خصوص در وزنه‌برداری روسیه اظهار نگرانی کرد.

وزنه‌برداری روسیه سال گذشته از المپیک ریو محروم شد. این‌ در حالی اتفاق افتاد که نام بسیاری از وزنه‌برداران روس در گزارش مک لارن مربوط به دوپینگ سیستماتیک در روسیه آمده بود.

علاوه بر محروم شدن از المپیک، وزنه‌برداری روسیه یک سال از تمامی مسابقات محروم شده است.

طبق قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هر کشوری که بیش از سه نمونه دوپینگ داشته باشد یک سال از شرکت در مسابقات محروم می‌شود.

کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، اوکراین، چین و مولداوی تا کنون محروم شده‌اند.

به دلیل افزایش دوپینگ‌های وزنه‌برداری، جایگاه این ورزش در برنامه المپیک تهدید شده است.

آگاپیتوف درباره تلاش‌های فدراسیون وزنه‌برداری روسیه برای برداشته شدن محرومیت گفت‌: ما هر زمان که لازم باشد متدهای جدیدی را برای گرفتن تست دوپینگ استفاده می‌کنیم. من نمی‌دانم که چگونه این اتفاق افتاده است. فکر می‌کنم که در آن زمان اتفاقات سیاسی افتاد و هنوز معلوم نیست که چه چیزهایی پشت پرده بود. مهم‌ترین چیز آموزش است. ما در حال‌ برگزاری سمینارها و کلاس‌هایی برای مربیان هستیم تا به آن‌ها تکنیک‌های جدید برای مقابله با دوپینگ را آموزش دهیم. پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه