English

معاون ورزش حرفه‌ای:

آیین‌نامه پاداشها را بازنگری می‌کنیم

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال در مورد پاداش قهرمانان و برخی اعتراضات نسبت به آن صحبت کرد.

آیین‌نامه پاداشها را بازنگری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران در مورد  انتخاباتی که قبل از عید برگزار می‌شوند، گفت‌: ما قبل از عید انتخاباتی نداریم و حدود 16 – 17 انتخابات باید برگزار شود که از اواخر فروردین ماه سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

او در مورد اعتراض برخی از ورزشکاران در گرفتن پاداش ها در مراسم تجلیل، گفت‌: این موضوع که کسی قرار بوده است که 40 سکه بگیرد و چهار سکه گرفته است صحت ندارد. آیین‌نامه‌ تدوین شده داریم که بر اساس آن هر ورزشکار جوان، نوجوان و امید در هر مسابقه‌ آسیایی و جهانی باید بر اساس چیزی که در آیین‌نامه‌ تدوین شده است پاداش بگیرند و برخی اصلا پاداشی نخواهند گرفت. این مسابقات در آیین‌نامه‌ ارزش‌گذاری شده‌اند و بر اساس این آیین‌نامه‌ پاداش خواهند گرفت. البته نقاط ضعف هم وجود دارد اما اجرای پاداش‌ها در این دوره همانند همان آیین‌نامه‌ اجرایی شده است. ما در این مورد تجدید نظر خواهیم داشت.

داورزنی درباره انتخابات هندبال گفت: 6 ماهی بود که این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد. مجمع خوبی بود. 16 کاندید برنامه‌های خود را در معرض دید گذاشتند اما در نهایت رحیمی با بیشترین آرا به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. رحیمی از جمله زحمت‌کشان ورزش است که تا این لحظه توانسته است به خوبی در ورزش مدیریت کند. او مجددا بعد از یک وقفه چند ساله احساس وظیفه کرده است که به هندبال برگردد و با 34 رای از 41 رای، اعتماد اعضای حاضر در مجمع را جذب کرد و ما برای او آرزوی موفقیت داد.

او ادامه داد: هندبال در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را دچار شد اما جا دارد از مهدوی تشکر کنیم. ثبات فدراسیون از امروز آغاز شده است و امیدوارم با مساعدت همه خانواده هندبال، این رشته روزهای خوبی را پیش روی خود ببیند و در بازی‌های 2018 جاکارتا و المپیک 2020 خوش بدرخشد و ما نیز حمایت خود را از این رشته اعلام می‌کنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال مجمع انتخاباتی برگزار می‌شود یا خیر گفت: دیگر تا پایان سال مجمع انتخاباتی نداریم. آیین‌نامه جدید مجامع انتخاباتی امروز کارش به پایان رسیده است و ما آن را به همه فدراسیون ابلاغ می‌کنیم. در سال 96 حدود 16 تا 17 مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد که همه آن‌ها بر اساس آیین‌نامه جدید خواهد بود. در آیین‌نامه جدید شرایط گذشته را بررسی کردیم و مشکلاتی در آن وجود داشت که برطرف شد. مشکلاتی از قبیل شرایط احراز و فرآیند نحوه انتخابات را بررسی کردیم کار بازبینی و اصلاح آیین‌نامه را مدتی است که استارتش را زده‌ایم و سعی می‌کنیم در کنار برگزاری انتخابات با این آیین‌نامه جدید اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را که از لحاظ منشور المپیک و IOC و هم از لحاظ اختیاراتی که دولت در این باره دارد کمیته ملی المپیک و وزارت در اساسنامه مد نظر قرار بگیرند و در این زمان کوتاه موضوع اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را به روز کنیم تا بتوانیم با توجه به تاکیدات IOC، اساسنامه‌هایی به روز داشته باشیم. پایه اکثر اساسنامه‌ها (30 تا 40 درصد موارد) در همه آن‌ها مشترک و مابقی مخصوص هر رشته است که باید بر اساس هر فدراسیون انجام شود و به تایید مجامع برسد و بعد از آن به تایید دولت برسد تا طبق قانونی که مد نظر است و در چارچوب نظام، اجرا شود.

او در پاسخ به سوال خبر نگاران مبنی بر اینکه آیا در انتخابات فدراسیون مهندسی صورت گرفته است یا خیر، گفت: شما قضاوت کنید. نفراتی که رای دادند، همه روسای هیات‌های استانی بودند. من فکر می‌کنم این موضوع توهین به اعضای مجمع باشد. وزارت برای هیچ شخص خاصی گامی برنداشته است و در فضای خوبی این مجمع برگزار شد و آن اعضا و نفرات حاضر، انتخاب خود را اعلام کردند. اینکه وزارت بخواهد روی شخص خاصی نظر داشته باشد، شان وزارت را پایین می‌آورد. وزارت تنها از شخص منتخب حمایت خواهد کرد.

او در مورد حذف اداره شدن فدراسیون‌ها با سرپرست گفت: یکی از موضوعاتی که دغدغه وزیر هم بوده است، همین موضوع سرپرستی است. در گذشته رییس فدراسیون یا کاندیدا بوده یا نبوده اگر خود کاندیدا بود که مجمع را برگزار می‌کرد تا رییس فدراسیون انتخاب شود و این موضوع سرپرستی حل شده بود.  امید داریم که فدراسیون‌ها در زمان قانونی مجامع‌شان برگزار شود و فدراسیون‌ها این گونه دچار مشکل سرپرستی نشوند.

داورزنی درخصوص پرداخت پاداش‌ها اضافه کرد: گله‌مندی‌هایی وجود دارد. کادر فنی تیم‌ها انتظار دارند که دیده شوند. در برخی از رشته‌ها، 10 تا 12 نفر با یک ورزشکار کار می‌کنند و انتظار ندارند وقتی ورزشکار 10 سکه می‌گیرد کادر فنی آن ورزشکار یک یا حتی نیم سکه دریافت می‌کند. این گله‌مندی به حق هم هست اما در اولین فرصت آیین‌نامه قبلی را بازنگری می‌کنیم تا همه این موارد در آن لحاظ شود. البته هر آیین‌نامه‌ای که تدوین می‌شود باید زمانی نقاط ضعف آن اصلاح شود. اینکه برخی ورزشکاران بخواهند گله‌گی کنند که باید 40 سکه می‌گرفتند اما به جای آن 4 سکه گرفته‌اند، امکان‌پذیر نیست، اشتباهی رخ نداده است.

او در مورد خانواده مرحوم گلبارنژاد که اعتراضاتی داشتند نیز گفت: طبیعتا خسروی وفا به عنوان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، اظهار نظر خوبی کرده بود که نمی‌توان با سکه و پول این اتفاق را جبران کرد. هر اتفاقی که بیفتد این حادثه جبران‌پذیر نیست. وقتی که در برخی موارد سلیقه‌ای رفتار می‌شود این مشکلات پیش می‌آید. این  موضوع در آیین‌نامه قبلی دیده نشده بود که برای چنین اتفاقی چه پاداشی تعلق خواهد گرفت. اکنون کسی نمی‌دانست که در این حادثه باید معادل طلا، برنز پاداش پرداخت شود یا خیر. این گله‌مندی از نهاد ریاست جمهوری بود. میزان این پاداش در وزارت ورزش تعیین شده بود. همان طور که گفتم این اتفاق را با هیچ پاداشی نمی‌توان جبران کرد اما این انتظار که باید معادل مدال طلا از سوی خانواده گلبارنژاد مطرح شد، ما سعی می‌کنیم بازنگری کنیم تا ببینیم چطور می‌توان جبران کرد. ما نمی‌توانیم او را برگردانیم اما سعی می‌کنیم جبران نگرانی‌های خانواده او را بکنیم.

او در پاسخ به این سوال خبرنگاران که قبول دارید در این باره کج سلیقگی اتفاق افتاده است اظهار کرد: هر جا سلیقه حاکم باشد از این اتفاقات طبیعی است. یک سلیقه معادل طلا و سلیقه دیگر معادل برنز را در نظر می‌گیرد اما قصدی در کار نبوده که بخواهند به خانواده او توهین کنند یا او را ندید بگیرند.

او در ادامه به موضوعات دیگری که در آیین‌نامه در نظر گرفته نشده است نیز اشاره کرد و گفت: موضوعات دیگری هم هستند که باید در آیین‌نامه جدید آن را مد نظر قرار دهیم. در این دوره از المپیک 16 داور سوت زدند که در این آیین‌نامه برای این داوران چیزی در نظر گرفته نشده بود. اکنون به ذهن وزارت ورزش رسیده  است و احساس شده که باید برای داوران نیز کاری انجام دهند. داورانی که زحمت زیادی کشیدند تا به المپیک برسند اما هیچ ارزش‌گذاری و پاداشی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود. می‌خواهیم با بررسی همه جانبه موضوعات، مشکلات را برطرف کنیم همچنین در آیین‌نامه قبل در مورد بهداد سلیمی و مجتبی عابدینی مطلبی نبود. شخصی که در المپیک چهارم شد مورد تقدیر وزارت ورزش قرار گرفت. این تصمیمات به هر صورتی که انجام شود سلیقه‌ای است و اختلاف نظر ایجاد می‌کند. باید آیین‌نامه اصلاح شود و از قبل در مورد آن‌ها پیش‌بینی شود.

داورزنی در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی و جدال تیم‌ها در این رقابت‌ها اظهار کرد: چیزی که مشخص است حدود 16 یا 17 رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور دارند. در جلسه آخر ستاد مشخص شد که واترپلو نیز حضور داشته باشد. در برخی از رشته‌ها مثل تیراندازی تعداد نفرات بانوان اعزامی افزوده خواهد شد. همه اقدامات صورت گرفته است و کمیته ملی المپیک کارهای خود را در این باره انجام می‌شود. اگر سوال بیشتری دارید از کمیته ملی المپیک بپرسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه