English

امیدها؛ خلا بزرگ ورزش قهرمانی

حساس ترین نقاط ارتقای هندبال ایران تا رسیدن به المپیک پتانسیل و توانمندی هندبال ایران در سطح بالایی قرار دارد و می توان با تکیه بر یک سری اصول مهم و تعیین کننده در یک پروسه کوتاه و بلند مدت به سطح اول هندبال آسیا رسید و راهی المپیک شد.

امیدها؛ خلا بزرگ ورزش قهرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عباس علی اکبری سرپرست فدراسیون هندبال و از جمله کارشناسان ارشد ورزش ایران که 6 ماه تمام با هندبال زندگی کرده و تجربیات 25 ساله ورزشی خود را برای پیشرفت رشته هندبال به کار گرفته معتقد است که هندبال ایران با یک برنامه اصولی و کارشناسی شده می تواند قطب بزرگ هندبال آسیا شود و در المپیک 2020 نیز حضور داشته باشد.

اکبری برخی شاخصه های مهم و اولویت دار حال حاضر هندبال را بر شمرد و افزود: یقینا این موارد را نمی توان یک روزه انجام داد و باید در یک پروسه کوتاه و بلند مدت به آن دست یافت ، با مطالعه ایی که کرده ام و از نزدیک تمامی امور هندبال داخلی و خارجی را لمس کرده ام می دانم که با یک مدیریت اصولی می توانیم در همه رده های بانوان و آقایان در آسیا قطب بزرگ هندبال باشیم.

اختصاص سالن به هیات های استانها، میزبانی رویدادهای مهم آسیایی و جهانی در همه رده ها ، تقویت دیپلماسی و کسب کرسی های مهم و حساس بین المللی ، جذب نیروی انسانی ماهر و کاربلد علمی و عملی که داریم ولی بعضا خارج از گود هستند ، توسعه و جدی گرفتن هندبال آموزشگاهها ، جذب اسپانسر ، تعامل بارسانه ها و پخش مسابقات مختلف تا بیننده و اسپانسر رغبت حضور پیدا کنند و اموری نظیر اینها جزو اولویت ها باید قرار گیرد تا به یک توسعه پایدار کمی و کیفی برسیم.

سرپرست فدراسیون هندبال اضافه کرد: باید با علم نوین روز جهان پیش برویم و بدین منظور برگزاری کلاس های پیشرفته آموزشی برای مربیان و داوران و حمایت از لژیونرها در کنار اعزام مربیان تراز اول به تورنمنت های مختلف و دوره های آموزشی که در نقاط مختلف جهان برگزار می شود می توانیم خود را به قافله هندبال جهان نزدیک گردانیم.

اکبری اضافه کرد: الان یک خلا بزرگ در هندبال وجود دارد و آنهم گذر قهرمانان از دوره جوانی به بزرگسالی است. دوره ایی که امید نامیده می شود. امیدهایی که بر اثر بی برنامگی و سهل انگاری برخی از ما ناامید می شوند ! برای امید های هندبال اصلا مسابقاتی و برنامه ایی وجود ندارد. چه در بخش بانوان چه آقایان. اینجا بخش زیادی از جوانان و سرمایه های آینده دار ما سوخت می شوند و برای همیشه از ورزش بعضا کناره گیری می کنند. من پیشنهاد  کرده ام که حتما همه فدراسیونها ملزم به برگزاری مسابقات امیدها شوند تا این جوانانی که  دوره جوانی را طی می کنند  با حضور در مسابقات امیدها به سمت بزرگسالی هدایت و این را برای هندبال خیلی جدی تر می گویم. 

وی ایجاد سازمان لیگ های هندبال را ضروری دانست و افزود: از پیشکسوتان که سرمایه های واقعی هر ورزشی هستند باید استفاده کنیم و سازمان لیگ هندبال ، مسابقات امیدها ، دوره های آموزشی ، استعدادیابی و ارتباط با مدارس از جمله اموری است که پیشکسوتان عاشقانه حاضرند کار کنند و انتظار ایشان توجه و ارج نهادن به جایگاه بزرگی و پیشکسوتی آنهاست و یقینا مفید خواهند بود.

سرپرست فدراسیون هندبال در پایان با اشاره به جذابیت رشته هندبال ساحلی افزود: خوشبختانه در جنوب کشور بیش از 1200 کیلومتر ساحل داریم ضمن اینکه نوار ساحلی زیبای دریای خزر با استعدادهای خدادادی در استانهای همجوار سواحل میدان عمل خوبی برای تقویت هندبال ساحلی و میزبانی های مهم داخلی و بین المللی است و اگر یک کمیته با قدرت اجرایی مستقل ایجاد کنیم و با صدا و سیما تعامل کنیم و رسانه ها را درگیر این موضوع نماییم شک ندارم که هندبال ساحلی همانند فوتبال و والیبال ساحلی بزودی در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه