English

گربه‌های بدشانس روی شیروانی داغ لیگ؛

۶ تیم و ۷ هفته تا سقوط و بقا

با پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر برای تیم های قعرنشین، تا حد زیادی آنهایی که در منطقه سقوط به دسته پایین تر هستند، مشخص شده اند.

6 تیم و 7 هفته تا سقوط و بقا

به گزارش خبرگزاری موج، با توجه به امتیازات کسب شده در 23 بازی گذشته 6 تیم پدیده، سایپا، نفت آبادان، صبای قم، سیاه جامگان و ماشین سازی بیشتر از همه تیم ها خطر سقوط به دسته اول را احساس می کنند. در این میان ماشین سازی با 13 امتیاز بیشترین احتمال برای سقوطش وجود دارد و البته سایپا و پدیده 25 امتیازی می توانند خودشان را از جمع قعرنشینان با دو یا سه نتیجه مطلوب جدا کنند. هرچه هست 7 بازی باقیمانده تا پایان فصل سرنوشت دو تیمی که رهسپار لیگ دسته اول می شوند، را مشخص خواهد کرد. در ادامه به وضعیت کنونی کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر اشاره شده است.


پدیده مشهد؛ سد سرخابی‌ها، قعرنشینان و تراکتور!
اگر پدیده روند چند هفته پیش خود را ادامه می داد و بازی ها را یکی پس از دیگری با باخت پشت سر می گذاشت، شاید اکنون جایگاه متزلزل تری را به خود اختصاص داده بود. شاگردان رضا مهاجری اما در دو سه بازی گذشته تغییر مسیر دادند و نتایجی کسب کردند که آنها را کمی از منطقه خطر نجات داده است. پدیده بعد از حصول آرامش در بخش مدیریتی خود چند نتیجه خوب گرفته و در هفته بیست و سوم نیز گسترش فولاد را از پیش رو برداشت تا 25 امتیازی شود و در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرد. بازی های آینده پدیده اما بسیار مشکل به نظر می رسد. این تیم با تیم های پیکان، صبای قم، ماشین سازی، تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن دیدار خواهد کرد. نبرد با سرخابی های پایتخت که سختی های خاص خودش را دارد اما دو بازی با تراکتورسازی و ذوب آهن هم بازی های بسیار دشواری برای تیم رضا مهاجری تلقی می شود. از سوی دیگر پدیده باید با صبای قم و ماشین سازی نیز که خودشان در خطر سقوط هستند، دیدار کند که این دو مسابقه نیز می تواند کار را برای بقای نماینده مشهد سخت کند. پدیده در بازی با پیکان، ماشین سازی، پرسپولیس و ذوب آهن میهمان است و در مصاف با صبا، تراکتورسازی و استقلال پذیرای حریفان در مشهد خواهد بود.


سایپای تهران؛ حرکت روی خط راست
تیم حسین فرکی که در ابتدای فصل برای کسب سهمیه آسیایی کارش را شروع کرد، حالا باید برای بقا در لیگ تلاش کند. سایپا در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن کمی از شرایط گذشته فاصله گرفت اما همچنان در نیمه پایینی جدول و رتبه دوازدهم قرار دارد. این تیم اگر نتواند در 7 بازی بعدی نتایج مطلوبی کسب کند، چه بسا یکی از دو تیم پایین جدول باشد؛ هرچند که به نظر می رسد کار نارنجی پوشان نسبت به تیم های دیگر راحت تر است و بعید به نظر می رسد اگر بخواهیم این تیم را در لیگ دسته اول تصور کنیم. سایپای 25 امتیازی در 7 مسابقه آینده با استقلال تهران، سپاهان، نفت تهران، استقلال خوزستان، نفت آبادان، پیکان و ماشین سازی دیدار می کند. سایپایی ها 5 مسابقه خود را در تهران برگزار می کنند؛ آنها در بازی با استقلال، نفت تهران، نفت آبادان و ماشین سازی میزبان هستند و در بازی با پیکان هم اگرچه میهمانند اما چون تیم همشهری شان است، در تهران بازی می کنند. دو سفر سایپا تا پایان فصل به شهرستان ها اهواز برای بازی با استقلال خوزستان و اصفهان برای دیدار با سپاهان است.


نفت آبادان؛ آقا فیروز موفق می شود؟
نفت آبادان دیروز بعد از 7 هفته به پیروزی رسید تا با رساندن امتیازات خود به عدد 25 نفسی راحت بکشد. شاگردان فیروز کریمی اما هنوز راه سختی تا پایان لیگ دارند و باید نهایت تلاششان را به کار بگیرند تا در لیگ برتر باقی بمانند. دیدار با ماشین سازی، پرسپولیس، ذوب آهن، سیاه جامگان، سایپا، فولاد و گسترش فولاد مسیر پرپیچ و خمی را برای نفت آبادان رقم زده است. آنها 3 بازی خانگی با پرسپولیس، سیاه جامگان و فولاد دارند و سایر بازی هایشان در بیرون از خانه است. جالب اینکه نفت دو بار برای بازی با ماشین سازی و گسترش فولاد تا پایان فصل به تبریز سفر می کند که با توجه به تساوی ارزشمند با تراکتورسازی، حضور آبادانی ها در تبریز می تواند برایشان خوش یمن باشد. برای نفت آبادان 3 بازی با ماشین سازی، سیاه جامگان و سایپا که آنها نیز برای سقوط نکردن می جنگند، بسیار حیاتی به نظر می رسد.


صبای قم؛ رویای لشگر استقلالی آقاصمد!

صمد مرفاوی در نیم فصل با اضافه کردن چند استقلالی سابق دیگر به لشگر آبی های خود امید بیشتری برای بقا پیدا کرده است. کسب چند نتیجه مطلوب صبایی ها به روزهای خوب نزدیک کرده است اما اگر آنها دیر بجنبند، کار برایشان دشوار خواهد شد. صبا در 7 بازی آینده با گسترش فولاد، پدیده، تراکتورسازی، استقلال تهران، سپاهان، نفت تهران و استقلال خوزستان دیدار می کند که فقط 3 بازی مقابل تراکتورسازی، سپاهان و استقلال خوزستان خانگی تلقی می شود. بازی رودررو با پدیده مشهد هم شرایط خاص خود را خواهد داشت؛ چراکه دو تیم قعرنشین به مصاف هم می روند.


سیاه جامگان؛ اکبرآقا و تجدید خاطرات
اکبر میثاقیان ید طولایی در نگه داشتن تیم های لیگ برتری دارد؛ از ماجرای برج میلاد راه آهن و خلیج فارس آلومینیوم هرمزگان که بگذریم، میثاقیان حالا به زادگاه خود برگشته تا سیاه جامگان را حفظ کند. او در اولین گام استقلال را در آزادی متوقف کرد اما 7 بازی دشوار دیگر پیش رویش است. بازی با سپاهان، نفت تهران، استقلال خوزستان، نفت آبادان، پیکان، ماشین سازی و پرسپولیس یک چالش سخت را پیش روی سیاه جامگان قرار داده است. البته شانسی که این آورده 4 بازی خانگی با سپاهان، استقلال خوزستان، پیکان و پرسپولیس است. ضمن اینکه سیاه جامگان دو بازی 6 امتیازی با دیگر کاندیداهای سقوط یعنی نفت آبادان و ماشین سازی دارد که این دو مسابقه می تواند کلید بقای این تیم باشد.


ماشین سازی؛ امید به اندیشه ف.کاف
اگر ماشین سازی با 13 امتیاز قعرنشین لیگ برتر است و هنوز خیلی ها بابت بقای این تیم امیدوار هستند، فقط به خاطر حضور فرهاد کاظمی است. سرمربی سبزپوشان تبریزی که در 3 سال گذشته ذوب آهن، راه آهن و سیاه جامگان را در هفته های پایانی در لیگ برتر نگه داشته، حالا در اندیشه رساندن رکورد خود در این زمینه به عدد 4 است. ماشین سازی در هفته های آینده با نفت آبادان، پیکان، پدیده، پرسپولیس، ذوب آهن، سیاه جامگان و سایپا دیدار می کند. 4 بازی خانگی با نفت آبادان، پدیده، پرسپولیس و سیاه جامگان حسابی ماشین سازان را امیدوار کرده؛ ضمن اینکه بازی با نفت آبادان، پدیده، سیاه جامگان و سایپا برای این تیم در حال سقوط بسیار حیاتی به نظر می رسد.


بازی های حساس و تاثیرگذار
در 7 هفته باقیمانده از رقابت های لیگ برتر 7 مسابقه برگزار می شود که تاثیر زیادی در سرنوشت تیم های سقوط کننده خواهد داشت. تیم های پایین جدولی در این مسابقات رقابتی حساس باهم خواهند داشت که بازی هایی 6 امتیازی تلقی می شود. در این بین ماشین سازی بیشترین مسابقات آینده خود را با تیم های پایین جدولی برگزار می کند که موفقیت در این مسابقات شانس بقای تیم کاظمی را افزایش می دهد.

*در ادامه برنامه بازی های تیم های قعرنشین با یکدیگر در هفته های آینده آمده است:


ماشین سازی- نفت آبادان(هفته 24)


پدیده-صبا(هفته 25)


ماشین سازی- پدیده(هفته 26)


نفت آبادان- سیاه جامگان(هفته 27)


سایپا- نفت آبادان(هفته 28)


ماشین سازی- سیاه جامگان(هفته 29)


سایپا- ماشین سازی(هفته 30)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه