English

اولتیماتوم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری/ تیم پیشگامان در خطر محرومیت

در صورتی که باشگاه پیشگامان یک رکابزن دیگر دوپینگی داشته باشد از یک فصل دوچرخه‌سواری محروم خواهد بود.

اولتیماتوم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری/ تیم پیشگامان در خطر محرومیت

به گزارش خبرگزاری موج، پس از این که تست دوپینگ دو رکابزن تیم باشگاه پیشگامان مثبت اعلام شد، اتحادیه جهانی فدراسیون دوچرخه‌سواری با ارسال نامه‌ای اعلام کرده است که در صورتی که این باشگاه یک رکابزن دوپینگی دیگر داشته باشد از حضور در آن فصل دوچرخه‌سواری محروم می‌شود.

پیش از این تست دوپینگ ناصر رزاوی و رحیم امامی دو رکابزن تیم پیشگامان مثبت اعلام شده بود.

در همین‌ رابطه حمید عطااللهی، دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری با تایید ارسال نامه UCI به باشگاه پیشگامان به ایسنا گفت‌: من هنوز متن نامه را به صورت کامل ندیده‌ام، اما می‌دانم که این به صورت قانون است که اگر تیمی در فاصله 12 ماه سه مورد دوپینگ داشته باشد، از آن فصل دوچرخه‌سواری محروم می‌شود. یکی از برنامه‌های ما در سال 96 این است که با جدیت تمام و به صورت چکشی‌تر با بحث دوپینگ برخورد کنیم.

او ادامه‌ داد: برنامه‌هایی هم داریم که اکنون بر روی کاغذ است، اما می‌خواهیم آن را عملیاتی کنیم و تصمیم داریم با هم‌فکری اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری و نادوی ایران در بحث فرهنگی و بازدارندگی از دوپینگ اقداماتی را انجام دهیم. البته فدراسیون همیشه نسبت به دوپینگ سخت‌گیر بوده است و در اردوهای تیم‌ ‌ملی و مسابقات، ماموران نادو حضور داشتند و از ورزشکاران تست گرفتند. 

عطااللهی هم‌چنین گفت‌: تیم‌های باشگاهی هم باید کم کم اطلاعات خود را بالا ببرند و باید بدانند که اتحادیه جهانی در مورد دوپینگ شوخی با کسی ندارد و بسیار سفت و سخت عمل می‌کند. زمانی که می‌گوید محروم می‌کند مطمئن باشید اگر سه نمونه دوپینگ وجود داشته باشد این کار را انجام خواهد داد.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت بیش‌تر بر باشگاه‌ها لازم است تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد؟ تصریح کرد: سعی می‌کنیم علاوه بر تیم‌ ‌ملی بر روی باشگاه‌ها نیز نظارت بیش‌تری داشته باشیم، چرا که آسیب خوردن یک تیم باشگاهی باعث آسیب رساندن به کل دوچرخه‌سواری می‌شود، زیرا ما همه از یک خانواده‌ هستیم. البته اگر مشکلی برای باشگاهی پیش بیاید آن را به پای فدراسیون نمی‌گذارند. با این حال ما هم خیلی جدی در این مورد برخورد خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه