English

رئیس سازمان سینمایی کشور:

سینماحقیقت از رویدادهای جریان‌ساز و غنی سینمای ایران است

رئیس سازمان سینمایی در پیامی به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» گفت: سینماحقیقت از رویدادهای جریان‌ساز و غنی سینمای ایران، مرجعی ارزشمند و بی همتا، برای تاریخ، هویت، سبک زندگی ایرانی- اسلامی و روایت اسطوره‌هاست.

سینماحقیقت از رویدادهای جریان‌ساز و غنی سینمای ایران است
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در پیامی به هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران نوشت: «هنر آرمانی، هنری که انقلاب اسلامی به آن می‌پردازد، هنر انسان‌سازی است. سینمای مستند به واسطه نزدیک‌بودن به این ساحت، و به دلیل دوری از مناسبات تجاری و پسند عامه، متعالی و سازنده نگاه ها و اندیشه‌هاست.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت در مسیری که امسال به هفده سالگی می رسد، در عنفوان جوانی و بالندگی است. امسال حضور جوانان، مستندسازان نسل تازه، هنرمندان مستعد و توانا و باانگیزه که در استان‌ها سینمای مستند را دنبال می‌کنند، نویددهنده روزهایی پررونق برای این رویداد مهم منطقه است.

اهتمام سازمان سینمایی کشور، با محور اخلاق، آگاهی، امید، تبدیل رویدادهای هنری و جشنواره‌ها، به محلی برای دیده شدن هنرمندان مختلف و ایجاد انگیزه برای فعالیت آنان است و سینماحقیقت از رویشگاه‌های اصلی نیروی انسانی سینماست.

سینماحقیقت از رویدادهای جریان‌ساز و غنی سینمای ایران، مرجعی ارزشمند و بی همتا، برای تاریخ، هویت، سبک زندگی ایرانی- اسلامی و روایت اسطوره‌هاست و می تواند غنی‌ترین جلوه‌گاه برای شناسایی فرهنگ متنوع اقوام ایرانی و رنگارنگی‌های زبانی، آئینی، جغرافیایی، تاریخی آن باشد؛ مضافا، که امروز با رویکردهای حمایتی سازمان سینمایی از ظرفیت های مغفول شاهد نوزایی و رویش‌های تازه در حوزه سینمای استانی هستیم.

به میزانی که سینمای مستند قدرت بازآرایی خلاقانه از شرایط جامعه، آسیب‌های اجتماعی، رنج‌ها، ارزش‌ها، شاخصه‌ها و زیبایی‌های یک جامعه دارد سایرگونه‌های تصویری و سینمایی ندارد. این سینما می‌تواند به اعتلا و بازشناسی و رشد فرهنگ عمومی جامعه کمک کند و در صحنه دیپلماسی عمومی نیز، مقتدرانه، غنای فرهنگی و تاریخی و ارزش‌های یک ملت را به نمایش بگذارد.

دنیای امروز، دنیای روایت‌هاست و نقطه تبلور آن پیش روی ماست:غزه. غزه میدانی است که روایت حق و باطل در آن جان گرفته و انحصار را از رسانه‌های غربی و معاند گرفته است.

سینمای مستند و سینماگران متعهد، در چنین بزنگاه‌هایی، در روند تاریخ جهان نقش‌آفرین می شوند. اگر سید شهیدان اهل قلم نبود، اگر سینمای اشراقی و نگاه عارفانه او به دفاع مقدس نبود، نه تنها تاریخ که سینمای ایران، تصاویر و شخصیت‌هایی ناب را از دست می داد. اگر زنده یاد نادر طالب زاده و روحیه حق طلبانه‌اش، نبود، چه بسیار لحظات ناب که از آرمان‌خواهان و دوستداران انقلاب اسلامی و عدالت‌جویان جهان ثبت و ضبط نمی شد.

شاید رسالت سینمای مستند ایران و مستندسازان که عرصه‌ای همچون سینماحقیقت دارند، توجه و تمرکز بیشتر به تشخیص روایت صادقانه و مغرضانه و اهتمام به خلق تصاویری واقعی در راستای منافع ملی و عزت و کرامت انسانی است.»

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت از امروز در پردیس سینمایی چارسو کار خود را آغاز خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه