English

برنامه اجراهای سالن‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام شد

برنامه اجراهای خرداد ۱۴۰۳ تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج با میزبانی از ۹ نمایش صحنه‌ای اعلام شد.

برنامه اجراهای سالن‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام شد
به گزارش خبرگزاری موج

، برنامه اجراهای خرداد تالارهای نمایشی سه تالار نمایشی این اداره‌کل با ۹ نمایش صحنه‌ای در تالارهای تئاتر شهر ، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج اعلام شد.

در سالن اصلی از ۲۹ فروردین‌ نمایش «گالیله» نوشته اریک برتولت برشت، ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان۱۲۰ دقیقه، قیمت ۲۰۰ و ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار تومان در سالن اصلی به صحنه می رود. فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در این نمایش، ایفای نقش می‌کنند. نمایشنامه «گالیله» درامی است از یک بخش تاریخی زندگی دانشمندی است که اثبات می‌کند خورشید ثابت است و این زمین است که دور آن می‌چرخد ... .

در سالن چهارسو نیز نمایش «توو» به نویسندگی و کارگردانی محمدمتین اوجانی از ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان، روی صحنه می‌رود. در این نمایش، هدا ناصح و محمدمتین اوجانی به عنوان بازیگر حضور دارند در خلاصه نمایش «توو» امده است: شما هم میخواین برید توو؟ دیگه مثل قدیما نیست، خیلی سخت شده توو رفتن، باید پیگیر بود!

همچنین در همین سالن، نمایش «شاید» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل نجار، از ۷ خرداد، ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان به صحنه می‌رود. در این نمایش که به مساله مهاجرت نخبگان می‌پردازد، بهروز پناهنده، الهه شه پرست، پیمان محسنی، مینا شفیعی، شیما حکیم پور، علی اکرمی و امیر موسی کاظمی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «بیرون پشت در» نوشته محمد رحمانیان‌ثابت به کارگردانی پرهام خاکزاد، با بازی سجاد میر، ناهید عساکره، سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی از ۲۴ اردیبهشت‌ در سالن قشقایی روی صحنه رفته است. این نمایش ساعت ۱۸ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان میزبان مخاطبان است. نمایش «بیرون پشت در» درباره سربازی است که مرگ هم او را پس می‌زند.

در سالن سایه نیز نمایش «گربه جان» بر اساس داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی (گربه از مجموعه قصه‌های مجید) به کارگردانی حسین علی‌کرمی، از ۲۶ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۱۵، مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان به صحنه رفته است و در آن حسن ‌علی‌کرمی، مهربان علی‌کرمی، هانیه تجریشی، محمد علی‌کرمی، فرخ مرادی آهنی، خاطره حیات داودی، عذری محمداسمعیل (صدای بی‌بی) به عنوان بازیگر حضور دارند. نمایش «گربه جان» اقتباسی از داستان «گربه» اثر هوشنگ مرادی کرمانی از مجموعه داستان‌های قصه‌های مجید است. نمایش از جایی آغاز می‌شود که مجید مرد بزرگی شده و همه چیز برایش تغییر کرده است. تلاقی حال و گذشته شخصیت مجید، بنای اصلی نمایش «گربه جان» را شکل داده است.

همچنین نمایش «دوازده سی و شش» نوشته و به کارگردانی امید دانشوران از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸:۱۵، مدت زمان ۵۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۶۰ هزار تومان در تالار سایه روی صحنه رفته است و در آن زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران ایفای نقش می‌کنند در خلاصه این نمایش آمده است: در سازمان سفیدکننده یک لکه سیاه پیدا شده است و داستان، دقیقاً از همین‌جا شروع می شود!

کارگاه نمایش از ۲۵ اردیبهشت‌، ساعت ۱۹ میزبان نمایش «اتاق ورونیکا» نوشته آیرا لوین و به کارگردانی النا امیدی با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان شده است. در نمایش «اتاق ورونیکا»، نگار ‌بابائی، النا امیدی، مهرشاد امینی و سیدعلی جدا به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش «اتاق ورونیکا» آمده است: ورونیکا تا ابد در این اتاق حبس است.

در تماشاخانه سنگلج نمایش «جادوی شهرزاد» نوشته شهناز روستایی و کارگردانی احمد دهقان از ۹ اردیبهشت‌، ساعت ۱۸، مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان به صحنه رفته است. در این اثر نمایشی رعنا زرگرزاده، آرتمیس دشتی، نازنین دیده‌ور، زهرا عسگری، رضا حکمی، عباس سلطانی، شاهو فلاحی، علی مختاری، شیدا شلالوند و بهزاد حاجی‌حسنی به عنوان بازیگر حضور دارند. کارگردان نمایش در توضیح آن آورده است: هزار شب از ورود شهرزاد به کاخ ملک گذشت و ماجرا رسید به شب هزار یکم ... .

در تالار هنر نیز نمایش «انگشتر اسرارآمیز» نوشته آتسا شاملو به کارگردانی میثم یوسفی از ۲ اردیبهشت‌ ساعت ۱۹ با مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به صحنه رفته است. در این نمایش بازیگرانی همچون ناصر احمدی‌فر، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم خاکسار تهرانی، محسن قصری، مینا مقامی زاده و شراره یوسفی به ایفای نقش می‌پردازند.در خلاصه داستان این نمایش آمده است:در شب تولد شاهزاده که مصادف با شب یلداست، شاهزاده دستور می‌دهد هر کس یک سبد گل پامچال بهاری برایش بیاورد، او هم در ازای آن یک سبد سکه طلا به عنوان جایزه خواهد داد. بهار هم به اصرار «خانوم‌جون» و «یدونه» به جنگل می‌رود تا گل پامچال بهاری پیدا کند و گرنه حق برگشت به خانه را نخواهد داشت .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه