English

مقایسه عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در ۹ دوره اخیر

سابقه خوب ایرانی‌ها در آسیا به کمک‌شان می‌آید؟

نتایج تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در 9 دوره اخیر، فقط برای استقلال امیدوار کننده نبوده اما عملکرد علیرضا منصوریان با نفت تهران در این مسابقات نشان می‌دهد که آبی‌ها می‌توانند به مرحله حذفی صعود کنند.

سابقه خوب ایرانی‌ها در آسیا به کمک‌شان می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین هفته از لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست برای نمایندگان ایران همراه بود. در این هفته، استقلال خوزستان در نخستین حضور آسیایی خود توانست الفتح عربستان را با یک گل در مسقط شکست دهد و شروع خوب و امیدوار کننده‌ای داشته باشد. استقلال تهران نیز در حالی که بازی‌اش برابر الاهلی امارات تا دقیقه 90 یک بر یک بود، در واپسین دقایق با دریافت گل دوم از این تیم شکست خورد.
در روز دوم نیز، پرسپولیس در مسقط میزبان الهلال عربستان اما نتوانست از تک گل خود محافظت کند و با تساوی یک بر یک، مقابل آبی پوشان عربستان متوقف شد.
ذوب آهن نیز در امارات مهمان العین بود و شاگردان مجتبی حسینی هم همانند پرسپولیس با پس از زدن گل نخست، گل تساوی را دریافت کردند و با یک امتیاز آماده بازی دوم خود می شوند.
با اتمام این هفته می‌توان عملکرد سه تیم استقلال تهران، پرسپولیس و ذوب‌آهن را در هفته‌های نخست ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کرد و در نهایت نگاهی به عملکرد این تیم‌ها در پایان دور گروهی داشت.
* استقلال
آبی‌پوشان تهرانی پیش از این در سال‌های 2009 تا 2014 در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و حتی تا مرحله نیمه‌نهایی هم پیش رفتند.
2009 - بازی نخست: الاتحاد عربستان یک - استقلال صفر - کسب رتبه چهارم در پایان دور گروهی
2010 - بازی نخست: الاهلی عربستان یک - استقلال 2 - کسب رتبه دوم در پایان دور گروهی
2011 - بازی نخست: استقلال یک - السد قطر یک - کسب رتبه سوم در پایان دور گروهی
2012 - بازی نخست: الریان قطر صفر - استقلال یک - کسب رتبه دوم در پایان دور گروهی
2013 - بازی نخست: الریان قطر 3 - استقلال 3 - کسب رتبه نخست در پایان دور گروهی
2014 - بازی نخست: استقلال صفر - الشباب عربستان صفر - کسب رتبه سوم در پایان دور گروهی
طبق آمار و سوابقی که استقلال تاکنون از خود به جای گذشته، این تیم تنها یک بار در آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شکست خورده که منتج به کسب رتبه سوم در پایان دور گروهی بوده است. البته آبی ها این بار در شرایط مهمانی مقابل حریف خود شکست خوردند و شانس زیادی برای جبران این نتیجه دارند.
نکته امیدوار کننده درباره استقلال، عملکرد علیرضا منصوریان در آسیا است. نفت تهران در سال ۲۰۱۵، در ازبکستان مهمان پاختاکور بود و با حساب 2 بر یک مقابل این تیم شکست خورد اما در پایان دور گروهی نفت به مرحله حذفی رفت و تا مرحله یک چهارم نهایی هم صعود کرد.
* پرسپولیس
شاگردان برانکو ایوانکویچ در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، 2012 و 2015 در مسابقات ACL حضور داشته‌اند و در بهترین حالت تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌اند.
2009 - بازی نخست: پرسپولیس 3 - شارجه امارات یک - کسب رتبه نخست در پایان دور گروهی
2011 - بازی نخست: الاتحاد عربستان 3 - پرسپولیس یک - کسب رتبه چهارم در پایان دور گروهی
2012 - بازی نخست: الهلال عربستان یک - پرسپولیس یک - کسب رتبه دوم در پایان دور گروهی
2015 - بازی نخست: پرسپولیس 3 - لخویا قطر صفر - کسب رتبه دوم در پایان دور گروهی
قرمزپوشان پایتخت نیز در چهار دوره گذشته در بازی های نخست دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست را تجربه کردند اما در سال 2012 در حالی که بازی نخست در عربستان را با الهلال با تساوی یک بر یک به پایان برده بودند، در پایان دور گروهی به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کردند. با احتساب این سابقه امیدوار کننده، پرسپولیس در سه دوره از چهار دوره حضور خود در این مسابقات به مرحله یک هشتم راه یافته است.
* ذوب آهن
ذوب‌آهن نیز جزو موفق ترین تیم‌های ایران در آسیا محسوب می‌شود که در سال 2010 - 2011 به دیدار پایانی ACL هم صعود کرد اما در بازی فینال توفیق قهرمانی را نداشت.
2010 - بازی نخست: ذوب آهن یک - الوحده امارات صفر - کسب رتبه نخست در پایان دور گروهی
2011 - بازی نخست: ذوب آهن 2 - الامارات امارات یک - کسب رتبه نخست در پایان دور گروهی
2016 - بازی نخست: لخویا قطر صفر - ذوب آهن یک - کسب رتبه نخست در پایان دور گروهی
نماینده اصفهانی ایران در هر سه دوره گذشته در بازی های نخست به پیروزی رسیده و در پایان این دور هم به عنوان تیم نخست به مرحله بالاتر رسیده است. تساوی در زمین حریف نتیجه بدی نیست و باید دید ذوب آهن عملکرد سال های گذشته خود را تکرار می کند یا نه.
* استقلال خوزستان

نماینده خوزستانی ایران در نخستین حضور خود در این مسابقات و در نخستین بازی به پیروزی رسید اما شاگردان سیروس پورموسوی هیچ سابقه ای در این مسابقات ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه